>
Dersin Adı | Dersin Kodu | Dersin Türü | Dersin Düzeyi | Dersin Yılı | Dersin Verildiği Dönem | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|---|
Din Öğretiminde Program Geliştirme | FDB115 | Seçmeli | Yüksek lisans | 1 | Güz | 8 |
Prof. Dr. Muhammet Fatih GENÇ
1) Program geliştirme ve program değerlendirme ile ilgili temel kavramları tanımlar
2) Program geliştirmede tasarım ve modellerin yapısını açıklar.
3) Program geliştirme alanındaki yeni yaklaşım ve eğilimleri değerlendirir.
4) Program değerlendirme yaklaşımları ve modellerini kullanarak; ilköğretim ve ortaöğretim DKAB programlarını değerlendirir.
5) İlköğretim ve Ortaöğretim ders kitapları ile İlköğretim ve ortaöğretim DKAB programları ilişkisini program geliştirme süreci açısından analiz eder.
6) Program geliştirme ile ilgili kazanılan bilgi ve becerileri din eğitimi alanında program geliştirme alanına uygular
Program Yeterlilikleri | |||||||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | ||
Öğrenme Kazanımları | |||||||||||||
1 | Orta | Yüksek | Yüksek | Orta | Orta | Yüksek | Yüksek | Orta | Yüksek | Orta | Orta | ||
2 | Düşük | Orta | Orta | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Orta | Yüksek | Orta | Yüksek | Yüksek | |
3 | Orta | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Orta | Orta | Yüksek | Yüksek | Orta | Yüksek | Orta | Yüksek | |
4 | Orta | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Orta | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Orta | Orta | Yüksek | |
5 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Orta | Orta | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | |
6 | Orta | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Orta | Orta | Orta | Orta | Düşük |
Yüz Yüze
Yok
Öğretim İlke ve Yöntemleri
Program Geliştirmede temel kavramlar, program geliştirmenin tarihi, felsefi, psikolojik ve toplumsal temelleri, program geliştirme yaklaşımları ve modelleri, (çalışma planı hazırlama, eğitimde ihtiyaç saptama ve teknikleri, program tasarısı hazırlama süreçleri, taksonomiler ve hedef davranış yazma, içerik düzenleme, eğitim durumlarını hazırlama, sınama durumlarını geliştirme) program değerlendirme çeşitleri, yaklaşımlar, program geliştirmede yeni yönelimler ve sürece etkileri, DKAB programlarını program geliştirme süreci açısından değerlendirme, farklı ülke din eğitimi programları ile karşılaştırarak eleştirel yaklaşım geliştirme.
1- Varış, F., Eğitimde Program Geliştirme: Teori ve Teknikler. Ankara: Alkım Yay.,1994.
1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Alıştırma ve Uygulama
5) Grup Çalışması
6) Beyin Fırtınası
7) Bireysel Çalışma
8) Problem Çözme
Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı |
30% |
---|---|
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı |
70% |
Toplam |
100% |
Türkçe
İstenmemekte