>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Halk Eğitimi HBO103 Seçmeli Yüksek lisans 1 Güz 7

Öğretim Elemanı Adı

Prof. Dr. Soner POLAT
Doç. Dr. Tuğba KONAKLI

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Hayat boyu öğrenme ve yetişkin eğitimi çerçevesinde halk eğitiminin Türkiye'deki gelişimini tarihsel çerçevede açıklar.
2) Hayat boyu öğrenme ve yetişkin eğitimi çerçevesinde halk eğitimine yönelik farklı ülkelerdeki olası uygulamaları tartışır .
3) Yetişkin eğitiminin tarihi ile yetişkin eğitimini gerekli kılan nedenler arasında ilişki kurar.
4) Yetişkin eğitiminin felsefi temellerini açıklar.
5) Yetişkin eğitimi alanındaki sorunları tartışır.
6) Türkiye'de yetişkin eğitimi ve uygulamalarına ilişkin alanyazın taraması yaparak, rapolaştırır.
7) Farklı ülkelerde yetişkin eğitimine yönelik uygulamaların analiz eder.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Öğrenme Kazanımları
1 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Orta Orta Orta
2 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Orta Yüksek
3 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Orta Orta Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
4 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Orta Orta Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
5 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Orta Orta Yüksek
6 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Orta Yüksek Yüksek
7 Yüksek Yüksek Yüksek Orta Yüksek Orta Yüksek Orta Yüksek Yüksek

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

İstenmemekte

Dersin İçeriği

Eğitim ve eğitim ile ilgili teme kavramlar, hayat boyu öğrenme, yetişkin, yetişkin eğitimi, androgoji kavramlarının incelenmesi, yetişkin eğitiminin tarihi çerçevesi, yetişkin eğitimini gerekli kılan nedenler, yetişkin eğitiminin felsefi temelleri, yetişkin eğitiminin sorunları, Türkiye'de yetişkin eğitimi ve uygulamalrın değerlendirilmesi, farklı ülkelerde yetişkin eğitimine yönelik uygulamaların analiz edilmesi.

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi



Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarıya Oranı

40%

 

Sayı

Yüzde

Yarıyıl İçi Çalışmaları

Ara Sınav

1

60%

Ödev

1

40%

 

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

60%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte