>
Dersin Adı | Dersin Kodu | Dersin Türü | Dersin Düzeyi | Dersin Yılı | Dersin Verildiği Dönem | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|---|
Dijitalleşme ve Hayat Boyu Öğrenme | HBO105 | Seçmeli | Yüksek lisans | 1 | Güz | 7 |
Doç. Dr. Funda DAĞ
Doç. Dr. Tuğba KONAKLI
1) Teknolojinin birey ve toplum üzerindeki etkilerini açıklar.
2) Dijitalleşme kavramını kapsam ve kaynaklarıyla açıklar.
3) Dijital vatandaşlık kavramını ve boyutlarını açıklar.
4) Dijital vatandaşlığın karmaşıklık düzeyini yorumlar.
5) Dijitalleşme ve eğitimle ilişkili kavramları açıklar.
6) Dijitalleşme ve öğrenme yaklaşımları ilişkisini açıklar.
7) Dijitalleşme ve hayat boyu öğrenme ilişkisini yorumlar.
8) Yetişkin öğrenmesi ile öğrenme sitilleri arasındaki ilişkiyi yorumlar.
9) Hayat boyu öğrenme için teknoloji destekli öğrenme ortamlarını açıklar.
10) PAH kavramlarını açıklar.
11) PAH sürecini yorumlar.
12) Internetin iş, eğitim ve insan öğrenmesi üzerindeki etkilerini yorumlar.
Program Yeterlilikleri | |||||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | ||
Öğrenme Kazanımları | |||||||||||
1 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | ||||||||
2 | Yüksek | Yüksek | |||||||||
3 | Orta | Yüksek | |||||||||
4 | Yüksek | ||||||||||
5 | Yüksek | ||||||||||
6 | Yüksek | ||||||||||
7 | Orta | Orta | |||||||||
8 | Yüksek | ||||||||||
9 | Orta | ||||||||||
10 | Yüksek | ||||||||||
11 | Düşük | Yüksek | |||||||||
12 | Yüksek |
Yüz Yüze
Yok
İstenmemekte
1. Teknoloji, internet ve toplum ilişkisi 2. Dijitalleşme ve Dijital Vatandaşlık (Kaynak ve kapsam) 3. Bireyin dijitalleşme süreci ( Medya ve Bilgi Okuryazarlığı, İnternet toplulukları ve katılım, Özyeterlik ve İnternet Kaygısı, Dijital Bölünme) 4. Dijital vatandaşlık boyutları ve karmaşıklık düzeyi 5. Internetin iş, eğitim ve insan öğrenmesi üzerindeki etkisi 6. Dijitalleşme ve Eğitim İlişkisi: Öğrenme Yaklaşımları (Yeterlilik temelli eğitim, Öz-Yönelimli öğrenme, Kendi kendine yönetilen öğrenme) 7. Dijitalleşme ve Eğitim İlişkisi: Öğrenme Yaklaşımları ve Hayat Boyu Öğrenme Uygulamaları 8. Yetişkin öğrenmesi ve öğrenme sitilleri ilişkisi 9. Hayat Boyu Öğrenme için Eğitim Teknolojisi Uygulamaları (e-öğrenme, açık kitlesel dersler, kişisel öğrenme ortamları) 10. Dijitalleşme ve Eğitim İlişkisi: Pedagoji, Androgoji ve Heutagoji (PAH) Süreci
1- • Önday, Ö. (2017). Dijital Dönüşüm. Gazi Yayıncılık: Ankara
• Palfrey, J. & Gasser, U. (2017). Doğuştan Dijital: Dijital Yerlilerin İlk Kuşağını Anlamak.
• Dijital Vatandaşlık (2016). eTwinning Projesi Dokümanı Riding, R. & Rayner, S. (1998).
• Cognitive Styles and Learning Strategies. Silva, P. (1989). Davis' Technology Acceptance Model (TAM). IGIGlobal.
• Damodaran, L. & Olphert, W. (2006). Informing Digital Futures: Strategies for Citizen Engagement (Computer Supported Cooperative Work), Springer Verlag
• Ohler, J.B. (2010). Digital Community, Digital Citizen. SAGE.
• Mossberger, K., Tolbert, C.J., & Mcneal, R.S. (2007). Digital Citizenship: The Internet, Society, and Participiation, MIT Press.
• Ebner, M. & Schiefer, M. (2009). Looking toward the future of technology-enhanced education: ubiquitous learning and digital native, IGI Global.
• Goh, T.T. (2009). Multiplatform e-learning systems and technologies: mobile devices for ubiquitous ICT based education, IGI Global.
• (2015). Ubiquitous learning Environments and Technologies, Kinshuk and Ronghuai Huang (eds.), Springer verlag.
• (2016). The future ubiquitous learning: Learning Designs for Emerging Pedagogies, Begona Gros, Kinshuk and Marcelo Maina (Eds.), Springer Verlag.
• Hase, S. & Kenyon, C.(2013). Self-determined learning: Heutagogy in action, Bloomsbury: London.
1) Soru-Cevap
2) Tartışma
3) Beyin Fırtınası
4) Bireysel Çalışma
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarıya Oranı |
50% |
|||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
||||||||||||
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı |
50% |
|||||||||||
Toplam | 100% |
Türkçe
İstenmemekte