Genel Bilgi

Bölüm/Program Adı Sınıf Öğretmenliği Programı Bölüm/Program Ad
(İngilizce)
Elementary Teaching
Web Adresi https://sbe.kocaeli.edu.tr/ E-posta
Telefon BelGeç. (Fax)
Adres Sosyal Bilimler Enstitüsü Müdürlüğü Umuttepe Yerleşkesi Eski Istanbul Yolu 10. km 41380 Umutepe İzmit/KOCAELİ Öğrenim Şekli Tam Zamanlı
Amaç Sınıf Öğretmenliği eğitimine ve öğretimine ilişkin bilimsel bir bakış açısı kazandırmak ve sınıf öğretmenliğinde karşılaşılan sorunlara bilimsel çözümler üretecek bilim uzmanları yetiştirmektir. Amaç
(İngilizce)
To enable students gain a scientific point of view regarding elementary education and help them develop problem solving skills by using scientific methods.
Misyon Evrensel değerler ışığında, bilim, teknoloji ve sanat birikiminden yararlanarak ülkenin gelecegi için üstün nitelikli bilim insanları yetistirmek; arastirma, egitim ve hizmet alanlarindaki üretimini toplum yararına sunmak. Misyon
(İngilizce)
To educate future scientists with universally accepted scientific, technological and easthetic values. To encourage students to use their research and education skills for societal benefit.
Vizyon Programda okumanın ve çalısmanın ayrıcalık olduğunu hisseden öğrenciler yardımıyla ulusal ve uluslar arası ortamlarda vereceği eğitim-öğretim, üreteceği bilgi ve teknoloji ile ulusal ve evrensel kalkınmaya katkıda bulunmak. Vizyon
(İngilizce)
To help national and global development through students who are able to teach and produce knowledge and technology at the national and international level.
Kabul Koşulları *İlköğretim Bölümü Sınıf Öğretmenliği ve Okul Öncesi Eğitimi Öğretmenliği mezunu olmak yada sınıf öğretmenliği dışındaki alanlardan mezun olup Milli Eğitim Bakanlığına Bağlı Resmi okullarda sınıf öğretmeni olarak çalışmak, *Programa başvurabilmek için; adayların lisans diplomasına sahip olması gerekir. Adaylar, ÖSYM tarafından merkezi olarak yapılan ALES sınavında başvurduğu programın puan türünde en az 55 standart puan veya Üniversitelerarası Kurul tarafından ALES sınavına eşdeğer sayılan ve uluslararası düzeyde kabul gören GRE ya da GMAT sınavlarından buna eşdeğer bir puan almış olması gerekir. Yurt dışından alınmış lisans diplomalarının denklikleri, Yükseköğretim Kurulunca onaylanmış olmak, *Lisans mezuniyet notu olarak en az 65/100 veya 2,5/4 şartı aranacaktır. *Adayların, İngilizce-Fransızca-Almanca dillerinden herhangi birinden aşağıda belirtilen başarı belgelerinden birine sahip olmak, a) ÜDS veya KPDS’den en az 50 puan almış olmak, b) İngilizce, Fransızca ve Almanca için Üniversitelerarası Kurulca kabul edilen bir sınavdan (TOEFL, IELTS, CEFLE, ZDF’den) ÜDS’nin 50 puanına eşdeğer bir puan almış olmak. *Adaylar; ilanda belirtilen son başvuru tarihine kadar ALES veya eşdeğer sınav sonuç belgelerini, lisans diplomalarını, lisans öğrenim kademesinde okudukları derslerden aldıkları başarı notları ile mezuniyet not ortalamalarını gösteren onaylı listeleri, yabancı dil belgelerini, değerlendirilmesinde yarar gördükleri diğer kişisel bilgi ve belgelerle, ilanda istenen ek belgeleri de ekleyerek bir dilekçe ile enstitü müdürlüğüne başvurur. Dilekçede, başvurulan yüksek lisans programı belirtilir. Adayların başvuru kayıt işlemleri, ilgili enstitü müdürlüğünce düzenlenir ve yürütülür. Sözlü sınav bölümler tarafından yapılır. Kabul Koşulları
(İngilizce)
*To have a degree in elementary or early childhood education, or to be an elementary teacher in a public school with a degree from another program. *A valid diploma (if diploma is received from an international university, accreditation should be given by the Higher Education Council) *A minimum ALES score of 55 or an equivalent score from GRE or GMAT. *To have a minimum undergraduate GPA of 65/100 or 2.5/4. *To have proficiency in English, French, or German: a) A minimum score of 50 on UDS or KPDS. b) An equivalent score on TOEFL, IELTS, CEFLE or ZDF. *Candidates should apply the Graduate School of Social Sciences within the announced dates, with a letter, documents of foreign language and ALES and any other information that needs to be considered. The Graduate School of Social Sciences processes all applications. Applicants are subject to oral exam in each program.
