>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Hizmet İçi Eğitim HBO202 Seçmeli Yüksek lisans 1 Bahar 7

Öğretim Elemanı Adı

Prof. Dr. Soner POLAT

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Türkiyede ve diğer ülkelerdeki hizmet içi eğitim programlarının yapısını yorumlar.
2) Hizmet içi eğitim programları üzerine eleştiri yapar.
3) Program geliştirme sürecinin aşamalarını açıklar.
4) Hizmet içi eğitim programı geliştirmede yeni bakış açıları geliştirir.
5) Alternatif hizmet içi eğitim programı yaklaşımlarını eleştirir.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Öğrenme Kazanımları
1 Düşük Düşük                
2   Düşük Orta              
3     Orta              
4 Yüksek                 Orta
5 Orta   Yüksek              

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

İstenmemekte

Dersin İçeriği

Hizmet içi eğitimle ilgili temel kavramlar hizmetimi eğitimin amaçları, gerekliliği türleri, özellikleri, ilkeleri, yararları, sınırlılıkları, yasal dayanakları; hizmetimi eğitimde yararlanılan yöntem ve teknikler, hizmetimi eğitimin merkezi ve taşra örgüt yapısı ve işleyişi, hizmetimi eğitim programının temel boyutları, eğitim ihtiyaç analizi, hizmetimi eğitimin planlanması, hizmetimi eğitim programının hazırlanması ve uygulanması, hizmetimi eğitimin değerlendirilmesi, hizmetimi eğitimde karşılaşılan sorunlar ve çözüm önerileri.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Hizmet içi eğitimle ilgili temel kavramlar
2) HİE alanındaki kuramlar
3) Hizmetimi eğitimin amaçları, gerekliliği türleri,
4) Hizmet içi eğitimin özellikleri, ilkeleri, yararları, sınırlılıkları,
5) Hizmetimi eğitimde yararlanılan yöntem ve teknikler,
6) HİE uygulamaları
7) Hizmetimi eğitimin yasal dayanakları;
8) Ara sınav
9) Hizmetimi eğitimin merkezi ve taşra örgüt yapısı ve işleyişi,
10) Hizmetimi eğitim programının temel boyutları,
11) Eğitim ihtiyaç analizi,
12) Hizmetimi eğitimin planlanması,
13) Hizmetimi eğitim programının hazırlanması ve uygulanması,
14) Hizmetimi eğitimin değerlendirilmesi,
15) Hizmetimi eğitimde karşılaşılan sorunlar ve çözüm önerileri.
16) Final sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- Taymaz, A.H.(1997). Hizmetiçi eğitim: Kavramlar, ilkeler, yöntemler. Ankara: TAKAV

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Grup Çalışması
5) Bireysel Çalışma
6) Proje Temelli Öğrenme


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarıya Oranı

60%

 

Sayı

Yüzde

Yarıyıl İçi Çalışmaları

Ara Sınav

1

50%

Ödev

1

50%

 

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

40%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte