>
Dersin Adı | Dersin Kodu | Dersin Türü | Dersin Düzeyi | Dersin Yılı | Dersin Verildiği Dönem | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|---|
Resmü’l-mushaf (mushaf İmlasi) | TIB154 | Seçmeli | Yüksek lisans | 1 | Bahar | 7 |
Dr. Öğr. Üyesi Mehmet Maşuk ACAR
Dr. Öğr. Üyesi Kerim ÖZMEN
1) Alanına ait klasik ve güncel literatürü tanıma, okuyup anlama ve yorumlayabilme.
2) Alana ait bilgilerin sahihliğini ve kaynak değerini tespit edebilme.
3) Alana ait tarihsel gelişimi ve aşamaları kavrama ve sorunları tespit edebilme.
4) Alana ait mesleki formasyonu kazanma, bilgiyi yerinde kullanabilme ve yeni oluşumlara uyarlayabilme.
5) Alana ait terminolojiyi anlama ve doğru kullanabilme.
6) Araştırma konusunun tespiti, araştırılması, yazılması ve değerlendirilmesi aşamasında mesleki etik ve sorumluluk bilinci içerisinde davranabilme.
7) Alana dair ilk kaynaklar ile son dönem kaynakları karşılaştırabilme, aralarındaki ortak ve ayrıldıkları yönleri açıklayabilme
Program Yeterlilikleri | |||||||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | ||
Öğrenme Kazanımları | |||||||||||||
1 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Orta | Orta | Orta | Yüksek | Yüksek | Orta | Yüksek | Yüksek | Yüksek | |
2 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Orta | Orta | Orta | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Orta | Yüksek | |
3 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Orta | Yüksek | Orta | Yüksek | Orta | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | |
4 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Orta | Orta | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | |
5 | Yüksek | Yüksek | Orta | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Orta | Yüksek | Yüksek | Yüksek | |
6 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Orta | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Orta | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | |
7 | Yüksek | Yüksek | Orta | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Orta | Yüksek | Yüksek |
Yüz Yüze
Yok
KUR’AN TARİHİ
Bu derste Mushaf’ın imla özellikleri, geçirdiği evreler, kaynakları, günümüzdeki durumu ve bu konudaki tartışmalar gibi Resmü’l-mushafla ilgili temel meseleler ele alınmaktadır.
1- Ebû Amr ed-Dânî, el-Mu?ni? fî resmi me?â?ifi’l-em?âr ma?a Kitâbi’n-Na??, nşr., Muhammed Sâdık Kamhâvî, Kahire, 1978.
2- Mehmet Emin Maşalı, Kur’an’ın Metin Yapısı, Ankara, 2004. (Bu çalışma Mehmet Emin Maşalı nın Resmü'l Mushaf ve tarihsel değeri adlı çalışmasının basılmış halidir.)
3- Veli Kayhan, Doğru Okuma Bağlamında Mushaf’a İşaret Konulması: İ`câm ve Sonrası, Bilimname XII, 2007/1, 101-136.
4- Mesut Okumuş, Kur ân İmlâsının Gelişim Süreci Üzerine Bazı Tespit ve Değerlendirmeler, Hitit Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2010/1, c. 9, sayı: 17, ss. 5-37.
5- Ali Kaşıkırık, Kitabu l-Mesahif ve Kur an Tarihi, Basılmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara 1989
7- Harun, Öğmüş, "Resm-İ Mushaf Bağlamında Kur’an ve Kıraat Ayrımı (Harekenin Tekâmülüne Kadarki Süreç Çerçevesinde Bir Değerlendirme)". Necmettin Erbakan Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 39 / 39 (Ağustos 2015): 9-28.
8- Ebû Şâme el-Makdisî, el-Mürşidü l-vecîz (nşr. Tayyar Altıkulaç), Ankara 1406/1986. (Yardımcı kaynak)
1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Alıştırma ve Uygulama
5) Grup Çalışması
6) Beyin Fırtınası
7) Bireysel Çalışma
Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı |
40% |
---|---|
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı |
60% |
Toplam |
100% |
Türkçe
İstenmemekte