>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Okulda Yenileşme ve Bilgi Yönetimi UEY146 Seçmeli Yüksek lisans 1 Bahar 6

Öğretim Elemanı Adı

Doç. Dr. Tuğba KONAKLI

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) yenilik ile ilgili temel kavramların neler olduğunu açıklar ve tanımını yapar
2) örgütsel değişim ve yeniliğin kaynaklarını ve tarihsel gelişimini açıklar
3) Yenilik yönetimi modellerini ve temel özelliklerini yorumlar
4) Eğitim örgütlerinin yenilik yönetiminin temellerini açıklar
5) Mesleki öğrenme toplulukları ve okulların yenilikçi özellikleri arasında ilişki kurar
6) Yenilikçi örgütler ve öğrenen örgütler ilişkisini yorumlar
7) Örgütlerde öğrenme kültürü ve öğrenen örgütlerin özelliklerini açıklar
8) Bilgi yönetimi ve tarihsel temellerini açıklar
9) Bilgi yönetim sürecini eğitim örgütleri açısından yorumlar
10) Eğitim örgütlerinde veriye dayalı karar verme sürecini açıklar
11) Sosyal girişimciliğin eğitim örgütleri ile ilişkisini tartışır

Program Yeterliliği İlişkisi

Bölümün/programın program yeterlilikleri sistemde olmadığından ilişkilendirme işlemi yapılamamıştır.

Eğitim Şekli

e-ders

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

İstenmemekte

Dersin İçeriği

Okulda yenileşme ve bilgi yönetimi dersi kapsamında, yenilik ve ilişkili temel kavramlar, yenilik yönetimi ve modelleri, eğitim örgütlerinde yenilikçilik ve özellikleri, eğitimde örgütsel yenileşme ve öğrenen örgütlerin özellikleri arasındaki ilişkiler, bilgi yönetimine ilişkin temel kavramlar ve bilgi yönetim sürecinin eğitim örgütlerinde işleyişi, okulalrda veriye dayalı akrar verme aşamaları ve güncel yaklaşımlara ilişkin eleştiriler, sosyal girişimciliğin eğitim örgütlerine yansımaları ele alınmaktadır.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Yenilik ile ilgili temel kavramlar
2) örgütsel değişim ve yeniliğin kaynakları
3) Yenilik yönetimi modellerini ve temel özellikleri
4) Eğitim örgütleri ve yenilik yönetimi
5) Mesleki öğrenme toplulukları ve okulların yenilikçi özellikleri
6) Yenilikçi örgütler ve öğrenen örgütler
7) Örgütlerde öğrenme kültürü ve öğrenen örgütler
8) vize sınavı
9) Bilgi yönetimi ve tarihsel temelleri
10) Eğitim örgütlerinde bilgi yönetim süreci
11) Eğitim örgütlerinde veriye dayalı karar verme
12) Eğitim örgütlerinde veriye dayalı karar verme aşamaları
13) Sosyal girişimciliğin tarihsel gelişimi
14) Sosyal girişimciliğin eğitim örgütleri ile ilişkisi
15) Eğitim örgütlerinde yenileşme ve yenilik yönetimi çerçevesinden bilgi yönetimi, veriye dayalı akrar verme ve sosyal girişimcilik
16) final sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi



Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı

30%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

70%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte