>

Çağdaş Müzecilik Kavramları II

Arkeoloji

Sosyal Bilimler Enstitüsü
Yüksek lisans
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Çağdaş Müzecilik Kavramları II ARK108 Seçmeli Yüksek lisans 1 Bahar 7

Öğretim Elemanı Adı

Prof. Dr. Şengül AYDINGÜN

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Müzecilik Kavramını öğretmek
2) Müzeciliğin tarihçesini bilmek

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9
Öğrenme Kazanımları
1 Orta Orta Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
2 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

Çağdaş Müzecilik Kavramları I

Dersin İçeriği

Müzecilik Tarihi. Dünyada ve Türkiye'de Müze Çeşitleri, kuruluş tarihçeleri, eğitim, araştırma, koruma, sergileme düzenleri ve yöntemler.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Müze ve koleksiiyonculuğun tarihçesi
2) Türkiye'de Müzeciliğin Kuruluş Aşaması (Müze-i Humayun,Fethi Ahmet Paşa, Dethier, Goold)
3) Müze ve koleksiyonculuğun tarihçesi
4) Cumhuriyetin Kuruluş Aşamalarında Türk Müzeciliği ve Atatürk'ün Müzeciliğe Katkıları
5) Atatürk Sonrası Türk Müzeciliğinin Gelişimi
6) 1983 sonrası Türk Müzeleri ( 2863 sayılı yasanın yürürlüğe girmesi)
7) Çağdaş Dünya Örnekler (British, Louvre, Metroplitan)
8) Ara sınav/Değerlendirme
9) İstanbul Arkeoloji Müzelerini Ziyaret
10) Anıt Bina Müze Örneği -Ayasofya Müzesi Ziyaret
11) Topkapı Sarayı Müzesini Ziyaret
12) Türk ve İslam Eserleri Müzesini Ziyaret
13) Rahmi Koç Sanayi Müzesini
14) Sakıp Sabancı Müzesini Ziyaret
15) Sınav
16) Yarıyıl sonu sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- Artun, “Müzecilikte Kamusallığın Kaynakları ve Özel Müzeler”, Geçmişten Geleceğe Türkiye’de Müzecilik I Sempozyum Bildiriler Kitabı içinde (Ankara: VEKAM, 2008) s. 97-103 Buyurgan, S. ve Buyurgan, U. (2007). Sanat Eğitimi ve Öğretimi (Eğitimin Her Kademesine Yönelik Yöntem ve Tekniklerle). 2. Baskı. Ankara: Pegem Yayıncılık. Buyurgan, S. ve Mercin, L. (2010). Görsel Sanatlar Eğitiminde Müze Eğitimi ve Uygulamaları. 2. Baskı. Editor: Vedat Özsoy, Görsel Sanatlar Eğitimi Derneği Yayınları: 2. Ankara: Öncü Basımevi.

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Alıştırma ve Uygulama
5) Gösteri
6) Grup Çalışması
7) Beyin Fırtınası
8) Bireysel Çalışma
9) Problem Çözme
10) Proje Temelli Öğrenme


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı

30%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

70%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte