Genel Bilgi

Bölüm/Program Adı Görsel İletişim Tasarımı ve Reklamcılık Programı Bölüm/Program Ad
(İngilizce)
Visual Communication Design and Advertising
Web Adresi https://sbe.kocaeli.edu.tr/ E-posta
Telefon BelGeç. (Fax)
Adres Öğrenim Şekli Tam Zamanlı
Amaç Görsel iletişimin giderek daha önemli hale geldiği günümüz dijital çağında iç içe geçmiş olan görsel iletişim ve reklam alanlarını farklı medya ortamlarında bütünleştirebilen,yeni medya araçları ve reklamcılığın entegrasyonu bağlamındaki tasarım problemlerini ortaya koyabilen, bu problemlerin çözümüne yönelik araçlar geliştirebilen, entelektüel bilgi birikimine ve teknik donanıma sahip araştırmacılar ve uzman kişiler yetiştirmektir. Amaç
(İngilizce)
Misyon Teknolojik gelişmeler kitle iletişim ürünlerini de dönüştürmüş, bu bağlamda görsel iletişim ve dijital ortam ikna süreçlerinde giderek önem kazanan alanlar haline gelmişlerdir. Programın misyonu, görsel iletişim ve reklamcılık ilişkisinin bu boyutu göz önünde bulundurularak bu alanlarının entegrasyonuna ilişkin konular hakkında kuramsal yaklaşımlar ve pratiğe yönelik çözümler üretebilen araştırmacılar yetiştirmektir. Misyon
(İngilizce)
Vizyon Görsel iletişim tasarımı ve reklamcılık alanlarında yetkin, interdisipliner bir bakış açısına sahip profesyoneller ve akademisyenler yetiştirerek alanında başarılı, sistematik düşünebilen tasarımcı ve reklamcıların yetiştirilmesine katkıda bulunmak. Vizyon
(İngilizce)
Kabul Koşulları Görsel İletişim Tasarımı, Reklamcılık, Gazetecilik, Halkla İlişkiler ve Tanıtım, Radyo Televizyon ve Sinema, Halkla ilişkiler ve Reklamcılık alanında mezun olanlar başvurabilirler. Akademik Personel ve Lisansüstü Eğitimi Giriş Sınavı (ALES), GMAT (ALES eşdeğer taban puanı 450) veya GRE (ALES eşdeğer taban puanı 610) şartı aranmaktadır. Kabul Koşulları
(İngilizce)
Dereceyi Alabilme Koşulları, Kuralları Öğretim planında yer alan zorunlu ve seçmeli dersleri başarı ile tamamlayıp, bir danışman yönetiminde alanda tez çalışması yaparak bilim jürisi önünde savunmak ve başarılı kabul edilmek. Dereceyi Alabilme Koşulları, Kuralları
(İngilizce)
Program Genel Profili Görsel iletişim ve reklamcılık alanında farklı medya ortamlarında bütünleştirebilen,yeni medya araçları ve reklamcılığın entegrasyonu bağlamındaki tasarım problemlerini sektörel ve mesleki uygulamalar ile destekleyerek proje geliştirilmesidir. Mesleki uygulamalar ve çalışmalar ile entelektüel bilgi birikimine ve teknik donanıma sahip araştırmacılar yetiştirilcektir. Program Genel Profili
(İngilizce)
Genel Bilgi Teknoloji, tasarım ve reklamcılık temellerini yaratıcı bir süreç içinde birleştirmeyi hedefleyen Görsel İletişim Tasarımı ve Reklamcılık Anabilim Dalı'nda günümüzde kullanılan tanıtım, iletişim teknolojileri ve reklamcılık alanında doğan ihtiyaçların en yaratıcı yollarla çözülmesi hedeflenmektedir. Yeni medya düzenine uygun düşünen ve yaratan bireylerin görsel iletişim ve reklamcılık alanında oluşan problemlere çözümler üretebilmesi sağlanacaktır. Pre-prodüksiyon/prodüksiyon/post-prodüksiyon, reklam filmleri, video, yaratıcı metin, görüntüler, hareket ve ses gibi iletişim araçlarını gerek yeni medya, televizyon, bilgisayar, akıllı iletişim araçları ve mekanlar, arayüz/etkileşim tasarımı, basılı ürünler ve tüm iletişim mecraları üzerinde araştırmalar yapılacaktır. Genel Bilgi
(İngilizce)
Mezunlar İçin İstihdam Olanakları Görsel İletişim Tasarımı ve Reklamcılık Anabilim Dalı'ndan mezun olan öğrenciler. - Bilgisayar yazılım şirketlerinde, - Reklam ajanslarında, - Çeşitli televizyon kanallarında, - Film yapım, animasyon kuruluşlarında görev alabilirler. Mezunlar İçin İstihdam Olanakları
(İngilizce)
Sonraki Eğitim Olanakları Sonraki Eğitim Olanakları
(İngilizce)
Mezuniyet Koşulları Öğretim planında yer alan zorunlu ve seçmeli dersleri başarı ile tamamlayıp, bir danışman yönetiminde alanda tez çalışması yaparak bilim jürisi önünde savunmak ve başarılı kabul edilmek. Mezuniyet Koşulları
(İngilizce)

Kazanılan Derece

Görsel İletişim Tasarımı ve Reklamcılık Yüksek Lisansı

Kazanılan Derece Seviyesi

Yüksek lisans derecesi

Önceki Öğrenmenin Tanınması

Üniversitedeki aynı enstitünün bir başka anabilim/anasanat dalında veya başka bir yükseköğretim kurumunun eşdeğer enstitüsüne bağlı lisansüstü programında en az bir yarıyılı tamamlamış olan başarılı öğrenciler, lisansüstü programlara yatay geçiş yoluyla kabul edilebilir. İlgili Yönetmelik hükümlerine göre yatay geçişi kabul edilen öğrencinin programa uyumu için alması gerekli görülen derslerin adları, ilgili anabilim/anasanat dalı kurulu tarafından belirlenir. Öğrencinin bir başka lisansüstü programa kayıtlı iken aldığı derslerin, sonradan Üniversitede bir lisansüstü programa kayıt olması durumunda hangilerinin asgari ders yükünden sayılacağı, danışman ve ilgili Anabilim Dalı Kurulu önerisi ve Enstitü Yönetim Kurulu onayı ile belirlenir ve uygun bulunan dersler için tanınır.

Erasmus programı kapsamında yurt dışında öğrenim gören öğrenciler için, gitmeden önce öğrenim anlaşmasındaki dersleri dikkate alınarak "tanınma belgesi" hazırlanır ve Kocaeli Üniversitesi tarafından tam akademik tanınma teyit edilir. Tam akademik tanınma yurtdışında yapılan eğitimin (sınavlar ve diğer değerlendirme şekillerinin dahil ederek) Kocaeli Üniversitesindeki karşılığı ile yer değiştirme anlamına gelir.

Sertifikaya dayanan (Informal) ve tecrübeye dayanan (Nonformal) öğrenmenin tanınması ile ilgili olarak Türkiye ve dışındaki Yükseköğretim Kurumlarında başlangıç aşamasındadır. Buna rağmen öğrencilerin kendi imkanları ile edindikleri Bilgisayar Becerileri ve Yabancı Dil Becerileri, Üniversitenin açmış olduğu muafiyet sınavları ile ölçülmektedir. Bu sınavlarda yeterli bir not alan öğrenciler, kayıt oldukları programın ilgili ders(ler)inden muaf olmaktadırlar.

Program Yeterlilikleri

  • Reklamcılık alanında araştırma sorusu geliştirerek, araştırma sorunu ya da durumu tanımlamasını yapabilmek.
  • Reklam ve görsel tasarım sürecinde örneklem çerçevesinde veri analizi yöntemleri yapabilmek.
  • Reklamcılığın kurumsal temellerini tanımlayarak, temel tanım ve sınıflandırmalarının komşu uygulamalarla ilişkilere kurmak.
  • Reklamda görsel kültürün reklam sektöründeki önemini kavrayarak reklamlara eleştirisel bakış ve derinlemesine değerlendirme yapabilmek.
  • Reklamlardaki tüketimin rolü ve çağdaş toplumlar üzerinde sosyal sonuçları ele alabilmek.
  • Reklamda görsel tasarımın temel felsefesini irdeleyerek, pazarlama yönteminin ilkeleri çerçevesinde değerlendirebilmek.
  • Reklamda görsel kültürün kurduğu iletişim yollarını, benimsenen kültürel bakışı farklı düzeylerde değerlendirebilmek.
  • Reklamlarda bireylerin dili ve sözsüz iletişim yöntemlerini kullanarak iletişimin nasıl kurulacağını açıklayabilmek.
  • Medyanın iletişim stratejilerini kullanarak birey üzerinde kontrol sağladığını ve teknolojinin gelecekte iletişimi nasıl şekillendirebileceğini değerlendirebilmek.
  • Reklam ve görsel kültürün ikna edici bir iletişim biçimi olduğunu örnekler ile çözümleyebilmek.
  • Etkili reklam fikrinin geliştirilmesi ve görsel temalara uyarlamasını yapabilmek.
  • Görsel tasarımı kültürel bir inceleme alanı olarak ele alarak aynı zamanda gelecek odaklı ve disiplinlerarası bir yaklaşımla teknoloji, tasarım ve insan etkileşimi üzerine çalışmalar yapabilmek.
  • Tasarım araştırmaları ile iletişim tasarımı, tasarım kültürü ve teknoloji ve tasarım odaklarında araştırmalar yapabilmek.
  • Görsel ve işitsel medya, multimedya gibi alanlarda fikir ve uygulama geliştirmesi yapabilmek.

