>
Dersin Adı | Dersin Kodu | Dersin Türü | Dersin Düzeyi | Dersin Yılı | Dersin Verildiği Dönem | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|---|
Cinsiyet Eşitliğinde Eğitim ve Sosyal Politikalar | KCA112 | Seçmeli | Yüksek lisans | 1 | Bahar | 7 |
Prof. Dr. Şöheyda GÖKTÜRK
Prof. Dr. Fatma Belgin ÖZAYDINLI
Doç. Dr. Derya DEMİRDİZEN ÇEVİK
Doç. Dr. Tuğba KONAKLI
1) Temel Kavramları sayabilme tanımlayabilme
2) Endüstri İlişkileri ile ilgili temel mevzuata hâkim olup, bunları pratik durumlara uygulayabilme ve yorumlayabilme
3) sosyal adalet bilincine sahip olma
4) alanıyla ilgili kuramsal ve pratik bilgileri doğru ve etkili bir şekilde ifade edebilme, bilgileri ve düşünceleri başkalarının anlayabileceği şekilde iletebilme, yorumlama, eleştirebilme yeteneğine ve yüksek ikna gücüne sahip olma
5) Cinsiyet eşitliğine ilişkin konularda eleştirel düşünebilme, alternatif çözümler ve değerlendirmeler üretebilme
6) Sayısal ve istatiksel araştırma becerisine ve düşünme yeteneğine sahip olmakla beraber, bunlar doğrultusunda alınacak kararların sonuçlarını öngörebilme ve doğru tahminlerde bulunabilme; nedensel ilişkilerini göz önünde bulundurma, analitik düşünce yapısına sahip olma ve stratejik yaklaşım geliştirebilme
7) Toplumsal Cinsiyet, Eşitlik ve İstihdam Politikalarını analiz edebilme
8) Ara-sınav
9) Toplumsal Cinsiyet, Eşitlik ve Refah Politikaları (Eğitim, Sağlık, Sosyal Güvenlik) nı analiz edebilme
10) Toplumsal Cinsiyet, Eşitlik Politikaları ve STK’lar arasındaki ilişkilerin analizi ve sentezini yapabilme
11) AB Fırsat Eşitliği ve Toplumsal Cinsiyet Eşitliği Stratejisini kavrama ve özelliklerini sayabilme
12) Uluslararası Düzenlemelerde Toplumsal Cinsiyet ve Eşitlik Politikalarını bilme tanımlama
13) Ulusal Düzenlemelerde Toplumsal Cinsiyet ve Eşitlik Politikalarını bilme analiz edebilme
14) Türkiye’de Toplumsal Cinsiyet ve Eşitlik Politikalarının Durum Analizini yapabilmek
15) İstatistiklerle Toplumsal Cinsiyet ve Fırsat Eşitliği Analizini yapabilme
16) Final sınavına girer
Program Yeterlilikleri | |||||||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | ||
Öğrenme Kazanımları | |||||||||||||
1 | Yüksek | Yüksek | |||||||||||
2 | Yüksek | Yüksek | |||||||||||
3 | Yüksek | Yüksek | |||||||||||
4 | Yüksek | Yüksek | |||||||||||
5 | Yüksek | Yüksek | |||||||||||
6 | Yüksek | Yüksek | |||||||||||
7 | Yüksek | Yüksek | |||||||||||
8 | Yüksek | ||||||||||||
9 | Yüksek | ||||||||||||
10 | Yüksek | ||||||||||||
11 | Yüksek | ||||||||||||
12 | Yüksek | ||||||||||||
13 | Yüksek | ||||||||||||
14 | Yüksek | ||||||||||||
15 | Yüksek | ||||||||||||
16 |
Yüz Yüze
Yok
İstenmemekte
Toplumsal ve çalışma yaşamında toplumsal cinsiyet ve eşitlik politikaları odaklı politikalar, Toplumsal cinsiyet ve eşitlik politikaları, Feminist yaklaşımlar ve toplumsal cinsiyet, Refah rejimleri toplumsal cinsiyet ve eşitlik politikaları , Kamu politikalarında özellikle eğitimde toplumsal cinsiyet ve eşitlik politikaları, Aile Politikaları ve Toplumsal Cinsiyet, İşgücü piyasalarında toplumsal cinsiyet ve eşitlik politikaları
1- Sosyal Politika, Meryem Politika , İmge yayınevi, İstanbul. 2012.
1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Beyin Fırtınası
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarıya Oranı |
50% |
|||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
||||||||||||
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı |
50% |
|||||||||||
Toplam | 100% |
Türkçe
İstenmemekte