>

Çağdaş Bati Eğitim Metinlerinde Din Eğitimi

Felsefe ve Din Bilimleri

Sosyal Bilimler Enstitüsü
Yüksek lisans
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Çağdaş Bati Eğitim Metinlerinde Din Eğitimi FDB111 Seçmeli Yüksek lisans 1 Güz 8

Öğretim Elemanı Adı

Prof. Dr. Muhammet Fatih GENÇ
Dr. Öğr. Üyesi Ömer Faruk ARAZ

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Yabancı din eğitimi kaynaklarını okuyup inceleyebilme
2) Din eğitiminde dünyadaki gelişmeleri takip edebilme.
3) Farklı din eğitimi yaklaşımlarından haberdar olma.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Öğrenme Kazanımları
1   Düşük Orta Düşük Yüksek Düşük Yüksek Orta Yüksek Orta Orta Yüksek
2 Yüksek Yüksek Orta Orta Orta Orta Yüksek Düşük Yüksek Yüksek Orta Yüksek
3 Yüksek Yüksek Orta Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Orta Yüksek Yüksek

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

Eğitim Psikolojisi

Dersin İçeriği

Bu ders, dünyadaki güncel din eğitimi konularını takip etmeye yardımcı olur..

Haftalık Ders İzlencesi

1) "The Human Rights Framework andTeachingaboutReligionsandBeliefs" başlıklı metni okumak
2) "The Human Rights Framework andTeachingaboutReligionsandBeliefs" başlıklı metni okumak
3) "RespectingRights in theProcess of ImplementingProgrammesforTeachingaboutReligions" başlıklı metni okumak
4) "The Human Rights Framework andTeachingaboutReligionsandBeliefs" başlıklı metni okumak
5) "The Human Rights Framework andTeachingaboutReligionsandBeliefs" başlıklı metni okumak
6) "The Human Rights Framework andTeachingaboutReligionsandBeliefs" başlıklı metni okumak
7) "The Human Rights Framework andTeachingaboutReligionsandBeliefs" başlıklı metni okumak
8) How toTeachand Not toTeachtolerancetoyoungChildren: SomeReflectionsfromtheEgyptianC."başlıklı metni okumak
9) Vize
10) "Revision of TextbookswithRespecttothe Image of "theOther"…." başlıklı metni okumak
11) "Revision of TextbookswithRespecttothe Image of "theOther"…." başlıklı metni okumak
12) "TeachingCulture of Religions in Sarajevo" başlıklı metni okumak
13) "TeachingCulture of Religions in Sarajevo" başlıklı metni okumak
14) "TeachingCulture of Religions in Sarajevo" başlıklı metni okumak
15) Genel Değerlendirme
16) Final

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- 1. Schools, OSCE/ODIHR, 2007. 2.Teaching forTolerance in MuslimMajoritySocieties, eds. Kaymakcan, R.-Leirvik, O., dem yayınları, İstanbul 2007.

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Rol Yapma
3) Grup Çalışması
4) Laboratuvar/Çalıştay
5) Bireysel Çalışma
6) Problem Çözme
7) Proje Temelli Öğrenme


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı

20%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

80%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte