>
Dersin Adı | Dersin Kodu | Dersin Türü | Dersin Düzeyi | Dersin Yılı | Dersin Verildiği Dönem | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|---|
Tasarımda Yaratıcı Düşünme | GIR208 | Seçmeli | Yüksek lisans | 1 | Bahar | 5 |
Prof. Dr. Neslihan KIYAR
Doç. Dr. İsmail KESKİN
1) Yaratıcı imgeleri reklam tasarımlarında kullanabilir.
2) İmgelerin gücünü anlamdırarak çalışmalarına yenilik katar.
3) Öngörü, yenilikçilik, yaratıcılık ve yaratıcı düşünme çerçevesinde problemleri görebilir.
Program Yeterlilikleri | |||||||||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | ||
Öğrenme Kazanımları | |||||||||||||||
1 | Düşük | Orta | Orta | Orta | Orta | Düşük | Düşük | Düşük | Düşük | Orta | Orta | Orta | Orta | ||
2 | Orta | Düşük | Düşük | Düşük | Düşük | Düşük | Düşük | Düşük | Orta | Orta | Orta | Orta | |||
3 | Düşük | Düşük | Orta | Orta | Orta | Orta | Düşük | Düşük | Düşük | Düşük | Düşük | Düşük | Düşük | Orta |
Yüz Yüze
Yok
Tasarımda Güncel Konular
Tasarımda öngörü, yenilikçilik, yaratıcılık ve yaratıcı düşünme çerçevesinde problemleri görme, fikir ve hipotez geliştirme, özgün fikirler üretme ve fikirler arasındaki ilişkiyi görme, yeni bileşenler elde etme ve sonuç olarak bir tasarım ve öngörü yapılması.
1- Jose M. Parramon, Resimde Renk ve Uygulanışı, İstanbul: Remzi Kitabevi.
2- Mümtaz Işıngör; Erol Eti; Mustafa Aslıer, Resim I : temel sanat eğitimi resim teknikleri grafik resim, Ankara : Türk Tarih Kurumu, 1986
3- İ. Hulusi GÜNGÖR, Temel Tasar, Patates Baskı, 2005
4- Yusuf Baytekin Balcı & Nuran Say, Temel Sanat Eğitimi, İstanbul: Ya-Pa Yayınları, 2000
5- W. Deonna, Sanatta Ritimler ve Kanunlar, İstanbul: Remzi Kitabevi, 1974
6- Grafik Tasarıma yönelik araç gereç.
7- Graphic Design for the equipment.
8- Reklam ve tanıtım amaçlı bütünleşiik tasarım.
9- Integrated design, advertising and promotional purposes.
10- Arasınav ve dönem sonu sınavı.
11- Midterm and final exam.
1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Bireysel Çalışma
Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı |
30% |
---|---|
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı |
70% |
Toplam |
100% |
Türkçe
İstenmemekte