Anahtar/Aktarılabilir Yeterlilikler

  • Bilgi ve görüşlerini yazılı ve sözlü aktarabilme.
  • Bilgi ve becerileri eleştirel bir anlayışla değerlendirebilme.
  • Bağımsız çalışabilme ve sorumluluk alabilme.
  • Birlikte çalışmaya yatkın olabilme.
  • Öğrenmeyi öğrenebilme ve yönetebilme.
  • Dijital (bilgi ve iletişim teknolojileri) yetkinliği kullanabilme.
  • Meslek çevresiyle iletişim kurabilecek düzeyde bir yabancı dili kullanabilme.
  • Bilimsel etik kuralları benimseme ve uyma.
  • Düşüncelerini eyleme dönüştürme amacıyla inisiyatif alarak, girişimde bulunabilme.
  • Bilimsel araştırma bilgi ve becerisini kullanabilme.
  • Bir çalışmayı yönlendirebilme ve yönetebilme
  • Toplumsal ve kültürel değerleri gözetebilme.
  • Konularda çoklu bakış açılarını kullanabilme.
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim/teknolojiyi kullanabilme.
  • Bireysel gelişimine katkı sağlayabilecek alanlarda (sanat, spor, v.b) kendini ifade edebilme.

Temel Alan/TYYÇ İlişkisi

Temel Alan Program Yeterlilikleri Ulusal Yeterlilik Çerçevesi
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
BİLGİ
Kuramsal, Olgusal
1                                                         1 BİLGİ
Kuramsal, Olgusal
2                                                         2
3                                                          
4                                                          
 
BECERİLER
Bilişsel, Uygulamalı
1                                                         1 BECERİLER
Bilişsel, Uygulamalı
2                                                         2
3                                                         3
4                                                          
 
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1                                                         1 YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
2                                                         2
3                                                         3
4                                                          
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
1                                                         1 YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
2                                                          
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1                                                         1 YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
2                                                         2
3                                                         3
4                                                         4
5                                                          
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
1                                                         1 YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
2                                                         2
3                                                         3

Ders Listesi

2023/2024 Ders Listesi
1. YARIYIL
Katalog
No
Ders
Kodu
Ders Adı Zor/Seç Ders Dili Ders Türü T L U Ders
Saat
Kredi AKTS
9852004 EOD103  Seminer I Zorunlu Ders Türkçe Seminer 0 0 0 0 0 2
5270003 GIR105  Araştırma Yöntemleri Zorunlu Ders Türkçe Teorik 3 0 0 3 6 6
5270001 GIR101  İletişim Teorileri Zorunlu Ders Türkçe Teorik 3 0 0 3 6 6
5270002 GIR103  Reklam Stratejileri ve Söylemleri Zorunlu Ders Türkçe Teorik 3 0 0 3 6 6
Zorunlu Ders AKTS Toplamı 20
5270007 GIR113  İkna Edici İletişim ve Sosyal Etkiler Seçmeli Ders Grup I Türkçe Teorik 3 0 0 3 6 5
5270008 GIR115  İletişim Tasarımı ve Reklam Grafiği Seçmeli Ders Grup I Türkçe Teorik 3 0 0 3 6 5
5270009 GIR117  Medya ve Toplum İlişkisi Seçmeli Ders Grup I Türkçe Teorik 3 0 0 3 6 5
5270012 GIR123  Reklam Tarihi Seçmeli Ders Grup I Türkçe Teorik 3 0 0 3 6 5
5270011 GIR121  Reklam ve Sanat Tartışmaları Seçmeli Ders Grup I Türkçe Teorik 3 0 0 3 6 5
5270004 GIR107  Reklamda Görsel Yaratıcılık Seçmeli Ders Grup I Türkçe Teorik 3 0 0 3 6 5
5270010 GIR119  Siyasal Kampanyalarda Görsel Tasarım Seçmeli Ders Grup I Türkçe Teorik 3 0 0 3 6 5
5270006 GIR111  Tasarım Prensipleri ve Teorileri Seçmeli Ders Grup I Türkçe Teorik 3 0 0 3 6 5
5270005 GIR109  Yeni Medya ve Reklam Seçmeli Ders Grup I Türkçe Teorik 3 0 0 3 6 5
5270025 GIR125  Yeni Medyada Dijital Kimlik Temsilleri Seçmeli Ders Grup I Türkçe Teorik 3 0 0 3 5 5
En Az 10 AKTS Ders Seçilebilir Seçmeli Ders Grup I AKTS Toplamı 10
1. YARIYIL AKTS TOPLAMI 30
2. YARIYIL
Katalog
No
Ders
Kodu
Ders Adı Zor/Seç Ders Dili Ders Türü T L U Ders
Saat
Kredi AKTS
9852005 EOD202  Seminer II Zorunlu Ders Türkçe Seminer 0 0 0 0 0 2
5270013 GIR202  Medya ve Görsel Sanatlar Projesi Zorunlu Ders Türkçe Teorik 3 0 0 3 6 6
5270015 GIR206  Reklam Endüstrisi Zorunlu Ders Türkçe Teorik 3 0 0 3 6 6
5270014 GIR204  Tüketici Davranışları Zorunlu Ders Türkçe Teorik 3 0 0 3 6 6
Zorunlu Ders AKTS Toplamı 20
5270024 GIR224  Dramatik Anlatım ve Görsel Dil Seçmeli Ders Grup II Türkçe Teorik 3 0 0 3 6 5
5270020 GIR216  Kültür Sosyolojisi Seçmeli Ders Grup II Türkçe Teorik 3 0 0 3 6 5
5270021 GIR218  Reklam Tasarım Uygulamaları Seçmeli Ders Grup II Türkçe Teorik 3 0 0 3 6 5
5270019 GIR214  Reklam ve Kültürel Etkileşim Seçmeli Ders Grup II Türkçe Teorik 3 0 0 3 6 5
5270023 GIR222  Reklam ve Toplum Seçmeli Ders Grup II Türkçe Teorik 3 0 0 3 6 5
5270022 GIR220  Reklamda Görsel Okulamar Seçmeli Ders Grup II Türkçe Teorik 3 0 0 3 6 5
5270018 GIR212  Tasarımda Güncel Konular Seçmeli Ders Grup II Türkçe Teorik 3 0 0 3 6 5
5270016 GIR208  Tasarımda Yaratıcı Düşünme Seçmeli Ders Grup II Türkçe Teorik 3 0 0 3 6 5
5270017 GIR210  Yeni Medya ve Toplum Seçmeli Ders Grup II Türkçe Teorik 3 0 0 3 6 5
En Az 10 AKTS Ders Seçilebilir Seçmeli Ders Grup II AKTS Toplamı 10
2. YARIYIL AKTS TOPLAMI 30
3. YARIYIL
Katalog
No
Ders
Kodu
Ders Adı Zor/Seç Ders Dili Ders Türü T L U Ders
Saat
Kredi AKTS
9852003 EOD201  Yüksek Lisans Tez Zorunlu Ders Türkçe Tez 0 0 0 0 0 30
Zorunlu Ders AKTS Toplamı 30
3. YARIYIL AKTS TOPLAMI 30
4. YARIYIL
Katalog
No
Ders
Kodu
Ders Adı Zor/Seç Ders Dili Ders Türü T L U Ders
Saat
Kredi AKTS
9852008 EOD101  Uzmanlık Alan Dersi Zorunlu Ders Türkçe Uzmanlık Alan Dersi 3 0 0 3 0 0
9852003 EOD201  Yüksek Lisans Tez Zorunlu Ders Türkçe Tez 0 0 0 0 0 30
Zorunlu Ders AKTS Toplamı 30
4. YARIYIL AKTS TOPLAMI 30
Üniversite Ortak Dersi
Fakülte Ortak Dersi
Bölüm/Program Dersi

Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme

Harf notlarının 100 puan üzerinden karşılıkları ve katsayıları aşağıda gösterilmiştir.

Puan Başarı Notu Katsayı Başarı Durumu
90-100 AA 4 Başarılı
85-89 BA 3.5 Başarılı
80-84 BB 3 Başarılı
75-79 CB 2.5 Koşullu
65-74 CC 2 Başarısız
58-64 DC 1.5 Başarısız
50-57 DD 1 Başarısız
40-49 FD 0.5 Başarısız
<= 39 FF 0 Başarısız
  D 0 Devamsız
  E 0 Eksik
  G 0 Geçer
  K 0 Kalır
  N 0 Girmedi
  S 0 Süren Çalışma

Program Yöneticisi

Bölüm Başkanı: |

AKTS Bölüm Koordinatörü: |