Dereceyi Alabilme Koşulları, Kuralları Yüksek lisans derecesini almak için öğrencilerden yüksek lisans programlarının ilk dönemlerinde 2 zorunlu (9 AKTS) 3 seçmeli (21 AKTS) toplam 5 ders seçmeleri (toplam 30 AKTS), ikinci dönemlerinde 2 zorunlu (9 AKTS) 3 seçmeli (21 AKTS) toplam 5 ders seçmeleri (toplam 30 AKTS) istenilecektir. Üçüncü ve dördüncü dönemlerde yüksek lisans tezine kaydolunması ve başarıyla tamamlanması gerekmektedir. Bir öğrencinin mezun olabilmesi için toplam 120 AKTS’lik krediyi tamamlaması ve tez jürisinden teziyle alakalı başarılı şeklinde görüş alması gerekmektedir. Dereceyi Alabilme Koşulları, Kuralları
(İngilizce)
In order to obtain the master's degree, students must choose 2 compulsory (9 ECTS) 3 elective (21 ECTS) 5 courses in the first semester of their master's program (30 ECTS in total), 2 compulsory (9 ECTS) 3 electives (21 ECTS) total 5 courses in the second semester. (30 ECTS in total). In the third and fourth semesters, the master's thesis must be registered and successfully completed. In order to graduate, a student must complete a total of 120 ECTS credits and receive a successful opinion from the thesis jury.
Program Genel Profili Sosyal bilim alanlarında lisans derecesine sahip olan öğrenciler, yüksek lisans programlarında aldıkları dersler ile uzmanlaşacakları alanda bilgi dağarcıklarını zenginleştirirken, nitel ve nicel araştırma yöntemleri ile alana özgü çalışmalar yürütürler. Bu programlarda öğrencilere, disiplinlerarası bir yaklaşımla, ilgi alanlarına göre enstitünün çeşitli anabilim dallarında seçmeli dersler sunulur. Program Genel Profili
(İngilizce)
Candidates, holding a Bachelor’s degree in Social Sciences, conduct field specific studies using qualitative and quantitative research methods while enriching their knowledge in the field of expertise thanks to the courses offered by the Master’s Program. Candidates are offered a variety of elective courses appealing to candidate’s fields of interests with an interdisciplinary approach by various departments of the institute.
Genel Bilgi Sınıf Öğretmenliği Anabilim Dalı Yüksek Lisans Programı, Sosyal Bilimler Enstitüsü bünyesinde olup 2010-2011 eğitim öğretim yılından bu yana öğrenci almaktadır. Programda ders veren 1 profesör, 2 doçent, 8 yardımcı doçent bulunmaktadır. Genel Bilgi
(İngilizce)
Under the Graduate School of Social Sciences, Elementary Education Master's Degree Program has been accepting students since 2010-2011 academic year. There is 1 full-professor, 2 associate and 8 assistant professors who offer courses in this program.
Mezunlar İçin İstihdam Olanakları Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı resmi ve devlet okullarında müdür yardımcısı olarak, müfettiş olarak, üniversitelerin açmış olduğu kadrolara bağlı olarak gerekli şartları yerine getirmek şartıyla öğretim görevliliği. Mezunlar İçin İstihdam Olanakları
(İngilizce)
The graduates of the program can be employed in Ministry of Education as an inspector and as a deputy at state schools, as university instructors when necessary conditions are fulfilled.
Sonraki Eğitim Olanakları Yüksek lisans sonrası Sınıf Öğretmenliği veya Eğitim Bilimleri bölümlerinde doktora programlarına geçiş yapılabilmektedir. Sonraki Eğitim Olanakları
(İngilizce)
After successfully completing the masters program, students can continue their doctoral study in Elementary Education programs or Eeducational Sciences.
Mezuniyet Koşulları Anabilim dalı ile ilgili en az 24 kredilik toplam 120 AKTS'lik dersi ve iki semineri alıp başarıyla tamamlamak; 4.00 üzerinden 3.00 ortalamaya sahip olmak; belirlenen süreler içinde yüksek lisans tezini tamamlamış ve tez jürisince kabul edilmiş olmak. Mezuniyet Koşulları
(İngilizce)
So as to be awarded a degree, candidates are required to complete the courses and two seminars with a workload of 120 ECTS, have minimum cumulative GPA of 3.00 out of 4.00; submit a thesis and successfully defend it in the presence of academic committee members.

Kazanılan Derece

Sınıf Öğretmenliği Yüksek Lisansı

Kazanılan Derece Seviyesi

Yüksek lisans derecesi

Önceki Öğrenmenin Tanınması

Üniversitedeki aynı enstitünün bir başka anabilim/anasanat dalında veya başka bir yükseköğretim kurumunun eşdeğer enstitüsüne bağlı lisansüstü programında en az bir yarıyılı tamamlamış olan başarılı öğrenciler, lisansüstü programlara yatay geçiş yoluyla kabul edilebilir. İlgili Yönetmelik hükümlerine göre yatay geçişi kabul edilen öğrencinin programa uyumu için alması gerekli görülen derslerin adları, ilgili anabilim/anasanat dalı kurulu tarafından belirlenir. Öğrencinin bir başka lisansüstü programa kayıtlı iken aldığı derslerin, sonradan Üniversitede bir lisansüstü programa kayıt olması durumunda hangilerinin asgari ders yükünden sayılacağı, danışman ve ilgili Anabilim Dalı Kurulu önerisi ve Enstitü Yönetim Kurulu onayı ile belirlenir ve uygun bulunan dersler için tanınır.

Erasmus programı kapsamında yurt dışında öğrenim gören öğrenciler için, gitmeden önce öğrenim anlaşmasındaki dersleri dikkate alınarak "tanınma belgesi" hazırlanır ve Kocaeli Üniversitesi tarafından tam akademik tanınma teyit edilir. Tam akademik tanınma yurtdışında yapılan eğitimin (sınavlar ve diğer değerlendirme şekillerinin dahil ederek) Kocaeli Üniversitesindeki karşılığı ile yer değiştirme anlamına gelir.

Sertifikaya dayanan (Informal) ve tecrübeye dayanan (Nonformal) öğrenmenin tanınması ile ilgili olarak Türkiye ve dışındaki Yükseköğretim Kurumlarında başlangıç aşamasındadır. Buna rağmen öğrencilerin kendi imkanları ile edindikleri Bilgisayar Becerileri ve Yabancı Dil Becerileri, Üniversitenin açmış olduğu muafiyet sınavları ile ölçülmektedir. Bu sınavlarda yeterli bir not alan öğrenciler, kayıt oldukları programın ilgili ders(ler)inden muaf olmaktadırlar.

Program Yeterlilikleri

  • Eğitimde bilimsel araştırma deseni oluşturma becerisi kazanır
  • Eğitim araştırmalarında veri toplama ve veri analizi konusunda bilgi ve deneyim kazanır.
  • Sınıf öğretmenliği alanıyla ilgili kavram ve yaklaşımları uygulama ortamlarına transfer eder.
  • İlkokul ders programlarındaki bilgi, kazanım, yöntem, teknik ve ölçme değerlendirme süreçlerine hakim olur
  • Sınıf öğretmenliği alanıyla ilgili temel kaynakları, süreli yayınları, ulusal ve uluslararası eğitim raporlarını izler; yorumlar ve kullanır
  • Sınıf eğitimi ile ilgili konuları ve düzenlemeleri eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir.
  • Ulusal ve uluslararası düzeyde kongre ve sempozyumlara katılarak akademik ve mesleki bilgi ve becerisini geliştirir
  • İlkokul öğrencilerinin gelişim özelliklerini ve bireysel farlılıklarını tanır, bunlara uygun öğrenme-öğretme süreçleri planlar
  • Toplumun ve okulun iyileştirilmesi amacıyla projelerde yer alır, takım çalışması yapar
  • Türkçeyi doğru ve etkili kullanır. Kaynak tarama ve makale yazma konusunda bilgi ve deneyim sahibi olur
  • Bilimsel ve mesleki etik değerlerine ve bilincine sahip olur
  • Yaşam boyu öğrenme davranışı ve anlayışı kazanır.

Anahtar/Aktarılabilir Yeterlilikler

  • Bilgi ve görüşlerini yazılı ve sözlü aktarabilme.
  • Bilgi ve becerileri eleştirel bir anlayışla değerlendirebilme.
  • Bağımsız çalışabilme ve sorumluluk alabilme.
  • Birlikte çalışmaya yatkın olabilme.
  • Öğrenmeyi öğrenebilme ve yönetebilme.
  • Dijital (bilgi ve iletişim teknolojileri) yetkinliği kullanabilme.
  • Meslek çevresiyle iletişim kurabilecek düzeyde bir yabancı dili kullanabilme.
  • Bilimsel etik kuralları benimseme ve uyma.
  • Düşüncelerini eyleme dönüştürme amacıyla inisiyatif alarak, girişimde bulunabilme.
  • Bilimsel araştırma bilgi ve becerisini kullanabilme.
  • Bir çalışmayı yönlendirebilme ve yönetebilme
  • Toplumsal ve kültürel değerleri gözetebilme.
  • Konularda çoklu bakış açılarını kullanabilme.
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim/teknolojiyi kullanabilme.
  • Bireysel gelişimine katkı sağlayabilecek alanlarda (sanat, spor, v.b) kendini ifade edebilme.

Temel Alan/TYYÇ İlişkisi

Temel Alan Program Yeterlilikleri Ulusal Yeterlilik Çerçevesi
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
BİLGİ
Kuramsal, Olgusal
1                                                 1 BİLGİ
Kuramsal, Olgusal
2                                                 2
 
BECERİLER
Bilişsel, Uygulamalı
1                                                 1 BECERİLER
Bilişsel, Uygulamalı
2                                                 2
3                                                 3
 
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1                                                 1 YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
2                                                 2
3                                                 3
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
1                                                 1 YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
2                                                  
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1                                                 1 YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
2                                                 2
3                                                 3
4                                                 4
5                                                  
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
1                                                 1 YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
2                                                 2
3                                                 3
4                                                  
5                                                  

Ders Listesi

2023/2024 Ders Listesi
1. YARIYIL
Katalog
No
Ders
Kodu
Ders Adı Zor/Seç Ders Dili Ders Türü T L U Ders
Saat
Kredi AKTS
9852004 EOD124  Seminer I Zorunlu Ders Türkçe Seminer 0 0 0 0 0 2
5265030 ISO101  Bilimsel Araştırma Yöntemleri Zorunlu Ders Türkçe Teorik 3 0 0 3 3 7
Zorunlu Ders AKTS Toplamı 9
5265018 ISO109  Çağdaş Öğrenme-Öğretme Yaklaşımları Seçmeli Ders Grup I Türkçe Teorik 3 0 0 3 3 7
5265037 ISO132  Çocuk ve Medya Seçmeli Ders Grup I Türkçe Teorik 3 0 0 3 3 7
5265036 ISO131  Çocukların Resimlerinin Değerlendirilmesi Seçmeli Ders Grup I Türkçe Teorik 3 0 0 3 3 7
5265022 ISO120  İlköğretim Matematik Öğretiminde Yeni Yaklaşımlar Seçmeli Ders Grup I Türkçe Teorik 3 0 0 3 3 7
5265035 ISO130  İlköğretimde Deneysel Fen Öğretimi Seçmeli Ders Grup I Türkçe Teorik 3 0 0 3 3 7
En Az 21 AKTS Ders Seçilebilir Seçmeli Ders Grup I AKTS Toplamı 21
1. YARIYIL AKTS TOPLAMI 30
2. YARIYIL
Katalog
No
Ders
Kodu
Ders Adı Zor/Seç Ders Dili Ders Türü T L U Ders
Saat
Kredi AKTS
9852005 EOD126  Seminer II Zorunlu Ders Türkçe Seminer 0 0 0 0 0 2
5265029 ISO102  Eğitim İstatistiği Zorunlu Ders Türkçe Teorik 3 0 0 3 3 7
Zorunlu Ders AKTS Toplamı 9
5265033 ISO124  Erken Çocuklukta Yaratıcılık ve Yaratıcı Etkinlikler Seçmeli Ders Grup II Türkçe Teorik 3 0 0 3 3 7
5265023 ISO118  Fen ve Teknoloji Öğretiminde Yeni Yaklaşımlar Seçmeli Ders Grup II Türkçe Teorik 3 0 0 3 3 7
5265016 ISO113  Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Öğretiminde Yeni Yaklaşımlar Seçmeli Ders Grup II Türkçe Teorik 3 0 0 3 3 7
5265034 ISO133  Nitel Araştırma Yöntemleri Seçmeli Ders Grup II Türkçe Teorik 3 0 0 3 7 7
En Az 21 AKTS Ders Seçilebilir Seçmeli Ders Grup II AKTS Toplamı 21
2. YARIYIL AKTS TOPLAMI 30
3. YARIYIL
Katalog
No
Ders
Kodu
Ders Adı Zor/Seç Ders Dili Ders Türü T L U Ders
Saat
Kredi AKTS
9852008 EOD303  Uzmanlık Alan Dersi Zorunlu Ders Türkçe Uzmanlık Alan Dersi 3 0 0 3 0 0
9852003 EOD301  Yüksek Lisans Tez Zorunlu Ders Türkçe Tez 0 0 0 0 0 30
Zorunlu Ders AKTS Toplamı 30
3. YARIYIL AKTS TOPLAMI 30
4. YARIYIL
Katalog
No
Ders
Kodu
Ders Adı Zor/Seç Ders Dili Ders Türü T L U Ders
Saat
Kredi AKTS
9852003 EOD302  Yüksek Lisans Tez Zorunlu Ders Türkçe Tez 0 0 0 0 0 30
Zorunlu Ders AKTS Toplamı 30
4. YARIYIL AKTS TOPLAMI 30
Üniversite Ortak Dersi
Fakülte Ortak Dersi
Bölüm/Program Dersi

Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme

Bu bölüm, ilgili dersin ders tanıtım ve uygulama formunda açıklanmıştır. Lütfen geniş bilgi için Ders Planı bölümündeki ilgili derse bakınız.

Harf notlarının 100 puan üzerinden karşılıkları ve katsayıları aşağıda gösterilmiştir.

Puan Başarı Notu Katsayı Başarı Durumu
90-100 AA 4 Başarılı
85-89 BA 3.5 Başarılı
80-84 BB 3 Başarılı
75-79 CB 2.5 Koşullu
65-74 CC 2 Başarısız
58-64 DC 1.5 Başarısız
50-57 DD 1 Başarısız
40-49 FD 0.5 Başarısız
<= 39 FF 0 Başarısız
  D 0 Devamsız
  E 0 Eksik
  G 0 Geçer
  K 0 Kalır
  N 0 Girmedi
  S 0 Süren Çalışma

Program Yöneticisi

Bölüm Başkanı: Doç. Dr. Aslı EŞME | Aslı EŞME

AKTS Bölüm Koordinatörü: Prof. Dr. Soner POLAT | Soner POLAT