>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Türk Islam Devletleri Tarihi ITS112 Seçmeli Yüksek lisans 1 Bahar 7

Öğretim Elemanı Adı

Prof. Dr. Mehmet ÇİÇEK
Prof. Dr. Muhammet Fatih GENÇ
Prof. Dr. Abdullah KAHRAMAN
Prof. Dr. Yusuf Ziya KESKİN
Prof. Dr. Sefer YAVUZ
Doç. Dr. Mehmet AYHAN
Doç. Dr. Ali CANÇELİK
Doç. Dr. Ahmet EKŞİ
Doç. Dr. Mustafa EREN
Doç. Dr. Kadir GÖMBEYAZ
Doç. Dr. Süleyman GÜMRÜKÇÜOĞLU
Doç. Dr. AYHAN HİRA
Doç. Dr. Ahmet Canan KARAKAŞ
Doç. Dr. Abdulkadir MACİT
Doç. Dr. Hüseyin OKUR
Doç. Dr. Bahattin TURGUT
Dr. Öğr. Üyesi Mehmet Maşuk ACAR
Dr. Öğr. Üyesi Abdurrahman BULUT
Dr. Öğr. Üyesi Adalet ÇAKIR
Dr. Öğr. Üyesi Recai ÇETRES
Dr. Öğr. Üyesi Sevim GELGEÇ
Dr. Öğr. Üyesi Adnan GÜRSOY
Dr. Öğr. Üyesi Kerim ÖZMEN
Dr. Öğr. Üyesi Metin PAY
Dr. Öğr. Üyesi MELEK YILMAZ GÖMBEYAZ
Öğr. Gör. Nevrin Nur ASLAN
Ögr. Gör. Dr. Tuba Ruhengiz AZAKLI

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Türklerin Müslüman oluşu sürecini öğrenir.
2) Müslüman Türk devletlerinin tarih içindeki konumunu açıklar.
3) Müslüman Türk devletleri tarihini yorumlayarak diğer dönemlerle karşılaştırır.
4) Müslüman Türk devletlerinin İslam Tarihindeki yeri ve önemini kavrar.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Öğrenme Kazanımları
1 Orta Yüksek Yüksek Orta Yüksek Yüksek Yüksek Orta Orta Düşük
2 Yüksek Yüksek Orta Orta Yüksek Yüksek Orta Orta Düşük Yüksek
3 Orta Yüksek Yüksek Orta Orta Yüksek Orta Yüksek Yüksek Yüksek
4 Yüksek Yüksek Orta Orta Yüksek Orta Orta Yüksek Yüksek Yüksek

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

Türk İslam Devletleri Tarihi - Erdoğan Merçil

Dersin İçeriği

Uygulama okulunda değişik sınıflarda öğretmenlik yaparak mesleğinin yeterliklerini geliştirebilme. Kendi alanının ders programını anlayabilme, ders kitaplarını değerlendirebilme, ölçme ve değerlendirme yapabilme. Öğretmenlik uygulaması sırasında kazanmış olduğu deneyimleri arkadaşları ve uygulama öğretim elemanı ile paylaşarak kendisini bu yönde geliştirebilme. Sınıf içinde sınıf yönetimi, öğretimin planlanması ve uygulanması konusunda yeterliklerini geliştirebilme.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Türklerin Müslüman Oluşu
2) Türklerin Abbasiler dönemindeki hizmetleri
3) Tolunoğulları devletinin siyasi tarihi ve devlet teşkilatı
4) İhşidilerin siyasi tarihi ve devlet teşkilatı
5) İlk Müslüman Türk devleti olan İdil (Volga) Bulgar Hanlığı
6) Karahanlı devlet teşkilatı
7) Karahanlı devlet teşkilatı
8) Ödev
9) Gaznelilerin siyasi tarihi
10) Gaznelilerin devlet teşkilatı
11) Harzemşahların siyasi tarihi
12) Harzemşahların devlet teşkilatı
13) Artukluların siyasi tarihi
14) The political history of the Artukids
15) Harzemşahların siyasi tarihi

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- Öğretmenlik Uygulaması kılavuzu
2- Öğretmenlik Uygulaması

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Alıştırma ve Uygulama
4) Gösteri
5) Bireysel Çalışma


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

 

Sayı

Yüzde

Ödev Notunun Başarıya Oranı

2

30%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

1

70%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte