>
Dersin Adı | Dersin Kodu | Dersin Türü | Dersin Düzeyi | Dersin Yılı | Dersin Verildiği Dönem | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|---|
Halkla İlişkilerde Yaratıcılık ve Yazarlık | HIT216 | Seçmeli | Yüksek lisans | 1 | Bahar | 6 |
Prof. Dr. İdil SAYIMER
Doç. Dr. Banu KÜÇÜKSARAÇ
1) Yaratıcılık kavramını tanımlar, yaratıcılığın kuramsal temellerini bilir.
2) İnovasyon kavramını tanımlar, inovasyonun kuramsal temellerini bilir.
3) Yaratıcılık ve inovasyonun bileşenlerini öğrenir.
4) Halkla ilişkilerde yaratıcılık ve inovasyonun önemini kavrar.
5) Halkla ilişkilerde yaratıcılık ve inovasyonun işlevlerini bilir.
6) Yaratıcı ve inovatif halkla ilişkiler kampanyaları geliştirir.
7) Yaratıcılık ve inovasyonun sosyal-kültürel-ekonomik temellerini bilir.
8) Halkla ilişkileri tanımlar, halkla ilişkilerin oluşum ve gelişimini bilir.
9) halkla ilişkiler paradigmasındaki değişimi bilir.
Bölümün/programın program yeterlilikleri sistemde olmadığından ilişkilendirme işlemi yapılamamıştır.
Yüz Yüze
Yok
Halkla İlişkiler ve Tanıtım II
Ders kapsamında, halkla ilişkilerde yaratıcılık ve inovasyonun kuramsal temelleri incelenecek olup, halkla ilişkiler kampanyaları üzerinden örnek olay analizleri gerçekleştirilecektir.
1- Küçüksaraç, Banu (2015). Örgütsel ve Toplumsal Değişim Perspektifinde Stratejik Halkla İlişkiler Yönetiminde Yaratıcılık ve Yenilik Sorunu: Kuramsal ve Pratik Açıdan Bir Analiz. Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Doktora Tezi.
2- Küçüksaraç, Banu (2015). "Buzdağının Görünmeyen Yüzü: Halkla İlişkilerde Yaratıcılık ve Yenilik(çilik)", Halkla İlişkilerde Uzmanlaşma, Sevim Koçer (der./ed.), Der Yayınları, ISBN (Yayın) No: 978-605-4993-38-3, ss.277-311.
3- Green, Andy (2010). Creativity in Public Relations. London and Philadelphia: Koganpage, Fourth Edition
1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Örnek Olay
5) Bireysel Çalışma
Ödev Notunun Başarıya Oranı |
50% |
---|---|
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı |
50% |
Toplam |
100% |
Türkçe
İstenmemekte