>

İhmal ve İstismar Deneyimi Olan Çocuklarla Sosyal Hizmet

Sosyal Hizmet

Sosyal Bilimler Enstitüsü
Yüksek lisans
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
İhmal ve İstismar Deneyimi Olan Çocuklarla Sosyal Hizmet SHA114 Seçmeli Yüksek lisans 1 Bahar 7

Öğretim Elemanı Adı

Doç. Dr. Figen PASLI

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) İhmal ve istismar kavramı ve kapsamı, çocuk üzerindeki etkilerini anlar.
2) İstismarcı profilini tanımlar.
3) Şiddet mağduru çocuklarla çalışmada çok disiplinli ekip çalışmasında sosyal hizmetin rolünü tanır.
4) Çocuğa yönelik şiddet ile ilgili teorik temel ve uygulama yaklaşımları tanımlar.
5) Mağdur çocuklarla görüşme tekniklerini tanır ve kullanır.
6) Konuyla ilgili ulusal ve uluslararası düzenlemeleri tanımlar.
7) Çocuk ve ergenin gelişim özelliklerini ve ceza sorumluluğunu ihmal ve istismar davranışı açısından analiz eder.
8) İhmal ve istismar mağduru çocuklarla sosyal hizmet uygulamasını yapar.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5
Öğrenme Kazanımları
1 Düşük Düşük Düşük   Düşük
2   Orta Düşük Düşük Orta
3     Düşük Düşük Orta
4 Orta Orta Düşük Düşük Yüksek
5 Düşük Orta Orta Orta  
6 Orta Orta   Düşük Orta
7   Düşük     Düşük
8 Yüksek Orta Düşük Yüksek Yüksek

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

İstenmemekte

Dersin İçeriği

Ders ihmal ve istismar kavramı ve kapsamı, istismarın çocuk üzerindeki etkileri, çocuğun korunmasına yönelik ekip çalışması ve vaka temelli sosyal hizmet uygulamasını içermektedir.

Haftalık Ders İzlencesi

1) ÇOCUKLARIN GELİŞİM ÖZELLKLERİ
2) ÇOCUĞA YÖNELİK ŞİDDET VE TEORİK YAKLAŞIMLAR
3) ULUSAL VE ULUSLARARASI MEVZUAT
4) ÇOCUK İSTİSMARI VE İHMALİNDE RİSK FAKTÖRLERİ
5) ÖNLEME YAKLAŞIMLARI
6) SOSYAL HİZMET YAKLAŞIMI
7) BÜTÜNCÜL YAKLAŞIM
8) İSTİSMARA MARUZ BIRAKILAN VE FAİL ÇOCUKLARIN ÖZELLİKLERİ
9) ÇOCUĞA YÖNELİK CİNSEL İSTİSMARDA KORUYUCU FAKTÖRLER
10) ÇOK DİSİPLİNLİ EKİP ÇALIŞMASININ ÖNEMİ
11) ÇOCUK KATILIMI
12) ÇOCUKLARIN TİCARİ CİNSEL SÖMÜRÜSÜ
13) EBEVEYN YABANCILAŞTIRMA SENDROMU
14) ÇOCUKLARLA GÖRÜŞME TEKNİKLERİ
15) ÇOCUK İSTİSMARI ALANINDA TÜKENMİŞLİK

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- Çocuk İstismarı ve İhmaline Yaklaşım, Temel Bilgiler, ÇİİÖD Yayını
2- İhmal ve İstismara Uğrayan Çocuğa Bütüncül Yaklaşım, Hastane Temelli Çocuk Koruma Merkezleri İçin Başvuru Kitabı, UNICEF
3- Söylemeye Korkmak, Çocuk Cinsel İstismar Vakaları, Figen Paslı, NİKA Yayınevi

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Grup Çalışması
5) Örnek Olay
6) Bireysel Çalışma


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Sunum/Seminer Hazırlama Notunun Başarıya Oranı

40%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

60%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte