>

Öğrenme-öğretme Süreçleri ve Teknoloji Entegrasyonu

Eğitim Teknolojisi

Sosyal Bilimler Enstitüsü
Yüksek lisans
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Öğrenme-öğretme Süreçleri ve Teknoloji Entegrasyonu BTE523 Seçmeli Yüksek lisans 1 Güz 7

Öğretim Elemanı Adı

Prof. Dr. Aynur GEÇER

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Eğitim ortamlarında teknolojinin öğrenme-öğretme sürecine entegrasyonuna ilişkin kavram ve terminolojiyi açıklayabilme.
2) Teknolojinin öğretim sürecine entegrasyonu sürecine etki eden faktörleri sıralayabilme.
3) Entegrasyonun önemini, alanı ile ilgili BİT teknolojilerinin entegre edildiği ders planları inceleme, geliştirebilme uygulayabilme, değerlendirebilme
4) Teknolojinin entegrasyonu ile ilgili bilimsel araştırmaları inceleme ve değerlendirebilme
5) Eğitimde teknoloji entegrasyonuna ilişkin engelleri açıklayabilme,
6) Türkiye’de ve dünyada eğitimde teknoloji entegrasyonuna ilişkin mevcut durumu değerlendirebilme
7) Eğitimde teknoloji entegrasyonu ile TPAB (Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi) arasındaki ilişkiyi açıklayabilme
8) Türkiye’de ve dünyada eğitimde teknoloji entegrasyonuna ilişkin mevcut durumu değerlendirebilme

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Öğrenme Kazanımları
1     Orta     Orta        
2     Orta              
3     Orta     Orta   Orta    
4     Orta   Orta Orta     Orta  
5     Orta              
6     Orta   Orta Orta     Orta  
7     Orta       Orta      
8     Düşük              

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

-

Dersin İçeriği

Eğitim ortamlarında BİT’in farklı ders alanlarına yönelik olarak öğrenme-öğretme sürecine entegrasyonu çalışmalarının planlanması ve uygulanma aşamalarına yönelik derinlemesine bir çalışmayı içermektedir. Okullarda teknolojinin öğretim sürecine entegrasyonu sürecine ilişkin kavramları tanımlar. Teknolojinin öğretim sürecine entegrasyonu sürecinde teknoloji ile kuram ve yöntem ilişkisinin önemini açıklar. Alanı ile ilgili BİT teknolojilerinin entegre edildiği ders planları geliştirir. Teknolojinin entegrasyonu ile ilgili yazılı bir literatür taraması hazırlar. BİT teknolojilerinin entegre edildiği ders planları hazırlar.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Tanışma BİT’in öğrenme-öğretme süreciyle entegrasyonu nedir? Teknoloji entegrasyonunu gerekli kılan faktörler. Okullarda BİT entegrasyonunda varolan durum Alan ile ilgili tanımlar.
2) Eğitimde Teknoloji Kullanımının Hedefleri/ http://fatihprojesi.meb.gov.tr/tr/index.php adresindeki “Öğretim programlarında etkin BT kullanımı” yazı tartışılacak
3) Bilişim Teknolojilerinin Eğitim Ortamlarına Kaynaştırılması Eğitim/ Teknoloji/ Teknolojinin Öğretim Sürecine Entegrasyonun Temelleri
4) Teknolojinin Eğitime Kaynaştırılması Sürecinde Ortaya Çıkabilecek Temel Engeller Öğrenme Kuramları ve Entegrasyon Modelleri
5) Teknoloji Entegrasyonunda Güncel Eğilim ve Sorunlar Okullarda Karşılaşılabilecek Sorunlar
6) Teknoloji ve Öğretim ortamı Düzenleme: İnternet’in öğretim Sürecine Entegrasyonu
7) Bilişim Teknolojisinin Etkili Kullanımına İlişkin Öneriler Teknoloji ve Öğretim ortamı Düzenleme: Ders Yazılımlarının öğretim Sürecine Entegrasyonu
8) İlköğretimde Teknoloji Eğitimi Türkiye’de konu ile ilgili yapılan araştırmalara dayalı makalelerin özetlenmesi
9) ara sınavlar
10) Teknoloji ve Öğretim ortamı Düzenleme: Web 2.0 Teknolojilerinin Öğrenme Ortamlarına Entegrasyonu
11) Türkiye’de konu ile ilgili yapılan araştırmalara dayalı makalelerin özetlenmesi
12) Dünyada konu ile ilgili yapılan araştırmalara dayalı makalelerin özetlenmesi
13) Dünyada konu ile ilgili yapılan araştırmalara dayalı makalelerin özetlenmesi
14) Dünyada konu ile ilgili yapılan araştırmalara dayalı makalelerin özetlenmesi
15) Dünyada konu ile ilgili yapılan araştırmalara dayalı makalelerin özetlenmesi
16) Yarıyıl sonu sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- Sezer, B, Bilişim Teknolojilerinin Eğitime Kaynaştırılması: Önem, Engeller Ve Ülkemizde Gerçekleştirilen Projeler Kalkan, M, Okullarımızdaki Teknoloji Kullanım Düzeyi Ve Yaşanan Sorunlar Aşkar, P, Eğitimde Teknoloji Kullanımı.
2- Varol, P, Bilişim Teknolojilerinin Eğitim Kurumlarında Kullanımları Ve Eğitimcilerin Rolü e-kitap: The Foundations of Instructional Technology Glazer, E., Hannafin M.J. and Song L. (2005). Promoting technology integration through collaborative apprenticeship. Education Technology Research Development, 53(4), 57-67.
3- Haşlaman, T., Kuşkaya-Mumcu, F., ve Usluel, Y. K. (2007). Bilgi ve iletişim teknolojilerinin öğrenme-öğretme süreçleriyle bütünleştirilmesine yönelik bir ders planı örneği. Eğitim ve Bilim Dergisi, 32(146), 54-63. ISTE (2002). National Educational Technology Standards and Performance Indicators for All Teachers. .
4- Koehler, M. J. and Mishra P. (2005). What happens when teachers design educational technology? The development of technological pedagogical content knowledge. J. Educational Computing Research, 32(2), 131-152. Mckenzie, W. (2002) Multiple ıntelligence and ınstructional technology, A manuel for every mind, İSTE Publication, Eugene, Oregon.
5- MEB (2007). Intel Gelecek İçin Eğitim Programı. ISTE (2002). National Educational Technology Standards for Teachers Preparing Teachers to Use Technology, ISTE Publication. Roblyer, M. D. (2006). Integrating Educational Technology Into Teaching. (4th Edition). New Jersey: Merrill Prentice Hall.
6- Richards, C. (2006). Towards an integrated framework for designing effective ICT-supported learning environments: The challenge to better link technology and pedagogy. Technology, Pedagogy, and Education, 15(2), 239-255. Usluel ,Y.K. , Demiraslan Y. ve Mumcu-Kuşkaya,F. (2007)Integrating ICT into classrooms: A note from Turkish teachers, (p. 1569-1575). Paper Presented at SITE, San Antonio, TX, March 26-30, USA. Z-kitap örneği: http://e-kitap.meb.gov.tr/test/e-kitap.html

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Grup Çalışması
5) Bireysel Çalışma
6) Problem Çözme
7) Proje Temelli Öğrenme


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarıya Oranı

60%

 

Sayı

Yüzde

Yarıyıl İçi Çalışmaları

Ara Sınav

1

40%

Ödev

1

60%

 

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

40%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte