>
Dersin Adı | Dersin Kodu | Dersin Türü | Dersin Düzeyi | Dersin Yılı | Dersin Verildiği Dönem | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|---|
İhmal ve İstismar Deneyimi Olan Çocuklarla Sosyal Hizmet | SHA114 | Seçmeli | Yüksek lisans | 1 | Bahar | 7 |
Doç. Dr. Figen PASLI
1) İhmal ve istismar kavramı ve kapsamı, çocuk üzerindeki etkilerini anlar.
2) İstismarcı profilini tanımlar.
3) Şiddet mağduru çocuklarla çalışmada çok disiplinli ekip çalışmasında sosyal hizmetin rolünü tanır.
4) Çocuğa yönelik şiddet ile ilgili teorik temel ve uygulama yaklaşımları tanımlar.
5) Mağdur çocuklarla görüşme tekniklerini tanır ve kullanır.
6) Konuyla ilgili ulusal ve uluslararası düzenlemeleri tanımlar.
7) Çocuk ve ergenin gelişim özelliklerini ve ceza sorumluluğunu ihmal ve istismar davranışı açısından analiz eder.
8) İhmal ve istismar mağduru çocuklarla sosyal hizmet uygulamasını yapar.
Program Yeterlilikleri | ||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
Öğrenme Kazanımları | ||||||
1 | Düşük | Düşük | Düşük | Düşük | ||
2 | Orta | Düşük | Düşük | Orta | ||
3 | Düşük | Düşük | Orta | |||
4 | Orta | Orta | Düşük | Düşük | Yüksek | |
5 | Düşük | Orta | Orta | Orta | ||
6 | Orta | Orta | Düşük | Orta | ||
7 | Düşük | Düşük | ||||
8 | Yüksek | Orta | Düşük | Yüksek | Yüksek |
Yüz Yüze
Yok
İstenmemekte
Ders ihmal ve istismar kavramı ve kapsamı, istismarın çocuk üzerindeki etkileri, çocuğun korunmasına yönelik ekip çalışması ve vaka temelli sosyal hizmet uygulamasını içermektedir.
1- Çocuk İstismarı ve İhmaline Yaklaşım, Temel Bilgiler, ÇİİÖD Yayını
2- İhmal ve İstismara Uğrayan Çocuğa Bütüncül Yaklaşım, Hastane Temelli Çocuk Koruma Merkezleri İçin Başvuru Kitabı, UNICEF
3- Söylemeye Korkmak, Çocuk Cinsel İstismar Vakaları, Figen Paslı, NİKA Yayınevi
1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Grup Çalışması
5) Örnek Olay
6) Bireysel Çalışma
Sunum/Seminer Hazırlama Notunun Başarıya Oranı |
40% |
---|---|
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı |
60% |
Toplam |
100% |
Türkçe
İstenmemekte