>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Dramatik Anlatım ve Görsel Dil GIR224 Seçmeli Yüksek lisans 1 Bahar 5

Öğretim Elemanı Adı

Doç. Dr. Saadet Zeynep VARLI GÜRER
Dr. Öğr. Üyesi Nihan DÖNMEZ

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Anlatı kavramının tarihi hakkında bilgi sahibi olur.
2) Dramatik anlatı yapısının kültürel dönüşümün bir sonucu olarak ortaya çıktığını anlar
3) Sözlü - Yazılı - Görsel Kültür anlatımları hazırlayabilir.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
Öğrenme Kazanımları
1 Düşük Düşük Düşük Orta Düşük Düşük Düşük Orta Orta Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük
2 Düşük Düşük Düşük Orta Orta Düşük Yüksek Orta Orta Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük
3 Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

sinema ve anlatım

Dersin İçeriği

Bu ders kapsamında dramatik anlatı yapısını ve bu anlatıyı oluştururken görsel dilin kullanımı ayrıntılarıyla aktarılacak ve dramatik anlatımın temel kavramları olan tema, yan tema, kişileştirme, olay dizisi, aksiyon, çatışma, düğüm, durum, asal düğüm noktaları, doruk nokta, motif, sembol üzerinde durulacaktır.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Dersin amacı, yöntemi, değerlendirme biçimi ve ders hakkında genel bilgi verilir.
2) Anlatı tarihi hakkında bilgi verilir.
3) Anlatı yapıları diegetik ve mimetik anlatım hakkında bilgi verilir.
4) Dramatik anlatı; tanımı, kapsamı ve bileşenleri hakkında bilgi verilir.
5) Dramatik anlatı türleri hakkında bilgi verilir.
6) Dramatik anlatıda iki temel anlatı formu: epos ve drama açıklanır.
7) Dramatik anlatıda iki temel kavram: öykü ve olay örgüsü açıklanır.
8) Ara Sınav
9) Dramatik anlatının yapısını oluşturan temel öğeler: Karakter açıklanır.
10) Dramatik anlatının yapısını oluşturan temel öğeler: Edim-Olay-Olgu açıklanır.
11) Dramatik anlatının yapısını oluşturan temel öğeler: Çelişki-Çatışma açıklanır.
12) Dramatik anlatının yapısını oluşturan temel öğeler: Bakış Açısı açıklanır.
13) Dramatik anlatının yapısını oluşturan temel öğeler: Uzam ve Zaman açıklanır.
14) Anlatısal kapalılık; Freytag Piramidi hakkında bilgi verilir.
15) Genel Değerlendirme yapılır.
16) final sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- Foss, Bob (1992). Film ve Televizyonda Anlatım Teknikleri ve Dramaturji. Çev. M.K. Gerçeker. İstanbul HayalbazYay.
2- Esslin, Martin (1995). Drama Sanatının Alanı: Dram Sanatının Göstergeleri Sahne, Perde ve Ekrandaki Anlamları Nasıl Yaratılır?. Çev. Ö. Nutku. İstanbul: YKY.
3- Gürata, Ahmet (ed. 2004). Sinemada Anlatı ve Türler. Ankara: Vadi. (ss. 15-114).
4- Özakman, Turgut (1998). Oyun ve Senaryo Yazma Tekniği. Ankara: Bilgi.
5- Çalışlar, Aziz . Tiyatro Ansiklopedisi. Ankara: Kültür Bakanlığı Yay., 1995
6- Kıran , Ayşe; Kıran, Zeynel (2000). Yazınsal Okuma Süreçleri. Ankara: Seçkin Yay.
7- Suits, Bernard (1995). Çekirge: Oyun, Yaşam ve Ütopya. İstanbul: Ayrıntı Yayınları.

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Bireysel Çalışma
5) Problem Çözme


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı

30%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

70%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte