>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Test Geliştirme EGD120 Zorunlu Yüksek lisans 1 Bahar 7

Öğretim Elemanı Adı

Dr. Öğr. Üyesi Neslihan Tuğçe ÖZYETER
Prof. Dr. Satılmış TEKİNDAL
Doç. Dr. Safiye BİLİCAN DEMİR
Doç. Dr. Fatih KEZER

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Test geliştirmenin önemini anlayabilme.
2) Test ve ölçek geliştirme ile ilgili temel kavramları tanımlayabilme
3) Test geliştirme basamaklarının bilgisi
4) Test geliştirme basamaklarını yugulayabilme
5) Testin ve onun maddelerinin psikometrik özelliklerini hesaplayabilme
6) Ölçekleri özelliklerine göre sınıflayabilme
7) Bir ölçme aracında bulunması gereken nitelikleri açıklayabilme
8) Ölçekleme modellerinin bilgisi
9) Verilen ölçekleme modeline uygun ölçekleme yapabilme

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22
Öğrenme Kazanımları
1 Yüksek                                          
2                                            
3                                            
4                                            
5                                            
6                                            
7                                            
8                                            
9                                            

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

.

Dersin İçeriği

.

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Anlatım
3) Anlatım
4) Soru-Cevap
5) Soru-Cevap
6) Soru-Cevap
7) Tartışma
8) Tartışma
9) Tartışma
10) Grup Çalışması
11) Grup Çalışması
12) Grup Çalışması
13) Bireysel Çalışma
14) Bireysel Çalışma
15) Bireysel Çalışma
16) Proje Temelli Öğrenme
17) Proje Temelli Öğrenme
18) Proje Temelli Öğrenme


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı

40%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

60%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte