>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Kadın ve Eğitim KCA105 Seçmeli Yüksek lisans 1 Güz 7

Öğretim Elemanı Adı

Prof. Dr. Fatma Belgin ÖZAYDINLI

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Eğitimle ilgili temel unsurları feminist pedagojinin temel ilkeleri açısından analiz eder.
2) Toplumsal cinsiyeti örtük program bağlamında ele alır.
3) Kariyer seçimi, okul terki, okulda şiddet gibi kavramları toplumsal cinsiyet bağlamında yorumlar.
4) Farklı ülkelerde eğitim ve toplumsal cinsiyet arasındaki ilişkiyi ele alarak Türkiye'deki durum ile karşılaştırır.
5) Farklı derslerin programlarındaki ve ders kitaplarındaki toplumsal cinsiyete dayalı unsurları analiz eder.
6) Öğretmenlik mesleğinin kadın mesleğine dönüşmesinin nedenlerini ve sonuçlarını irdeler.
7) Şiddet, okul terki gibi sorunları toplumsal cinsiyet bağlamında yorumlar.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Öğrenme Kazanımları
1 Düşük Orta   Orta   Düşük Orta Düşük        
2 Düşük Düşük Düşük Düşük Orta              
3 Düşük Orta Orta Orta Orta Orta Düşük Düşük Düşük      
4       Düşük     Orta Düşük Orta Orta   Orta
5 Orta Orta Orta Orta Orta             Orta
6 Orta Orta Orta Orta Orta             Orta
7 Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük          

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

İstenmemekte

Dersin İçeriği

Feminist pedagojinin temel ilkeleri Feminist pedagojinin gelişimi Farklı derslerde feminist pedagoji (Dans, Ekonomi, Coğrafya, Psikoloji, Dinsel Çalışmalar, Fen bilimleri vs) Farklı ülke bakış açıları Eğitimde Toplumsal cinsiyetçilik, Adalet ve Eşitlik Örtük program ve toplumsal cinsiyet Ders kitaplarında toplumsal cinsiyet Çalışma alanlarındaki cinsiyete dayalı farklı seçimler Öğretmenlik mesleğinin feminizasyonu v. Yükseköğretimde öğretimin erilleşmesi Eğitimde cinsiyet kalıpları cinsiyet ve düşük başarı cinsiyet ve erken okulu bırakma cinsiyet ve eğitim Okulda cinsiyete dayalı şiddet.

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi



Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

 

Sayı

Yüzde

Ödev Notunun Başarıya Oranı

2

20%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

1

80%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte