>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Kuşaklararası Öğrenme HBO102 Seçmeli Yüksek lisans 1 Güz 7

Öğretim Elemanı Adı

Prof. Dr. Soner POLAT

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Kuşak ve kuşaklar arası öğrenme kavramını tanımlar
2) Kuşakları özelliklerine göre sınıflar.
3) Kuşaklar arası öğrenme yöntemlerini açıklar
4) Yaşa karşı önyargı ve ayrımcılığın farkında olur
5) Kuşaklar arası öğrenme türlerini bilir
6) Kuşaklar arası öğrenmenin yararlarını bilir.
7) Kuşaklar arası öğrenme biçimlerini bilir
8) Kuaşaklar arası öğrenme ortamlarına örnekler verir
9) Kuşaklar arası öğrenmenin önündeki engelleri farkeder

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Öğrenme Kazanımları
1 Düşük     Düşük            
2 Düşük   Düşük              
3     Orta              
4 Düşük Orta                
5 Yüksek                  
6 Yüksek                  
7 Orta   Orta              
8 Orta                  
9 Yüksek                  

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

İstenmemekte

Dersin İçeriği

Kuşak kavramı ve kuşak sınıflamaları, farklı kuşakların özellikleri, kuşaklararası öğrenme kavramı, sosyolojide, eğitimde ve örgütlerde kuşaklararası öğrenme, kuşaklararası öğrenmenin yararları, kuşaklararası öğrenme şekilleri (çırak-usta yolu ile, mentörlük, uğraş toplulukları) kuşakların öğrenme özellikleri, kuşaklararası öğrenmenin önündeki engeller, kuşaklararası öğrenme örneklerinin incelenmesi

Haftalık Ders İzlencesi

1) Kuşak ve kuşaklaraarası öğrenme kavramı,
2) Kuşak sınıflamaları, farklı kuşakların özellikleri,
3) Yaşa Karşı Kalıp Yargılar, Önyargılar ve Çalışma Hayatında Yaş Ayrımcılığı (Ageism)
4) Kuşaklar arası farklılıkların yönetimi
5) Kuşaklar arası ilişkiler ve iklim
6) Kuşaklar arası öğrenme kavramı, sosyolojide, eğitimde ve örgütlerde kuşaklararası öğrenme,
7) Kuşaklar arası öğrenmenin yararları,
8) Ara sınav
9) Kuşaklar arası öğrenme şekilleri (çırak-usta yolu ile, mentörlük, uğraş toplulukları)
10) Kuşakların öğrenme özellikleri,
11) Kuşaklar arası öğrenmenin önündeki engeller,
12) Kuşaklar arası öğrenme örneklerinin incelenmesi
13) Kuşaklar arası öğrenme projesi hazırlama (Hedef ve hedef kitle belirleme)
14) Kuşaklar arası öğrenme projesi hazırlama (İçerik ve öğrenme ortamı tasarlama)
15) Kuşaklar arası öğrenme projesi hazırlama (Uygulama ve sonuçlarını değerlendirme)
16) Final sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- Polat, S., Arslan, Y., Günçavdı, G., Çiçek, H., & Kazak, E. (2016). Okullarda kuşaklararası öğrenme: bir kuşaklararası öğrenme deneyimi dedelerimiz ve ninelerimizden öğreniyoruz. Pegem Atıf İndeksi, 2016(1), 1-182.

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Proje Temelli Öğrenme


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarıya Oranı

60%

 

Sayı

Yüzde

Yarıyıl İçi Çalışmaları

Ara Sınav

1

50%

Ödev

1

50%

 

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

40%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte