>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Değer Eğitimi Uygulamalari FDB113 Seçmeli Yüksek lisans 1 Güz 8

Öğretim Elemanı Adı

Prof. Dr. Muhammet Fatih GENÇ

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) 1. Ahlak ve değerlerle ilgili kavramları tanımlar
2) Değerlerin kazanılma-kazandırma süreçlerini çözümler
3) Ahlak ve değerler eğitimindeki temel yaklaşımları yorumlar
4) Değerler eğitiminde teorik ve pratik boyutu ile farklı ülke uygulamalarını değerlendirir.
5) Ahlak ve değerler eğitimindeki temel yaklaşımları alan eğitimine uyaralar
6) Değerlerin kazanılma süreçlerinde aile, okul, çevre ve medya boyutunu karşılaştırır.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Öğrenme Kazanımları
1   Düşük Yüksek Orta Orta Yüksek Orta Orta Yüksek Orta Düşük Orta
2 Düşük Orta Düşük Orta Orta Yüksek Yüksek Orta Orta Yüksek Yüksek Orta
3 Yüksek Yüksek Orta Yüksek Yüksek Orta Yüksek Yüksek Yüksek Düşük Orta Yüksek
4 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Orta Orta Orta Yüksek Yüksek Yüksek Orta
5 Düşük Orta Yüksek Orta Düşük Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Orta Yüksek
6 Yüksek Orta Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Orta Orta Orta Yüksek Orta

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

Öğretim İlke ve Yöntemleri

Dersin İçeriği

Değer, ahlak ve karakter kavramlarının tanımı ve kapsamı, ahlaki gelişimi ve öğrenme, değerler eğitiminde öğretmen rolleri ve yeterlikleri, değerlerin kazanılması süreçleri, değer eğitimi modelleri, okullar ve değerler eğitimi, çocukta ahlak ve karakter gelişimi, Türk Milli Eğitiminin değerleri, okullarda belirli değerlerin öğretilmesi doğruluk, hoşgörü vb. bazı değerlerin öğretimi, Türk gençlerinin değerleri, Türk toplumunun değerleri.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Ders içeriğinin, kaynakların, ve değerlendirme sisteminin tanıtımı
2) Temel evrensel değerler nelerdir ve okul öncesi dönemde hangi değerler öğretilmelidir?
3) Temel evrensel değerler ve ahlak gelişimi
4) Temel evrensel değerler ve kişilik ve karakter gelişimi
5) Dünyada uygulanan değerler-kişilik -karakter eğitimi programları
6) Dünyada uygulanan değerler-kişilik -karakter eğitimi programları
7) Vize
8) Evrensel değerler eğitimi programlarında kullanılan yöntemler
9) Evrensel değerler eğitimi programlarında kullanılan yöntemler
10) Değer Eğitiminde Kullanılan Ölçme- Değerlendirme Etkinlikleri
11) Temel evrensel değerler eğitiminde eğitimcilerin rolleri
12) Temel evrensel değerler eğitiminde ebeveynlerin rolleri
13) Temel evrensel değerler eğitiminde etkinlik düzenleme
14) Kültürel değerler ve okul öncesi döneme entegrasyonu
15) Genel Tekrar
16) Final

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- Schiller, P. Bryant,T. (1998) The Values Book, Bestwille: Gryphon Hause, Maryland.

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Alıştırma ve Uygulama
5) Grup Çalışması
6) Benzetim
7) Beyin Fırtınası


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı

30%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

70%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte