>
Dersin Adı | Dersin Kodu | Dersin Türü | Dersin Düzeyi | Dersin Yılı | Dersin Verildiği Dönem | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|---|
Erken Çocuklukta Yaratıcılık ve Yaratıcı Etkinlikler | ISO124 | Seçmeli | Yüksek lisans | 1 | Bahar | 7 |
Prof. Dr. Elif ÇELEBİ ÖNCÜ
Dr. Öğr. Üyesi Esra ÜNLÜER
1) Öğrenciler yaratıcılığın tanımı ve yaratıcı düşünmeyi açıklayan kuramları bilir ve açıklar.
2) Öğrenciler çocukta yaratıcılık gelişiminin önemini bilir.
3) Öğrenciler yaratıcılığın boyutlarını bilir ve açıklar.
4) Öğrenciler yaratıcı kişilik özelliklerini, yaratıcılığı etkileyen etmenleri ve yaratıcılığın gelişiminde eğitimin rolünü bilir ve açıklar.
5) Öğrenciler erken çocukluk dönemindeki çocuklar için programına uygun yaratıcı etkinlikler planlama, uygulama ve değerlendirme konusunda bilgiye sahip olurlar.
Program Yeterlilikleri | |||||||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | ||
Öğrenme Kazanımları | |||||||||||||
1 | Orta | Orta | |||||||||||
2 | Düşük | Yüksek | |||||||||||
3 | Orta | Orta | |||||||||||
4 | Düşük | Orta | |||||||||||
5 | Orta |
Yüz Yüze
Yok
İstenmemekte
Yaratıcılığın tanımı; Yaratıcı düşünmeyi açıklayan kuramlar; Yaratıcılığın boyutları; Çocukta yaratıcılığın gelişimi; Yaratıcılık ve zekâ ilişkisi; Yaratıcılık ve sanat alanları; Yaratıcı kişilik özellikleri, yaratıcılığı etkileyen etmenler, yaratıcılığın gelişiminde eğitimin rolü; Yaratıcılığın değerlendirilmesi; erken çocukluk dönemi çocuklarına uygun yaratıcı etkinlikler planlama, uygulama ve değerlendirme.
Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı |
30% |
---|---|
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı |
70% |
Toplam |
100% |
Türkçe
İstenmemekte