>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Din Öğretiminde Program Geliştirme FDB115 Seçmeli Yüksek lisans 1 Güz 8

Öğretim Elemanı Adı

Prof. Dr. Muhammet Fatih GENÇ

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Program geliştirme ve program değerlendirme ile ilgili temel kavramları tanımlar
2) Program geliştirmede tasarım ve modellerin yapısını açıklar.
3) Program geliştirme alanındaki yeni yaklaşım ve eğilimleri değerlendirir.
4) Program değerlendirme yaklaşımları ve modellerini kullanarak; ilköğretim ve ortaöğretim DKAB programlarını değerlendirir.
5) İlköğretim ve Ortaöğretim ders kitapları ile İlköğretim ve ortaöğretim DKAB programları ilişkisini program geliştirme süreci açısından analiz eder.
6) Program geliştirme ile ilgili kazanılan bilgi ve becerileri din eğitimi alanında program geliştirme alanına uygular

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Öğrenme Kazanımları
1   Orta Yüksek Yüksek Orta Orta Yüksek Yüksek Orta Yüksek Orta Orta
2 Düşük Orta Orta Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Orta Yüksek Orta Yüksek Yüksek
3 Orta Yüksek Yüksek Yüksek Orta Orta Yüksek Yüksek Orta Yüksek Orta Yüksek
4 Orta Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Orta Yüksek Yüksek Yüksek Orta Orta Yüksek
5 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Orta Orta Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
6 Orta Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Orta Orta Orta Orta   Düşük

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

Öğretim İlke ve Yöntemleri

Dersin İçeriği

Program Geliştirmede temel kavramlar, program geliştirmenin tarihi, felsefi, psikolojik ve toplumsal temelleri, program geliştirme yaklaşımları ve modelleri, (çalışma planı hazırlama, eğitimde ihtiyaç saptama ve teknikleri, program tasarısı hazırlama süreçleri, taksonomiler ve hedef davranış yazma, içerik düzenleme, eğitim durumlarını hazırlama, sınama durumlarını geliştirme) program değerlendirme çeşitleri, yaklaşımlar, program geliştirmede yeni yönelimler ve sürece etkileri, DKAB programlarını program geliştirme süreci açısından değerlendirme, farklı ülke din eğitimi programları ile karşılaştırarak eleştirel yaklaşım geliştirme.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Temel Kavramlar
2) Program geliştirmenin tarihi, sosyal, psikolojik, ekonomik, bireysel temelleri
3) Program geliştirmenin felsefi temelleri
4) Program geliştirme tasarımları
5) Program geliştirme süreci
6) İhtiyaç Analizi
7) Genel Tekrar
8) Vize
9) Hedef, amaç ve kazanıma dair taksonomi, yaklaşımlar ve dikkat edilecek noktalar
10) İçerik ve içerik yazma yaklaşımları
11) Öğrenme süreci ve dalenin yaşantı konisi
12) Program değerlendirme yaklaşımları
13) Program geliştirme Modelleri
14) Sosyal bilgiler Programının incelenmesi
15) Sosyal bilgiler Programının incelenmesi
16) Final

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- Varış, F., Eğitimde Program Geliştirme: Teori ve Teknikler. Ankara: Alkım Yay.,1994.

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Alıştırma ve Uygulama
5) Grup Çalışması
6) Beyin Fırtınası
7) Bireysel Çalışma
8) Problem Çözme


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı

30%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

70%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte