>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Dijitalleşme ve Hayat Boyu Öğrenme HBO105 Seçmeli Yüksek lisans 1 Güz 7

Öğretim Elemanı Adı

Doç. Dr. Funda DAĞ
Doç. Dr. Tuğba KONAKLI

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Teknolojinin birey ve toplum üzerindeki etkilerini açıklar.
2) Dijitalleşme kavramını kapsam ve kaynaklarıyla açıklar.
3) Dijital vatandaşlık kavramını ve boyutlarını açıklar.
4) Dijital vatandaşlığın karmaşıklık düzeyini yorumlar.
5) Dijitalleşme ve eğitimle ilişkili kavramları açıklar.
6) Dijitalleşme ve öğrenme yaklaşımları ilişkisini açıklar.
7) Dijitalleşme ve hayat boyu öğrenme ilişkisini yorumlar.
8) Yetişkin öğrenmesi ile öğrenme sitilleri arasındaki ilişkiyi yorumlar.
9) Hayat boyu öğrenme için teknoloji destekli öğrenme ortamlarını açıklar.
10) PAH kavramlarını açıklar.
11) PAH sürecini yorumlar.
12) Internetin iş, eğitim ve insan öğrenmesi üzerindeki etkilerini yorumlar.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Öğrenme Kazanımları
1   Yüksek       Yüksek       Yüksek
2             Yüksek     Yüksek
3         Orta         Yüksek
4                   Yüksek
5                   Yüksek
6                   Yüksek
7             Orta     Orta
8                   Yüksek
9             Orta      
10                   Yüksek
11       Düşük           Yüksek
12                   Yüksek

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

İstenmemekte

Dersin İçeriği

1. Teknoloji, internet ve toplum ilişkisi 2. Dijitalleşme ve Dijital Vatandaşlık (Kaynak ve kapsam) 3. Bireyin dijitalleşme süreci ( Medya ve Bilgi Okuryazarlığı, İnternet toplulukları ve katılım, Özyeterlik ve İnternet Kaygısı, Dijital Bölünme) 4. Dijital vatandaşlık boyutları ve karmaşıklık düzeyi 5. Internetin iş, eğitim ve insan öğrenmesi üzerindeki etkisi 6. Dijitalleşme ve Eğitim İlişkisi: Öğrenme Yaklaşımları (Yeterlilik temelli eğitim, Öz-Yönelimli öğrenme, Kendi kendine yönetilen öğrenme) 7. Dijitalleşme ve Eğitim İlişkisi: Öğrenme Yaklaşımları ve Hayat Boyu Öğrenme Uygulamaları 8. Yetişkin öğrenmesi ve öğrenme sitilleri ilişkisi 9. Hayat Boyu Öğrenme için Eğitim Teknolojisi Uygulamaları (e-öğrenme, açık kitlesel dersler, kişisel öğrenme ortamları) 10. Dijitalleşme ve Eğitim İlişkisi: Pedagoji, Androgoji ve Heutagoji (PAH) Süreci

Haftalık Ders İzlencesi

1) Ders içeriği ve okumalar hakkında bilgilendirme
2) Teknoloji, internet ve toplum ilişkisi
3) Dijitalleşme ve Dijital Vatandaşlık
4) Bireyin dijitalleşme süreci ( Medya ve Bilgi Okuryazarlığı, İnternet toplulukları ve katılım, Özyeterlik ve İnternet Kaygısı, Dijital Bölünme)
5) Dijital vatandaşlık boyutları ve karmaşıklık düzeyi
6) Internetin iş, eğitim ve insan öğrenmesi üzerindeki etkisi
7) Dijitalleşme ve Eğitim İlişkisi: Öğrenme Yaklaşımları (Yeterlilik temelli eğitim, Öz-Yönelimli öğrenme, Kendi kendine yönetilen öğrenme)
8) ARA SINAV
9) Dijitalleşme ve Eğitim İlişkisi: Öğrenme Yaklaşımları ve Hayat Boyu Öğrenme Uygulamaları
10) Hayat Boyu Öğrenme için Eğitim Teknolojisi Uygulamaları (e-öğrenme, açık kitlesel dersler, kişisel öğrenme ortamları)
11) Yetişkin öğrenmesi ve öğrenme sitilleri ilişkisi
12) Dijitalleşme ve Eğitim İlişkisi: Pedagoji, Androgoji ve Heutagoji (PAH) Süreci
13) Dijitalleşme ve Eğitim İlişkisi: Pedagoji, Androgoji ve Heutagoji (PAH) Süreci
14) Öğrenci Ödev sunumları
15) Öğrenci Ödev sunumları ve Genel Değerlendirme
16) FİNAL SINAVI

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- • Önday, Ö. (2017). Dijital Dönüşüm. Gazi Yayıncılık: Ankara • Palfrey, J. & Gasser, U. (2017). Doğuştan Dijital: Dijital Yerlilerin İlk Kuşağını Anlamak. • Dijital Vatandaşlık (2016). eTwinning Projesi Dokümanı Riding, R. & Rayner, S. (1998). • Cognitive Styles and Learning Strategies. Silva, P. (1989). Davis' Technology Acceptance Model (TAM). IGIGlobal. • Damodaran, L. & Olphert, W. (2006). Informing Digital Futures: Strategies for Citizen Engagement (Computer Supported Cooperative Work), Springer Verlag • Ohler, J.B. (2010). Digital Community, Digital Citizen. SAGE. • Mossberger, K., Tolbert, C.J., & Mcneal, R.S. (2007). Digital Citizenship: The Internet, Society, and Participiation, MIT Press. • Ebner, M. & Schiefer, M. (2009). Looking toward the future of technology-enhanced education: ubiquitous learning and digital native, IGI Global. • Goh, T.T. (2009). Multiplatform e-learning systems and technologies: mobile devices for ubiquitous ICT based education, IGI Global. • (2015). Ubiquitous learning Environments and Technologies, Kinshuk and Ronghuai Huang (eds.), Springer verlag. • (2016). The future ubiquitous learning: Learning Designs for Emerging Pedagogies, Begona Gros, Kinshuk and Marcelo Maina (Eds.), Springer Verlag. • Hase, S. & Kenyon, C.(2013). Self-determined learning: Heutagogy in action, Bloomsbury: London.

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Soru-Cevap
2) Tartışma
3) Beyin Fırtınası
4) Bireysel Çalışma


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarıya Oranı

50%

 

Sayı

Yüzde

Yarıyıl İçi Çalışmaları

Ara Sınav

1

50%

Ödev

1

50%

 

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

50%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte