>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Eğitim İstatistiği  EBY126 Zorunlu Yüksek lisans 1 Bahar 7

Öğretim Elemanı Adı

Dr. Öğr. Üyesi Neslihan Tuğçe ÖZYETER
Prof. Dr. Aynur GEÇER
Doç. Dr. Arzu DEVECİ TOPAL
Doç. Dr. Fatih KEZER

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) İstatistik ile ilgili temel kavramları tanımlar.
2) Verileri düzenler.
3) Verilerin dağılımını inceler.
4) Test ve madde puanlarını yorumlar.
5) Değişkenler arasındaki ilişkileri yorumlar.
6) Regresyon analizlerini yorumlar.
7) Parametrik olan fark analizlerini yorumlar.
8) Parametrik olmayan fark analizlerini yorumlar.
9) Testin yapısına irdelemek amacıyla açımlayıcı faktör analizi kullanır.
10) Güvenirlik kestirim yöntemlerinden uygun olanını kullanır.
11) Elde edilen sonuçları raporlaştırır.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Öğrenme Kazanımları
1   Düşük           Düşük Düşük    
2   Düşük           Orta Düşük    
3   Düşük   Orta       Orta Düşük    
4   Düşük           Orta      
5   Orta             Düşük    
6   Düşük           Orta      
7                 Düşük    
8                      
9   Orta           Orta Düşük    
10                      
11   Düşük                  

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

İstenmemekte

Dersin İçeriği

İstatistiğe giriş, normal dağılım eğrisi, betimsel istatistik, verilerin düzenlenmesi,merkezi yığılma ölçüleri, dağılım ölçüleri, standart puanlar, yordama istatistiğine giriş, T-Z testi, varyans analizi, Ki-Kare, ilişki analizi, regresyon ve yordama, parametrik olmayan testler, geçerlik, güvenirlik.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Ders Tanıtımı İstatistiğe Giriş
2) SPSS’e Giriş ve SPSS’de Verilerin Düzenlenmesi
3) Frekans Dağılımı ve Grafik Oluşturma
4) Merkezi Eğilim ve Değişkenlik
5) Olasılık, Standart Puan ve Standart Normal Dağılım
6) Hipotez Testi ve Anlam Çıkartıcı İstatistik, Güvenirlik için kullanılan bazı yöntemler
7) Bağımsız Örneklemler T-testi: Ortalamalar Arası Farkların Test Edilmesi
8) Ara Sınav
9) Bağımlı Örneklem T-testi: Ortalamalar Arası Farkların Test Edilmesi
10) Varyans Analizi: Ortalamalar Arası Farkların Test Edilmesi
11) Faktöryel Varyans Analizi: Ortalamalar Arası Farkların Test Edilmesi
12) Korelasyon: İki Değişken Arasındaki İlişki ve İlişkini Ölçülmesi Regresyon: İki Değişken Arasındaki İlişki ve İlişkini Ölçülmesi
13) Ortalamaların Karşılaştırılmasında Parametrik Olmayan Testler
14) Ki-Kare Bağımsızlık Testi
15) Nitel verilerin analizi

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- Green, S. B., ve Salkind, N. J., 2008. Using SPSS for Windows and Macintosh. Analyzing and Understanding Data (5. Baskı). New Jersey: Pearson Education Inc.
2- Büyüköztürk, Ş. (2007), Sosyal Bilimler için Veri Analizi El Kitabı, Ankara: Pegem A Yayıncılık
3- Büyüköztürk, Ş., Çokluk, Ö. ve Köklü N. 2018 Sosyal bilimler için istatistik Ankara Pegem Akademi
4- Tavşancıl, E. (2006). Tutumların Ölçülmesi ve SPSS ile Veri Analizi, Ankara:Nobel Yayın Dağıtım.
5- Tabachnıck, B.G., Fıdell, L.S., Using Multivariate Statistics, Allyn and Bacon, 2001

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Alıştırma ve Uygulama
5) Laboratuvar/Çalıştay


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarıya Oranı

60%

 

Sayı

Yüzde

Yarıyıl İçi Çalışmaları

Ara Sınav

1

60%

Ödev

1

40%

 

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

40%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte