>
Dersin Adı | Dersin Kodu | Dersin Türü | Dersin Düzeyi | Dersin Yılı | Dersin Verildiği Dönem | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|---|
Biliş, Öğrenme ve Teknoloji | BTE534 | Seçmeli | Yüksek lisans | 1 | Bahar | 7 |
Doç. Dr. Evren ŞUMUER
1) Öğrenciler her bir bilişsel kuramlara ilişkin temel varsayım, kavram ve ilkeleri ifade edebilecek.
2) Öğretim ve öğrenme ortamlarında farklı bilişsel kuramların nasıl rol oynadığını tartışabilecek.
3) Farklı bilişsel öğrenme kuramlarının öğrenmeye yönelik bakışlarını kıyaslayabilecek ve karşılaştırabilecek.
4) Bilişsel öğrenme kuramlarının öğretim teknolojilerine ilişkin olası uygulamalarını tartışabilecek.
5) Bilişsel öğrenme kuramlarını eğitim teknolojilerinin tasarımında kullanabilecek.
Program Yeterlilikleri | |||||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | ||
Öğrenme Kazanımları | |||||||||||
1 | Yüksek | Yüksek | |||||||||
2 | Yüksek | Yüksek | |||||||||
3 | Yüksek | Yüksek | |||||||||
4 | Yüksek | Yüksek | |||||||||
5 | Yüksek | Yüksek |
Yüz Yüze
Yok
Bruning, R. G., Schraw, G. J., ve Norby, M. M. (2014). Bilişsel psikoloji ve öğretim. (Çev. Z. N. Ersözlu?, R. Ülker). Ankara: Nobel. (Orijinal yayın tarihi, 2011).
Bilgi İşleme Kuramı, Bilişsel Yük Kuramı, İkili Kodlama Kuramı, Şema Kuramı, Üst Biliş, Aralıklı Çalışma, Sınav Etkisi, Öz Yeterlik, Yükleme Teorisi, Otonomi ve Kontrol, Hedef Belirleme Kuramı, Espitemolojik İnançlar, Yansıtıcı Düşünce, Beklenti ve Davranış, Problem Çözme, Eleştirek Düşünme, Yapılandırmacılık, Sosyal Biliş, Dört Bileşenli Öğretim Tasarımı Modeli, Çoklu Ortam Öğrenmesi, Bilgisayar Destekli İşbirlikçi Öğrenme, Teknoloji ve Değerlendirme
1) Anlatım
2) Anlatım
3) Soru-Cevap
4) Soru-Cevap
5) Tartışma
6) Tartışma
Proje Notunun Başarıya Oranı |
30% |
---|---|
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı |
70% |
Toplam |
100% |
Türkçe
İstenmemekte