Genel Bilgi

Bölüm/Program Adı Eğitim Yönetimi Programı Bölüm/Program Ad
(İngilizce)
Educational Administration
Web Adresi https://sbe.kocaeli.edu.tr/ E-posta sbeegitim@kocaeli.edu.tr
Telefon 902623031751-52 BelGeç. (Fax) 0090 262 3031753
Adres Sosyal Bilimler Enstitüsü Müdürlüğü Umuttepe Yerleşkesi Eski Istanbul Yolu 10. km 41380 Umutepe İzmit/KOCAELİ Öğrenim Şekli Tam Zamanlı
Amaç Eğitim Yönetimi Anabilim Dalı'nın amacı, okullara, Milli Eğitim Bakanlığı ve diğer kurumlara yönetici, denetçi yetiştirmek; üniversitelerin ilgili bölümlerine öğretim elemanı yetiştirmek; Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı kurumlarda çalışan öğretmen, yönetici ve denetçilerin mesleki yeterliklerini yükseltmek, okul yöneticiliği ve eğitim denetçiliği alanında uzman yetiştirmektir. Amaç
(İngilizce)
The Aim of Education Management is breed manager and supervsior to mınıstry of national education and other institions, breed inspectors related departments of universities, elevate techers occupational ability schoolls in bounded institions to mınıstry of national education by academic and inservice education, course and seminar; breed experts in schooll manager and education supervision field.
Misyon Eğitim Yönetimi Anabilim Dalı'nın misyonu evrensel düzeyde bilim, ve teknoloji birikiminden yararlanarak ülkenin geleceği için üstün nitelikli bireyler yetiştirmeyi, araştırma, eğitim ve hizmet alanlarındaki üretimini toplum yararına sunmak ve vizyonumuz doğrultusunda, alanında iyi yetişmiş, aydın ve yaratıcı düşünen, bilgi toplumunun yeniliklerine hazır olan, bilgiye ulaşma yollarını bilen, çağın gerektirdiği eğitim-öğretim yöntemlerini ve teknolojilerini kullanabilen, açık fikirli, özgür düşünebilen yönetici adayları yetiştirmektir. Misyon
(İngilizce)
The mission of Education Management is breed individuals who have adequate knowledge about management and related field, are expert of Education Management and Supervision, aware of current development, are researcher, have critical pointview of, development of herself/himself
Vizyon Eğitim Yönetimi Anabilim Dalı'nın vizyonu Atatürkçü düşünceyi özümsemiş, bilim, sanat ve teknolojinin gerektirdiği,ulusal ve evrensel niteliklere sahip, öğrenmeyi öğrenen, gelişime açık, çağdaş, insana ve çevreye değer veren ve sürekli başarıyı hedefleyen nitelikli eğitimciler yetiştiren ve toplumun hizmetine sunan bir anabilimdalı olmaktır. Vizyon
(İngilizce)
The vision of Education Management is breed educationalists who internalize the thought of Kemalism, have the national and universal qualifications that science, art and technology requires, learn learning, contemporary and aim consistent achievement and become a program that dedicate those to society.
Kabul Koşulları Kabul Koşulları
(İngilizce)
Dereceyi Alabilme Koşulları, Kuralları Dereceyi Alabilme Koşulları, Kuralları
(İngilizce)
Program Genel Profili Program Genel Profili
(İngilizce)
Genel Bilgi Genel Bilgi
(İngilizce)
Mezunlar İçin İstihdam Olanakları Mezunlar İçin İstihdam Olanakları
(İngilizce)
Sonraki Eğitim Olanakları Sonraki Eğitim Olanakları
(İngilizce)
Mezuniyet Koşulları Mezuniyet Koşulları
(İngilizce)

Kazanılan Derece

Eğitim Yönetimi Yüksek Lisansı

Kazanılan Derece Seviyesi

Yüksek lisans derecesi

Önceki Öğrenmenin Tanınması

Üniversitedeki aynı enstitünün bir başka anabilim/anasanat dalında veya başka bir yükseköğretim kurumunun eşdeğer enstitüsüne bağlı lisansüstü programında en az bir yarıyılı tamamlamış olan başarılı öğrenciler, lisansüstü programlara yatay geçiş yoluyla kabul edilebilir. İlgili Yönetmelik hükümlerine göre yatay geçişi kabul edilen öğrencinin programa uyumu için alması gerekli görülen derslerin adları, ilgili anabilim/anasanat dalı kurulu tarafından belirlenir. Öğrencinin bir başka lisansüstü programa kayıtlı iken aldığı derslerin, sonradan Üniversitede bir lisansüstü programa kayıt olması durumunda hangilerinin asgari ders yükünden sayılacağı, danışman ve ilgili Anabilim Dalı Kurulu önerisi ve Enstitü Yönetim Kurulu onayı ile belirlenir ve uygun bulunan dersler için tanınır.

Erasmus programı kapsamında yurt dışında öğrenim gören öğrenciler için, gitmeden önce öğrenim anlaşmasındaki dersleri dikkate alınarak "tanınma belgesi" hazırlanır ve Kocaeli Üniversitesi tarafından tam akademik tanınma teyit edilir. Tam akademik tanınma yurtdışında yapılan eğitimin (sınavlar ve diğer değerlendirme şekillerinin dahil ederek) Kocaeli Üniversitesindeki karşılığı ile yer değiştirme anlamına gelir.

Sertifikaya dayanan (Informal) ve tecrübeye dayanan (Nonformal) öğrenmenin tanınması ile ilgili olarak Türkiye ve dışındaki Yükseköğretim Kurumlarında başlangıç aşamasındadır. Buna rağmen öğrencilerin kendi imkanları ile edindikleri Bilgisayar Becerileri ve Yabancı Dil Becerileri, Üniversitenin açmış olduğu muafiyet sınavları ile ölçülmektedir. Bu sınavlarda yeterli bir not alan öğrenciler, kayıt oldukları programın ilgili ders(ler)inden muaf olmaktadırlar.

Program Yeterlilikleri

  • Eğitim Yönetimi disiplinini genel çizgileriyle tanıma
  • Eğitim Yönetimi disiplininin dünyadaki ve Türkiye’deki gelişimini ve güncel sorunlarını değerlendirme
  • Eğitim yönetimi ve denetimi alanındaki kavram ve kuramların tanımı, kapsamı ve içeriklerini yorumlama
  • Eğitim Yönetimi ve denetimi ile ilgili kuram ve yaklaşımları karşılaştırma
  • Eğitim Yönetimi alanında kazandığı bilgileri kullanarak, eğitim sisteminin yönetimi sorunlarını tanıma
  • Türk eğitim sisteminin yönetim ve denetim boyutlarında karşılaşılan sorunları bilimsel bir bakış açısıyla tespit etme ve sorunlara çözüm önerileri getirme
  • Türk eğitim sisteminde örgütsel davranış boyutlarında karşılaşılan sorunları bilimsel bir bakış açısıyla tespit etme ve sorunlara çözüm önerileri getirme
  • Türk eğitim sisteminin ekonomi ve planlama boyutlarında karşılaşılan sorunları bilimsel bir bakış açısıyla tespit etme ve sorunlara çözüm önerileri getirme
  • Eğitim sistemine ilişkin geliştirilen politika, plan, program ve stratejileri eğitim ekonomisinin teori ve ilkeleri açısından yorumlayarak elde edilen sonuçları ulusal ve uluslararası ölçekte değerlendirebilme
  • Eğitim yönetiminin temellerini oluşturan felsefi alanlarla birlikte yeni yaklaşımları ve aralarındaki ilişkiyi değerlendirme
  • Eğitim yönetimine özgü çağdaş liderlik yaklaşımlarının kuramsal temellerini açıklama

Anahtar/Aktarılabilir Yeterlilikler

  • Bilgi ve görüşlerini yazılı ve sözlü aktarabilme.
  • Bilgi ve becerileri eleştirel bir anlayışla değerlendirebilme.
  • Bağımsız çalışabilme ve sorumluluk alabilme.
  • Birlikte çalışmaya yatkın olabilme.
  • Öğrenmeyi öğrenebilme ve yönetebilme.
  • Dijital (bilgi ve iletişim teknolojileri) yetkinliği kullanabilme.
  • Meslek çevresiyle iletişim kurabilecek düzeyde bir yabancı dili kullanabilme.
  • Bilimsel etik kuralları benimseme ve uyma.
  • Düşüncelerini eyleme dönüştürme amacıyla inisiyatif alarak, girişimde bulunabilme.
  • Bilimsel araştırma bilgi ve becerisini kullanabilme.
  • Bir çalışmayı yönlendirebilme ve yönetebilme
  • Toplumsal ve kültürel değerleri gözetebilme.
  • Konularda çoklu bakış açılarını kullanabilme.
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim/teknolojiyi kullanabilme.
  • Bireysel gelişimine katkı sağlayabilecek alanlarda (sanat, spor, v.b) kendini ifade edebilme.

Temel Alan/TYYÇ İlişkisi

Temel Alan Program Yeterlilikleri Ulusal Yeterlilik Çerçevesi
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
BİLGİ
Kuramsal, Olgusal
1                                             1 BİLGİ
Kuramsal, Olgusal
2                                             2
 
BECERİLER
Bilişsel, Uygulamalı
1                                             1 BECERİLER
Bilişsel, Uygulamalı
2                                             2
3                                             3
 
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1                                             1 YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
2                                             2
3                                             3
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
1                                             1 YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
2                                              
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1                                             1 YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
2                                             2
3                                             3
4                                             4
5                                              
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
1                                             1 YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
2                                             2
3                                             3
4                                              
5                                              

Ders Listesi

2023/2024 Ders Listesi
Bilimsel Hazırlık
Katalog
No
Ders
Kodu
Ders Adı Zor/Seç Ders Dili Ders Türü T L U Ders
Saat
Kredi AKTS
5275017 EBY703  Akademik Yazma Teknikleri Bilimsel Hazırlık Dersleri Türkçe Teorik 3 0 0 3 3 7
5275016 EBY702  Bilim Felsefesi ve Tarihi Bilimsel Hazırlık Dersleri Türkçe Teorik 3 0 0 3 3 7
5275012 EBY701  Okul Yönetimi Bilimsel Hazırlık Dersleri Türkçe Teorik 3 0 0 3 3 7
En Az 21 AKTS Ders Seçilebilir Bilimsel Hazırlık Dersleri AKTS Toplamı 21
0. YARIYIL AKTS TOPLAMI 0
1. YARIYIL
Katalog
No
Ders
Kodu
Ders Adı Zor/Seç Ders Dili Ders Türü T L U Ders
Saat
Kredi AKTS
9852004 EOD300  Seminer I Zorunlu Ders Türkçe Seminer 0 0 0 0 0 2
9852008 EOD303  Uzmanlık Alan Dersi Zorunlu Ders Türkçe Uzmanlık Alan Dersi 3 0 0 3 0 0
5275006 EBY101  Eğitim Yönetiminde Kuram ve Uygulama Zorunlu Ders Türkçe Teorik 3 0 0 3 3 7
5275008 EBY100  Eğitimde Bilimsel Araştırma Yöntemleri Zorunlu Ders Türkçe Teorik 3 0 0 3 3 7
Zorunlu Ders AKTS Toplamı 16
5275003 EBY132  Eğitim Örgütlerinde Örgütsel Davranış Seçmeli Ders Grup I Türkçe Teorik 3 0 0 3 3 7
5275009 EBY130  Eğitimde Değişimin Yönetimi Seçmeli Ders Grup I Türkçe Teorik 3 0 0 3 3 7
5275010 EBY103  Eğitimde Denetim ve Sorunları  Seçmeli Ders Grup I Türkçe Teorik 3 0 0 3 3 7
En Az 14 AKTS Ders Seçilebilir Seçmeli Ders Grup I AKTS Toplamı 14
1. YARIYIL AKTS TOPLAMI 30
2. YARIYIL
Katalog
No
Ders
Kodu
Ders Adı Zor/Seç Ders Dili Ders Türü T L U Ders
Saat
Kredi AKTS
9852005 EOD301  Seminer II Zorunlu Ders Türkçe Seminer 0 0 0 0 0 2
5275002 EBY126  Eğitim İstatistiği  Zorunlu Ders Türkçe Teorik 3 0 0 3 3 7
Zorunlu Ders AKTS Toplamı 9
5275001 EBY102  Eğitim Ekonomisi ve Planlaması Seçmeli Ders Grup II Türkçe Teorik 3 0 0 3 3 7
5275004 EBY127  Eğitim Politikası ve Reformu Seçmeli Ders Grup II Türkçe Teorik 3 0 0 3 3 7
5275005 EBY125  Eğitim Yöneticisinin Liderlik Davranışı Seçmeli Ders Grup II Türkçe Teorik 3 0 0 3 3 7
5275019 EBY182  Eğitim Yönetiminde Etik Seçmeli Ders Grup II Türkçe Teorik 3 0 0 3 3 7
5275007 EBY134  Eğitim Yönetiminde Yeni Yaklaşımlar Seçmeli Ders Grup II Türkçe Teorik 3 0 0 3 3 7
5275018 EBY181  Eğitimde İnsan Kaynakları Yönetimi Seçmeli Ders Grup II Türkçe Teorik 3 0 0 3 3 7
En Az 21 AKTS Ders Seçilebilir Seçmeli Ders Grup II AKTS Toplamı 21
2. YARIYIL AKTS TOPLAMI 30
3. YARIYIL
Katalog
No
Ders
Kodu
Ders Adı Zor/Seç Ders Dili Ders Türü T L U Ders
Saat
Kredi AKTS
9852003 EOD302  Yüksek Lisans Tez Zorunlu Ders Türkçe Tez 0 0 0 0 0 30
Zorunlu Ders AKTS Toplamı 30
3. YARIYIL AKTS TOPLAMI 30
4. YARIYIL
Katalog
No
Ders
Kodu
Ders Adı Zor/Seç Ders Dili Ders Türü T L U Ders
Saat
Kredi AKTS
9852003 EOD304  Yüksek Lisans Tez Zorunlu Ders Türkçe Tez 0 0 0 0 0 30
Zorunlu Ders AKTS Toplamı 30
4. YARIYIL AKTS TOPLAMI 30
Üniversite Ortak Dersi
Fakülte Ortak Dersi
Bölüm/Program Dersi

Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme

Harf notlarının 100 puan üzerinden karşılıkları ve katsayıları aşağıda gösterilmiştir.

Puan Başarı Notu Katsayı Başarı Durumu
90-100 AA 4 Başarılı
85-89 BA 3.5 Başarılı
80-84 BB 3 Başarılı
75-79 CB 2.5 Koşullu
65-74 CC 2 Başarısız
58-64 DC 1.5 Başarısız
50-57 DD 1 Başarısız
40-49 FD 0.5 Başarısız
<= 39 FF 0 Başarısız
  D 0 Devamsız
  E 0 Eksik
  G 0 Geçer
  K 0 Kalır
  N 0 Girmedi
  S 0 Süren Çalışma

Program Yöneticisi

Bölüm Başkanı: Prof. Dr. Asiye TOKER GÖKÇE | Asiye TOKER GÖKÇE

AKTS Bölüm Koordinatörü: Prof. Dr. Soner POLAT | Soner POLAT