>
Dersin Adı | Dersin Kodu | Dersin Türü | Dersin Düzeyi | Dersin Yılı | Dersin Verildiği Dönem | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|---|
Psikolojik Ölçmenin Temelleri | EGD106 | Seçmeli | Yüksek lisans | 1 | Güz | 7 |
Dr. Öğr. Üyesi Neslihan Tuğçe ÖZYETER
Prof. Dr. Satılmış TEKİNDAL
Doç. Dr. Fatih KEZER
1) Eğitimde ve psikolojide kullanılan ölçme araçlarının kullanım amaçlarını ve belli başlı sınıflamalarını bilir.
2) Geçerlik ve güvenirlik arasındaki kavramsal ve psikometrik ilişkileri açıklar.
3) Eğitimde ve psikolojide kullanılan ölçme araçlarının psikometrik niteliklerini (geçerlik, güvenirlik) kanıtlama yöntem ve tekniklerini örnek uygulamalarda gösterir.
4) Belli başlı test kuramlarının (Klasik test kuramı, genellenebilirlik kuramı ve madde tepki kuramı) temel varsayımlarını ve ilkelerini bilir ve aralarındaki farkları ayırt eder.
5) Eğitimde ve psikolojide ölçme ve değerlendirme süreçlerinin sahip olması gereken standartları açıklar.
6) Farklı test kuramlarına dayalı olarak elde edilen psikometrik kanıtları değerlendirebilir.
7) Farklı psikolojik yapıları tanır.
8) Farklı psikolojik yapıları ölçen araçları ayırt eder.
Program Yeterlilikleri | |||||||||||||||||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | ||
Öğrenme Kazanımları | |||||||||||||||||||||||
1 | Yüksek | Düşük | Düşük | ||||||||||||||||||||
2 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | ||||||||||||||||||
3 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | |||||||||||||||||||
4 | Orta | Orta | Yüksek | Yüksek | |||||||||||||||||||
5 | Yüksek | Yüksek | Orta | Yüksek | |||||||||||||||||||
6 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Orta | Yüksek | Yüksek | |||||||||||||||||
7 | Yüksek | Yüksek | Orta | Yüksek | Yüksek | Yüksek | |||||||||||||||||
8 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Orta | Yüksek | Yüksek |
Yüz Yüze
Yok
Eğitim İstatistiği
Ölçmenin Anlamı ve Düzeyleri; Bilim ve ölçme İlişkisi, Psikolojik özelliklerin doğası, Psikolojik Ölçmelerin Felsefi ve Tarihi Temelleri, Geçerlik: Kuramsal temeller, ilkeler ve yöntemler, Ölçmede Hata Kavramı ve Güvenirlik: Kuramsal temeller, ilkeler ve yöntemler, Test Kuramları: Klasik ve Modern Kuram, Test Geliştirme/uyarlama: madde ve test istatistikleri ve aralarındaki ilişkiler, Ölçme sonuçlarının anlamı ve yorumlanması, Farklı Özelliklerin Ölçülmesinde Kullanılan Ölçme Araçlarının Kuramsal Temelleri ve Örnek Ölçme Araçları, Genel Değerlendirme
1) Anlatım
2) Anlatım
3) Soru-Cevap
4) Soru-Cevap
5) Tartışma
6) Tartışma
7) Grup Çalışması
8) Grup Çalışması
9) Bireysel Çalışma
10) Bireysel Çalışma
11) Proje Temelli Öğrenme
12) Proje Temelli Öğrenme
Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı |
40% |
---|---|
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı |
60% |
Toplam |
100% |
Türkçe
İstenmemekte