>
Dersin Adı | Dersin Kodu | Dersin Türü | Dersin Düzeyi | Dersin Yılı | Dersin Verildiği Dönem | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme-öğretme Süreçleri ve Teknoloji Entegrasyonu | BTE523 | Seçmeli | Yüksek lisans | 1 | Güz | 7 |
Prof. Dr. Aynur GEÇER
1) Eğitim ortamlarında teknolojinin öğrenme-öğretme sürecine entegrasyonuna ilişkin kavram ve terminolojiyi açıklayabilme.
2) Teknolojinin öğretim sürecine entegrasyonu sürecine etki eden faktörleri sıralayabilme.
3) Entegrasyonun önemini, alanı ile ilgili BİT teknolojilerinin entegre edildiği ders planları inceleme, geliştirebilme uygulayabilme, değerlendirebilme
4) Teknolojinin entegrasyonu ile ilgili bilimsel araştırmaları inceleme ve değerlendirebilme
5) Eğitimde teknoloji entegrasyonuna ilişkin engelleri açıklayabilme,
6) Türkiye’de ve dünyada eğitimde teknoloji entegrasyonuna ilişkin mevcut durumu değerlendirebilme
7) Eğitimde teknoloji entegrasyonu ile TPAB (Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi) arasındaki ilişkiyi açıklayabilme
8) Türkiye’de ve dünyada eğitimde teknoloji entegrasyonuna ilişkin mevcut durumu değerlendirebilme
Program Yeterlilikleri | |||||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | ||
Öğrenme Kazanımları | |||||||||||
1 | Orta | Orta | |||||||||
2 | Orta | ||||||||||
3 | Orta | Orta | Orta | ||||||||
4 | Orta | Orta | Orta | Orta | |||||||
5 | Orta | ||||||||||
6 | Orta | Orta | Orta | Orta | |||||||
7 | Orta | Orta | |||||||||
8 | Düşük |
Yüz Yüze
Yok
-
Eğitim ortamlarında BİT’in farklı ders alanlarına yönelik olarak öğrenme-öğretme sürecine entegrasyonu çalışmalarının planlanması ve uygulanma aşamalarına yönelik derinlemesine bir çalışmayı içermektedir. Okullarda teknolojinin öğretim sürecine entegrasyonu sürecine ilişkin kavramları tanımlar. Teknolojinin öğretim sürecine entegrasyonu sürecinde teknoloji ile kuram ve yöntem ilişkisinin önemini açıklar. Alanı ile ilgili BİT teknolojilerinin entegre edildiği ders planları geliştirir. Teknolojinin entegrasyonu ile ilgili yazılı bir literatür taraması hazırlar. BİT teknolojilerinin entegre edildiği ders planları hazırlar.
1- Sezer, B, Bilişim Teknolojilerinin Eğitime Kaynaştırılması: Önem, Engeller Ve Ülkemizde Gerçekleştirilen Projeler
Kalkan, M, Okullarımızdaki Teknoloji Kullanım Düzeyi Ve Yaşanan Sorunlar
Aşkar, P, Eğitimde Teknoloji Kullanımı.
2- Varol, P, Bilişim Teknolojilerinin Eğitim Kurumlarında Kullanımları Ve Eğitimcilerin Rolü
e-kitap: The Foundations of Instructional Technology
Glazer, E., Hannafin M.J. and Song L. (2005). Promoting technology integration through collaborative apprenticeship. Education Technology Research Development, 53(4), 57-67.
3- Haşlaman, T., Kuşkaya-Mumcu, F., ve Usluel, Y. K. (2007). Bilgi ve iletişim teknolojilerinin öğrenme-öğretme süreçleriyle bütünleştirilmesine yönelik bir ders planı örneği. Eğitim ve Bilim Dergisi, 32(146), 54-63.
ISTE (2002). National Educational Technology Standards and Performance Indicators for All Teachers. .
4- Koehler, M. J. and Mishra P. (2005). What happens when teachers design educational technology? The development of technological pedagogical content knowledge. J. Educational Computing Research, 32(2), 131-152.
Mckenzie, W. (2002) Multiple ıntelligence and ınstructional technology, A manuel for every mind, İSTE Publication, Eugene, Oregon.
5- MEB (2007). Intel Gelecek İçin Eğitim Programı.
ISTE (2002). National Educational Technology Standards for Teachers Preparing Teachers to Use Technology, ISTE Publication.
Roblyer, M. D. (2006). Integrating Educational Technology Into Teaching. (4th Edition). New Jersey: Merrill Prentice Hall.
6- Richards, C. (2006). Towards an integrated framework for designing effective ICT-supported learning environments: The challenge to better link technology and pedagogy. Technology, Pedagogy, and Education, 15(2), 239-255.
Usluel ,Y.K. , Demiraslan Y. ve Mumcu-Kuşkaya,F. (2007)Integrating ICT into classrooms: A note from Turkish teachers, (p. 1569-1575). Paper Presented at SITE, San Antonio, TX, March 26-30, USA.
Z-kitap örneği: http://e-kitap.meb.gov.tr/test/e-kitap.html
1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Grup Çalışması
5) Bireysel Çalışma
6) Problem Çözme
7) Proje Temelli Öğrenme
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarıya Oranı |
60% |
|||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
||||||||||||
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı |
40% |
|||||||||||
Toplam | 100% |
Türkçe
İstenmemekte