>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Halkla İlişkilerde Yaratıcılık ve Yazarlık HIT216 Seçmeli Yüksek lisans 1 Bahar 6

Öğretim Elemanı Adı

Prof. Dr. İdil SAYIMER
Doç. Dr. Banu KÜÇÜKSARAÇ

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Yaratıcılık kavramını tanımlar, yaratıcılığın kuramsal temellerini bilir.
2) İnovasyon kavramını tanımlar, inovasyonun kuramsal temellerini bilir.
3) Yaratıcılık ve inovasyonun bileşenlerini öğrenir.
4) Halkla ilişkilerde yaratıcılık ve inovasyonun önemini kavrar.
5) Halkla ilişkilerde yaratıcılık ve inovasyonun işlevlerini bilir.
6) Yaratıcı ve inovatif halkla ilişkiler kampanyaları geliştirir.
7) Yaratıcılık ve inovasyonun sosyal-kültürel-ekonomik temellerini bilir.
8) Halkla ilişkileri tanımlar, halkla ilişkilerin oluşum ve gelişimini bilir.
9) halkla ilişkiler paradigmasındaki değişimi bilir.

Program Yeterliliği İlişkisi

Bölümün/programın program yeterlilikleri sistemde olmadığından ilişkilendirme işlemi yapılamamıştır.

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

Halkla İlişkiler ve Tanıtım II

Dersin İçeriği

Ders kapsamında, halkla ilişkilerde yaratıcılık ve inovasyonun kuramsal temelleri incelenecek olup, halkla ilişkiler kampanyaları üzerinden örnek olay analizleri gerçekleştirilecektir.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Yaratıcılık ve inovasyonun sosyal-kültürel-ekonomik bağlamı: değişim olgusu
2) Yönetim kavramı ve değişen yönetim anlayışı
3) Yaratıcılık olgusu
4) İnovasyon Olgusu
5) Yönetim anlayışında yaratıcılık ve inovasyon
6) Halkla ilişkiler olgusu
7) Halkla İlişkiler Olgusundaki Değişim: Stratejik Halkla İlişkiler
8) ara sınav-ödev
9) Halkla ilişkiler yaratıcılık ve inovasyonun önemi
10) Halkla ilişkiler yaratıcılık ve inovasyonun kuramsal temelleri
11) Halkla İlişkiler Yönetiminde Yenilik Anlayış ve Uygulamaları
12) Halkla İlişkiler Yönetiminde Yenilik Kaynakları ve yenilik stratejileri
13) Halkla İlişkiler Yönetiminde Yaratıcılık ve Yeniliğin Unsurları
14) Halkla İlişkiler Sürecinde Yaratıcılık ve Yenilik
15) Kampanya analizi

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- Küçüksaraç, Banu (2015). Örgütsel ve Toplumsal Değişim Perspektifinde Stratejik Halkla İlişkiler Yönetiminde Yaratıcılık ve Yenilik Sorunu: Kuramsal ve Pratik Açıdan Bir Analiz. Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Doktora Tezi.
2- Küçüksaraç, Banu (2015). "Buzdağının Görünmeyen Yüzü: Halkla İlişkilerde Yaratıcılık ve Yenilik(çilik)", Halkla İlişkilerde Uzmanlaşma, Sevim Koçer (der./ed.), Der Yayınları, ISBN (Yayın) No: 978-605-4993-38-3, ss.277-311.
3- Green, Andy (2010). Creativity in Public Relations. London and Philadelphia: Koganpage, Fourth Edition

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Örnek Olay
5) Bireysel Çalışma


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Ödev Notunun Başarıya Oranı

50%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

50%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte