>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Sanal Uzamda Oyun Kültürü ve Dijital Oyun BTI121 Seçmeli Yüksek lisans 1 Güz 6

Öğretim Elemanı Adı

Doç. Dr. Aysel ÇETİNKAYA

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Dijital oyun kültürü hakkında bilgi sahibi olur.
2) Dünyada ve Türkiye'deki dijital oyun endüstrisi hakkında bilgi sahibi olur.
3) Dijital oyun yaratım süreci hakkında bilgi sahibi olur.
4) Dijital oyunları kültür endüstrisi bağlamında değerlendirir.
5) Dijital oyunların farklı disiplinlerle ilişkisini öğrenir.

Program Yeterliliği İlişkisi

Bölümün/programın program yeterlilikleri sistemde olmadığından ilişkilendirme işlemi yapılamamıştır.

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

İstenmemekte

Dersin İçeriği

Kültür endüstrisi. Kültür endüstrisi ürünü olarak dijital oyun. Dijital oyun nedir? Dijital oyunun üretim süreci. Türkiye’de dijital oyun endüstrisi. Yayıncılık ve lisanslama. Dağıtım ve pazarlama. Dijital oyun endüstrisinde işgücü. Türkiye’de dijital oyun sektörünün güncel sorunları.

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi



Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı

40%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

60%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Diğer

Mesleki Uygulama

İstenmemekte