Bölüm/Program Adı | Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme Programı | Bölüm/Program Ad (İngilizce) | Measurement and Evaluation in Education |
Web Adresi | https://sbe.kocaeli.edu.tr/ | E-posta | sbeegitim@kocaeli.edu.tr |
Telefon | 902623031751-52 | BelGeç. (Fax) | 0090 262 3031753 |
Adres | Sosyal Bilimler Enstitüsü Müdürlüğü Umuttepe Yerleşkesi Eski Istanbul Yolu 10. km 41380 Umutepe İzmit/KOCAELİ | Öğrenim Şekli | Tam Zamanlı |
Amaç | Bu programın amacı, eğitimde ve psikolojide temel kavramların açıklanması ve ölçülmesinde ölçme kuramlarını kullanabilen, ölçme araçlarının hazırlanması, geliştirilmesi, elde edilen puanların değerlendirilmesi ile öğretim programları ve öğretim faaliyetlerinin yeniden değerlendirilmesi konularında yetkin “ölçme ve değerlendirme uzmanı” yetiştirmektir. Program ölçme değerlendirme alanı ve bilimsel araştırma yöntemleri ile ilgili zorunlu dersler içermektedir. Zorunlu derslere ilave olarak öğrencilerin kendi tercihleri doğrultusunda alabilecekleri seçmeli dersler bulunmaktadır. | Amaç (İngilizce) | . |
Misyon | Öğretmen yetiştirme lisans programlarında açtığı servis dersiyle (ölçme ve değerlendirme) öğretmen adaylarına öğrenci başarısını ölçme ve değerlendirme ile ilgili bilgi ve becerileri kazandırmak; bir bilim dalı olarak ölçme ve değerlendirmenin gelişmesini, bu alanda çalışan akademisyen ve uzmanlar arasındaki bilgi dolaşımını sağlamak; yeni ölçme araçlarının geliştirilmesine öncülük etmek; var olan ölçme araçlarını iyileştirerek, uygulama, puanlama ve yorumlama ile ilgili işlem ve uygulama yöntemlerini daha ileri noktalara taşımak; Çeşitli kuruluşların hizmet içi eğitim ve personel seçimi gereksinimleri çerçevesinde “Ölçme ve Değerlendirme” alanında açılan seminer ve kurs programlarında ders açmak ve danışmanlık yapma hizmeti sunmaktır. | Misyon (İngilizce) | . |
Vizyon | Anabilim dalı olarak vizyonumuz, ölçme ve değerlendirme alanı ile ilgili bilgi üretmek ve paylaşmak, bu yöndeki sorunlara çözüm önerileri getirmek, yeni ve kullanışlı bilgilerle donanmış kuşakların yetişmesine katkıda bulunmaktır. | Vizyon (İngilizce) | . |
Kabul Koşulları | Anabilim dalında yüksek lisans öğrenimi yapmak isteyenlerin, lisans diplomasına sahip olmaları ve ÖSYM tarafından merkezi olarak yapılan Akademik Personel ve Lisansüstü Eğitimi Giriş Sınavı (ALES) başvurduğu programın puan türünde en az 55 standart puan almaları gerekir. Yurt dışından alınmış lisans diplomalarının denklikleri Yüksek Öğretim Kurulunca onaylanmış olmalıdır. Öğrencinin yüksek lisans giriş başarı notu; lisans başarı notunun % 20’si ve Akademik Personel ve Lisansüstü Eğitimi Giriş Sınavı (ALES) sonucunun, 100 tam nota dönüştürüldükten sonra hesaplanan, % 50’si ile yüksek lisans mülakat notunun % 30’nun toplamıdır. Yüksek lisans giriş başarı notu olarak 60 ve üstünde not alan adaylar, aldıkları not sırasına göre en yüksek nottan başlayarak başvurdukları programlara kontenjan doluncaya kadar yerleştirilir ve enstitü yönetim kurulu kararı ile yüksek lisans öğrenciliğine kabul edilirler. yüksek lisans programına öğrenci kabul koşulları aşağıda maddeler halinde sunulmuştur: • Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme Anabilim Dalı Yüksek Lisans Programına, Eğitim Fakültesi ve diğer fakültelerin lisans programını başarıyla tamamlamış olanlar müracat edebilir. • Öğrenim görmek istedikleri dalı, yüksek lisans programını, yabancı dil durumunu bildiren başvuru formu (Enstitüden temin edilecektir), • Akademik Personel ve Lisansüstü Eğitimi Giriş Sınavı (ALES) Sonuç Belgesi noter tasdikli örneği (Eşit ağırlık türünde en az 55 puan alanlar başvurabilir), • Özgeçmiş, • Lisans Mezuniyet Belgesi tasdikli fotokopisi, • Lisans programlarında gördükleri dersleri gösteren belgelerin tasdikli fotokopileri (Transkript), • Nüfus cüzdanı sureti, • 10 adet fotoğraf, • İkametgah belgesi (son 3 ayda alınmış olmalı), • Araştırma görevlileri ve burslu öğrenciler için durumlarını gösterir belge, • Ders alma dilekçesi ve seminer dilekçesi. | Kabul Koşulları (İngilizce) | . |
Dereceyi Alabilme Koşulları, Kuralları | Dereceyi Alabilme Koşulları, Kuralları (İngilizce) | ||
Program Genel Profili | Program Genel Profili (İngilizce) | ||
Genel Bilgi | Ölçme ve Değerlendirme Bölümü’nde, yüksek lisans eğitim programında; ölçme ve değerlendirmenin temel kavramlarıyla, bu alanın temel kuramlarını içeren ve insan davranışlarının ölçülmesinde kullanılan psikolojik ölçme araçlarının (testlerin) geliştirilmesi, uyarlanması; uygulanması ve sonuçların değerlendirilmesi süreçleriyle ilgili bilgi ve beceriler kazandırılmaktadır. | Genel Bilgi (İngilizce) | . |
Mezunlar İçin İstihdam Olanakları | Mezunlar İçin İstihdam Olanakları (İngilizce) | ||
Sonraki Eğitim Olanakları | Sonraki Eğitim Olanakları (İngilizce) | ||
Mezuniyet Koşulları | Mezuniyet Koşulları (İngilizce) |
Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme Yüksek Lisansı
Yüksek lisans derecesi
Üniversitedeki aynı enstitünün bir başka anabilim/anasanat dalında veya başka bir yükseköğretim kurumunun eşdeğer enstitüsüne bağlı lisansüstü programında en az bir yarıyılı tamamlamış olan başarılı öğrenciler, lisansüstü programlara yatay geçiş yoluyla kabul edilebilir. İlgili Yönetmelik hükümlerine göre yatay geçişi kabul edilen öğrencinin programa uyumu için alması gerekli görülen derslerin adları, ilgili anabilim/anasanat dalı kurulu tarafından belirlenir. Öğrencinin bir başka lisansüstü programa kayıtlı iken aldığı derslerin, sonradan Üniversitede bir lisansüstü programa kayıt olması durumunda hangilerinin asgari ders yükünden sayılacağı, danışman ve ilgili Anabilim Dalı Kurulu önerisi ve Enstitü Yönetim Kurulu onayı ile belirlenir ve uygun bulunan dersler için tanınır.
Erasmus programı kapsamında yurt dışında öğrenim gören öğrenciler için, gitmeden önce öğrenim anlaşmasındaki dersleri dikkate alınarak "tanınma belgesi" hazırlanır ve Kocaeli Üniversitesi tarafından tam akademik tanınma teyit edilir. Tam akademik tanınma yurtdışında yapılan eğitimin (sınavlar ve diğer değerlendirme şekillerinin dahil ederek) Kocaeli Üniversitesindeki karşılığı ile yer değiştirme anlamına gelir.
Sertifikaya dayanan (Informal) ve tecrübeye dayanan (Nonformal) öğrenmenin tanınması ile ilgili olarak Türkiye ve dışındaki Yükseköğretim Kurumlarında başlangıç aşamasındadır. Buna rağmen öğrencilerin kendi imkanları ile edindikleri Bilgisayar Becerileri ve Yabancı Dil Becerileri, Üniversitenin açmış olduğu muafiyet sınavları ile ölçülmektedir. Bu sınavlarda yeterli bir not alan öğrenciler, kayıt oldukları programın ilgili ders(ler)inden muaf olmaktadırlar.
Temel Alan | Program Yeterlilikleri | Ulusal Yeterlilik Çerçevesi | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | ||||||||||||||||||||||||||
BİLGİ Kuramsal, Olgusal |
1 | 1 | BİLGİ Kuramsal, Olgusal |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2 | 2 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
BECERİLER Bilişsel, Uygulamalı |
1 | 1 | BECERİLER Bilişsel, Uygulamalı |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2 | 2 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
3 | 3 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
1 | 1 | YETKİNLİKLER Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2 | 2 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
3 | 3 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER Öğrenme Yetkinliği |
1 | 1 | YETKİNLİKLER Öğrenme Yetkinliği |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
1 | 1 | YETKİNLİKLER İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2 | 2 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
3 | 3 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
4 | 4 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
5 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER Alana Özgü Yetkinlik |
1 | 1 | YETKİNLİKLER Alana Özgü Yetkinlik |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2 | 2 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
3 | 3 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
4 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
5 |
2023/2024 Ders Listesi | |||||||||||
Bilimsel Hazırlık | |||||||||||
Katalog No |
Ders Kodu |
Ders Adı | Zor/Seç | Ders Dili | Ders Türü | T | L | U | Ders Saat |
Kredi | AKTS |
5269003 | EGD103 | GELİŞİM VE ÖĞRENME | Zorunlu Ders | Türkçe | Lisansüstü Formasyon | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 4 |
5269001 | EGD101 | İSTATİSTİK | Zorunlu Ders | Türkçe | Teorik | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 4 |
5269002 | EGD102 | ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME | Zorunlu Ders | Türkçe | Teorik | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 4 |
Zorunlu Ders AKTS Toplamı | 12 | ||||||||||
0. YARIYIL AKTS TOPLAMI | 12 | ||||||||||
1. YARIYIL | |||||||||||
Katalog No |
Ders Kodu |
Ders Adı | Zor/Seç | Ders Dili | Ders Türü | T | L | U | Ders Saat |
Kredi | AKTS |
9852004 | EOD121 | Seminer I | Zorunlu Ders | Türkçe | Seminer | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 2 |
5269015 | EGD110 | Davranış Bilimlerinde Nicel Araştırma Yöntemleri ve Etik | Zorunlu Ders | Türkçe | Teorik | 3 | 0 | 0 | 3 | 8 | 7 |
5269005 | EGD105 | EĞİTİMDE İSTATİSTİK I | Zorunlu Ders | Türkçe | Teorik | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 7 |
5269008 | EGD108 | PROGRAM GELİŞTİRME VE ÖĞRETİM | Zorunlu Ders | Türkçe | Teorik | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 7 |
Zorunlu Ders AKTS Toplamı | 23 | ||||||||||
5269016 | EGD111 | Akademik Yazma ve Raporlama | Seçmeli Ders Grup I | Türkçe | Teorik | 3 | 0 | 0 | 3 | 8 | 7 |
5269012 | EGD112 | İSTATİSTİK PAKET PROGRAM UYGULAMALARI | Seçmeli Ders Grup I | Türkçe | Teorik | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 7 |
5269006 | EGD106 | PSİKOLOJİK ÖLÇMENİN TEMELLERİ | Seçmeli Ders Grup I | Türkçe | Teorik | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 7 |
En Az 7 AKTS Ders Seçilebilir | Seçmeli Ders Grup I AKTS Toplamı | 7 | |||||||||
1. YARIYIL AKTS TOPLAMI | 30 | ||||||||||
2. YARIYIL | |||||||||||
Katalog No |
Ders Kodu |
Ders Adı | Zor/Seç | Ders Dili | Ders Türü | T | L | U | Ders Saat |
Kredi | AKTS |
9852005 | EOD124 | Seminer II | Zorunlu Ders | Türkçe | Seminer | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 2 |
5269009 | EGD109 | EĞİTİMDE İSTATİSTİK II | Zorunlu Ders | Türkçe | Teorik | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 7 |
5269010 | EGD120 | TEST GELİŞTİRME | Zorunlu Ders | Türkçe | Teorik | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 7 |
Zorunlu Ders AKTS Toplamı | 16 | ||||||||||
5269017 | EGD116 | Davranış Bilimlerinde Nitel Araştırma Yöntemleri ve Etik | Seçmeli Ders Grup II | Türkçe | Teorik | 3 | 0 | 0 | 3 | 8 | 7 |
5269011 | EGD122 | GENİŞ ÖLÇEKLİ TESTLER | Seçmeli Ders Grup II | Türkçe | Teorik | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 7 |
5269018 | EGD114 | Performansa Dayalı Durum Belirleme | Seçmeli Ders Grup II | Türkçe | Teorik | 3 | 0 | 0 | 3 | 8 | 7 |
5269019 | EGD115 | R Programlama Dili | Seçmeli Ders Grup II | Türkçe | Teorik | 3 | 0 | 0 | 3 | 8 | 7 |
5269013 | EGD113 | YAPISAL EŞİTLİK MODELLEMELERİNE GİRİŞ | Seçmeli Ders Grup II | Türkçe | Teorik | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 7 |
En Az 14 AKTS Ders Seçilebilir | Seçmeli Ders Grup II AKTS Toplamı | 14 | |||||||||
2. YARIYIL AKTS TOPLAMI | 30 | ||||||||||
3. YARIYIL | |||||||||||
Katalog No |
Ders Kodu |
Ders Adı | Zor/Seç | Ders Dili | Ders Türü | T | L | U | Ders Saat |
Kredi | AKTS |
9852008 | EOD450 | Uzmanlık Alan Dersi | Zorunlu Ders | Türkçe | Uzmanlık Alan Dersi | 3 | 0 | 0 | 3 | 0 | 0 |
9852003 | EOD451 | Yüksek Lisans Tez | Zorunlu Ders | Türkçe | Tez | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 |
Zorunlu Ders AKTS Toplamı | 30 | ||||||||||
3. YARIYIL AKTS TOPLAMI | 30 | ||||||||||
4. YARIYIL | |||||||||||
Katalog No |
Ders Kodu |
Ders Adı | Zor/Seç | Ders Dili | Ders Türü | T | L | U | Ders Saat |
Kredi | AKTS |
9852008 | EOD450 | Uzmanlık Alan Dersi | Zorunlu Ders | Türkçe | Uzmanlık Alan Dersi | 3 | 0 | 0 | 3 | 0 | 0 |
9852003 | EOD452 | Yüksek Lisans Tez | Zorunlu Ders | Türkçe | Tez | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 |
Zorunlu Ders AKTS Toplamı | 30 | ||||||||||
4. YARIYIL AKTS TOPLAMI | 30 |
Üniversite Ortak Dersi |
Fakülte Ortak Dersi |
Bölüm/Program Dersi |
Harf notlarının 100 puan üzerinden karşılıkları ve katsayıları aşağıda gösterilmiştir.
Puan | Başarı Notu | Katsayı | Başarı Durumu |
---|---|---|---|
90-100 | AA | 4 | Başarılı |
85-89 | BA | 3.5 | Başarılı |
80-84 | BB | 3 | Başarılı |
75-79 | CB | 2.5 | Koşullu |
65-74 | CC | 2 | Başarısız |
58-64 | DC | 1.5 | Başarısız |
50-57 | DD | 1 | Başarısız |
40-49 | FD | 0.5 | Başarısız |
<= 39 | FF | 0 | Başarısız |
D | 0 | Devamsız | |
E | 0 | Eksik | |
G | 0 | Geçer | |
K | 0 | Kalır | |
N | 0 | Girmedi | |
S | 0 | Süren Çalışma |