>
Dersin Adı | Dersin Kodu | Dersin Türü | Dersin Düzeyi | Dersin Yılı | Dersin Verildiği Dönem | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|---|
Ölçme Ve Değerlendirme | EGD102 | Zorunlu | Yüksek lisans | 0 | Bahar | 4 |
Prof. Dr. Satılmış TEKİNDAL
Doç. Dr. Fatih KEZER
1) .Ölçmenin temel kavramlarını bilir.
1) .Ölçme sonuçları üzerinde istatistiksel hesaplama yapar.
1) .Ölçme araçlarında bulunması gereken nitelikleri bilir.
1) Bilişsel, duyuşsal ve psikomotor davranışların nasıl ölçülebildiğini açıklar. .
1) .Eğitimde kullanılan geleneksel ve performans ölçme araçlarını ve standart testleri bilir
1) .Değerlendirmenin amacı ve önemini açıklar
1) Öğretmen yapımı ve standart bir başarı testi geliştirebilir
1) Ölçme ve Değerlendirmenin önemini, gelişmeler ve yönelimleri bilir
Program Yeterlilikleri | |||||||||||||||||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | ||
Öğrenme Kazanımları | |||||||||||||||||||||||
1 | Düşük | ||||||||||||||||||||||
1 | |||||||||||||||||||||||
1 | |||||||||||||||||||||||
1 | |||||||||||||||||||||||
1 | |||||||||||||||||||||||
1 | |||||||||||||||||||||||
1 | |||||||||||||||||||||||
1 |
Yüz Yüze
Yok
.
.Ölçme ve değerlendirmenin eğitim sistemindeki yeri, değerlendirmenin amaçları, öğeleri. Ölçme ve değerlendirmede temel kavramlar. Eğitimde bazı ölçme yaklaşımları, ölçme araçları, ölçme araçlarında aranan nitelikler. Hata ve güvenirlik, güvenirliğin hesaplanması ve yöntemleri. Geçerlik türleri ve hesaplanması. Bilişsel, duyuşsal ve psikomotor bilgi ve becerilerin ölçülmesi ve karşılaşılan güçlükler. Sınav (test) türleri, değerlendirme. Performans değerlendirme
Türkçe
İstenmemekte