>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Eğitim Yöneticisinin Liderlik Davranışı UEY140 Seçmeli Yüksek lisans 1 Bahar 6

Öğretim Elemanı Adı

Prof. Dr. Soner POLAT

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Örgüt ve yönetim kuramları hakkında bilgi edinir.
2) Yönetim süreçleri hakkında bilgi edinir.
3) Eğitim yönetiminin örgütsel ve yönetsel sorunlarını çözmeye yönelik önerilerde bulunur.
4) Eğitim yöneticisi yetiştirmenin önemini açıklar.
5) Eğitim yönetiminin kendine özgü özelliklerini açıklar.

Program Yeterliliği İlişkisi

Bölümün/programın program yeterlilikleri sistemde olmadığından ilişkilendirme işlemi yapılamamıştır.

Eğitim Şekli

e-ders

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

İstenmemekte

Dersin İçeriği

Temel kavramlar ve yönetimin insana ilişkin varsayımlar, Yönetim kavramının oluşumu ve eğitime girişi, Klasik yönetim kuramlar, Neoklasik yönetim kuramlar, Çağdaş yönetim kuramları-Sistem kuramlar, Çağdaş yönetim kuramları-sibernetik ve diyalektik kuram, Çağdaş yönetim kuramları-toplam kalite yönetimi, Çağdaş yönetim kuramları-diğer çağdaş kuramla, Yönetim süreçleri- Karar verme-planlama –örgütleme, Yönetim süreçleri- iletişim, esgüdümleme, etkileme, değerlendirme

Haftalık Ders İzlencesi

1) Temel kavramlar ve yönetimin insana ilişkin varsayımları
2) Yönetim kavramının oluşumu ve eğitime girişi
3) Klasik yönetim kuramları
4) Klasik yönetim kuramları
5) Neoklasik yönetim kuramları
6) Neoklasik yönetim kuramları
7) Çağdaş yönetim kuramları (Sistem kuramları)
8) Ara sınav/Değerlendirme
9) Çağdaş yönetim kuramları (sibernetik ve iformasyon kuramı)
10) Çağdaş yönetim kuramları (Yöneylem araştırmaları)
11) Çağdaş yönetim kuramları (toplam kalite yönetimi)
12) Çağdaş yönetim kuramları (insan kaynakları yönetimi)
13) Çağdaş yönetim kuramları (amaçlara göre yönetim)
14) Çağdaş yönetim kuramları (Diyalektik kuram ve duruma bağlılık kuramı)
15) Eğitim Yönetiminin kendine özgü yanları ve yönetim süreçleri
16) Yarıyıl sonu sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- Aydın, M. (2005) Eğitim Yönetimi. Hatipoğlu Yayıncılık
2- Bursalıoğlu., Z. (2005 ) Eğitim Yönetiminde Teori ve Uygulama. Ankara: Pegem yayınları
3- Başaran., İ.E. (2002) Yönetim. Ankara: Gül Yayıncılık.
4- Başaran. İ.E. (2006). Eğitim Yönetimi. Ankara: Ekinoks Eğitim Danışmanlık Hizmetleri.
5- Bursalıoğlu., Z. ( 2004). Okul Yönetiminde Yeni Yapı ve Davranış. Ankara: Pegem yayınları

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Gösteri
5) Grup Çalışması


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarıya Oranı

50%

 

Sayı

Yüzde

Yarıyıl İçi Çalışmaları

Ara Sınav

1

50%

Ödev

1

50%

 

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

50%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte