>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Okullarda Harmanlanmış Öğrenme BTE525 Seçmeli Yüksek lisans 1 Güz 7

Öğretim Elemanı Adı

Doç. Dr. Funda DAĞ

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Harmanlanmış öğrenmeyi ve bileşenlerini açıklar.
2) Harmanlanmış öğrenme ve e-öğrenme ilişkisini açıklar.
3) Harmanlanmış öğrenme uygulama biçimlerini açıklar.
4) Harmanlanmış öğrenme ve öğrenme kuramları (Özdüzenleme kuramları, İşlemsel uzaklık teorisi, Sosyal Bilişsel Öğrenme Kuramı, Bloom Taxonomy) ilişkisini açıklar.
5) Harmanlanmış öğrenme ortamı tasarımını (hedeflerin düzenlenmesi, içerik tasarımı, öğretici etkinlik tasarımı) açıklar.
6) Harmanlanmış öğrenme ortamında öğrenmenin değerlendirilmesinde kullanılan yaklaşımları açıklar.
7) Harmanlanmış öğrenme ortamının değerlendirme kriterlerini açıklar.
8) Bir harmanlanmış öğrenme ortamı tasarlar.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Öğrenme Kazanımları
1   Orta Düşük Düşük Yüksek     Düşük   Düşük
2   Orta Düşük Yüksek Yüksek     Düşük   Düşük
3   Orta Düşük Düşük Yüksek         Düşük
4 Orta Yüksek Düşük Düşük Yüksek       Orta  
5 Düşük Yüksek Orta Yüksek Yüksek          
6   Orta Düşük Düşük Yüksek         Düşük
7   Orta Düşük Düşük Yüksek         Düşük
8 Yüksek Düşük   Yüksek Orta   Yüksek      

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

İstenmemekte

Dersin İçeriği

Harmanlanmış öğrenmenin kapsamı ve tarihsel süreci Harmanlanmış öğrenmenin kuramsal temelleri Harmanlanmış Öğrenmenin Olumlu ve Olumsuz Yönleri Harmanlanmış Öğrenme ve E-öğrenme İlişkisi Harmanlanmış Öğremenin Uygulama Biçimleri Bir harmanlanmış öğrenme uygulaması olarak tersyüz sınıf modeli Tersyüz sınıf modelinin karakteristik özellikleri Harmanlanmış öğrenme ortamlarında öğretmen ve öğrenci rolleri Harmanlanmış Öğrenme Ortamı Tasarımı Harmanlanmış Öğrenme ve Kuramsal Yaklaşımlar Farklı okul düzeylerinde harmanlanmış öğrenme uygulamaları

Haftalık Ders İzlencesi

1) Tanışma ve ders içeriği hakkında bilgilendirme
2) Harmanlanmış öğrenme nedir?
3) Harmanlanmış Öğrenme ve E-öğrenme İlişkisi
4) Harmanlanmış Öğremenin Uygulama Biçimleri
5) Farklı okul düzeylerinde harmanlanmış öğrenme uygulamaları
6) Harmanlanmış Öğrenme ve Kuramsal Yaklaşımlar (Özdüzenleme kuramları, İşlemsel uzaklık teorisi, Sosyal Bilişsel Öğrenme Kuramı, Bloom Taxonomy, vb.)
7) Harmanlanmış Öğrenme ve Kuramsal Yaklaşımlar (Özdüzenleme kuramları, İşlemsel uzaklık teorisi, Sosyal Bilişsel Öğrenme Kuramı, Bloom Taxonomy, vb.)
8) Ara Sınav
9) Harmanlanmış Öğrenme Ortamı Tasarımı (Hedeflerin Düzenlenmesi)
10) Harmanlanmış Öğrenme Ortamı Tasarımı (İçerik Tasarımı)
11) Harmanlanmış Öğrenme Ortamı Tasarımı (Öğretici Etkinlik Tasarımı)
12) Harmanlanmış Öğrenme Ortamı Tasarımı (Öğrenmenin Değerlendirilmesi)
13) Harmanlanmış Öğrenme Ortamının değerlendirilmesi
14) Proje Sunumu
15) Genel Tekrar ve Değerlendirme
16) FİNAL Değerlendirmesi

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Beyin Fırtınası
5) Örnek Olay
6) Bireysel Çalışma


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarıya Oranı

50%

 

Sayı

Yüzde

Yarıyıl İçi Çalışmaları

Ara Sınav

1

60%

Ödev

1

40%

 

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

50%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte