>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
E-öğrenmede İçerik Tasarımı BTE515 Seçmeli Yüksek lisans 1 Güz 7

Öğretim Elemanı Adı

Doç. Dr. Funda DAĞ

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Temel e-öğrenme yaklaşımlarını açıklar.
2) E-öğrenmenin bileşenlerini açıklar.
3) E-öğrenmede kullanılan tasarım modellerini açıklar.
4) E-öğrenme bileşenleri bağlamında ihtiyaç analizini açıklar.
5) E-öğrenme için öğretim yaklaşımlarını açıklar.
6) E-öğrenmede sunum stratejilerini açıklar.
7) E-öğrenmede değerlendirme yaklaşımlarını açıklar.
8) E-öğrenmede içerik tasarımını etkileyen faktörleri analiz eder.
9) İçerik tasarımına uygun yazarlık araçlarını belirler.
10) İçerikle öğretim stratejisi ilişkisini açıklar.
11) Bir içerik yaklaşımı olarak öğrenme nesnelerini açıklar.
12) E-öğrenme tasarım modeli kullanarak bir e-ders tasarımı yapar.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Öğrenme Kazanımları
1   Düşük   Yüksek            
2   Düşük   Yüksek            
3   Orta   Yüksek            
4       Yüksek Düşük          
5   Orta   Orta            
6       Orta            
7       Orta            
8       Yüksek     Orta      
9       Yüksek     Orta      
10   Orta   Yüksek            
11   Orta   Yüksek            
12       Yüksek   Yüksek Yüksek      

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

İstenmemekte

Dersin İçeriği

E-öğrenme yaklaşımları ve bileşenleri, bir e-öğrenme kursu için gereksinimler, e-öğrenme kurs tasarımı (kurs içeriğini belirleme ve organize etme, öğretim, medya, değerlendirme ve sunum stratejilerinin tanımlama), kurs içeriği geliştirme (yazarlık araçları ve türleri, yazarlık araçlarının seçimi, öykü panosu tasarlama, etkileşimli içerik tasarımı, içerik geliştirme, içerik sunum ortamları ve içeriğin değerlendirilmesi)

Haftalık Ders İzlencesi

1) Ders içeriği hakkında bilgilendirme
2) E-öğrenme yaklaşımları ve bileşenleri
3) E-Öğrenme tasarım yaklaşımları
4) E-Öğrenme için ihtiyaç analizi
5) E-öğrenmede öğretim stratejileri, sunum stratejileri ve değerlendirme yaklaşımları
6) E-öğrenmede içerik türleri ve özellikleri
7) Yazarlık Araçları
8) Ara sınav (Vize)
9) E-öğrenme içerik geliştirme: İçerik Hazırlama
10) E-öğrenme içerik geliştirme: Yazarlık araçları seçimi
11) E-öğrenme içerik geliştirme: İçerik Tasarımı
12) E-öğrenme içerik geliştirme: İçerik Sunumu
13) E-öğrenme içerik geliştirme: İçerik Değerlendirme
14) Proje Sunumu
15) Proje Sunumu
16) Final Değerlendirmesi

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Grup Çalışması
4) Beyin Fırtınası
5) Örnek Olay
6) Bireysel Çalışma
7) Proje Temelli Öğrenme


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarıya Oranı

50%

 

Sayı

Yüzde

Yarıyıl İçi Çalışmaları

Ara Sınav

1

50%

Ödev

1

50%

 

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

50%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte