>
Dersin Adı | Dersin Kodu | Dersin Türü | Dersin Düzeyi | Dersin Yılı | Dersin Verildiği Dönem | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|---|
Kuşaklararası Öğrenme | HBO102 | Seçmeli | Yüksek lisans | 1 | Güz | 7 |
Prof. Dr. Soner POLAT
1) Kuşak ve kuşaklar arası öğrenme kavramını tanımlar
2) Kuşakları özelliklerine göre sınıflar.
3) Kuşaklar arası öğrenme yöntemlerini açıklar
4) Yaşa karşı önyargı ve ayrımcılığın farkında olur
5) Kuşaklar arası öğrenme türlerini bilir
6) Kuşaklar arası öğrenmenin yararlarını bilir.
7) Kuşaklar arası öğrenme biçimlerini bilir
8) Kuaşaklar arası öğrenme ortamlarına örnekler verir
9) Kuşaklar arası öğrenmenin önündeki engelleri farkeder
Program Yeterlilikleri | |||||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | ||
Öğrenme Kazanımları | |||||||||||
1 | Düşük | Düşük | |||||||||
2 | Düşük | Düşük | |||||||||
3 | Orta | ||||||||||
4 | Düşük | Orta | |||||||||
5 | Yüksek | ||||||||||
6 | Yüksek | ||||||||||
7 | Orta | Orta | |||||||||
8 | Orta | ||||||||||
9 | Yüksek |
Yüz Yüze
Yok
İstenmemekte
Kuşak kavramı ve kuşak sınıflamaları, farklı kuşakların özellikleri, kuşaklararası öğrenme kavramı, sosyolojide, eğitimde ve örgütlerde kuşaklararası öğrenme, kuşaklararası öğrenmenin yararları, kuşaklararası öğrenme şekilleri (çırak-usta yolu ile, mentörlük, uğraş toplulukları) kuşakların öğrenme özellikleri, kuşaklararası öğrenmenin önündeki engeller, kuşaklararası öğrenme örneklerinin incelenmesi
1- Polat, S., Arslan, Y., Günçavdı, G., Çiçek, H., & Kazak, E. (2016). Okullarda kuşaklararası öğrenme: bir kuşaklararası öğrenme deneyimi dedelerimiz ve ninelerimizden öğreniyoruz. Pegem Atıf İndeksi, 2016(1), 1-182.
1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Proje Temelli Öğrenme
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarıya Oranı |
60% |
|||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
||||||||||||
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı |
40% |
|||||||||||
Toplam | 100% |
Türkçe
İstenmemekte