>
Dersin Adı | Dersin Kodu | Dersin Türü | Dersin Düzeyi | Dersin Yılı | Dersin Verildiği Dönem | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|---|
Din Sosyolojisi Teorileri II | FDB104 | Seçmeli | Yüksek lisans | 1 | Bahar | 8 |
Prof. Dr. Sefer YAVUZ
1) Modern sosyolojik teorinin muhtevası ve tarihsel gelişimini ifade edebilir
2) Modern dönemde öne çıkan kuramcı düşünürleri tanır ve analiz edebilir
3) Modern sosyoloji teorileri çerçevesinde Din Sosyolojisinin yeri ve önemini kavrayabilir.
Program Yeterlilikleri | |||||||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | ||
Öğrenme Kazanımları | |||||||||||||
1 | Düşük | Düşük | Orta | Orta | Orta | Orta | Orta | Düşük | Düşük | Yüksek | Yüksek | Yüksek | |
2 | Düşük | Düşük | Düşük | Orta | Orta | Orta | Orta | Orta | Orta | Orta | Orta | Orta | |
3 | Düşük | Düşük | Orta | Orta | Orta | Orta | Orta | Orta | Orta | Orta | Orta | Orta |
Yüz Yüze
Yok
Sosyal Bilimlerde Veri Analizi ve SPSS Uygulamaları II
Klasik dönemden sonra ortaya çıkan sosyoloji teorileri ve okulları, Yapısal İşlevselcilik, Yeni Maxçı Kuram, Sembolik Etkileşimcilik, Etnometodoloji, Alışveriş, Ağ ve Rasyonel Seçim Kuramı, Feminist Kuram ve sosyoloji kuramındaki bütünleştirici gelişmeler.
1- George Ritzer ve Jeffery Stepnisky, Sosyoloji Kuramları (çev:, Himmet Hülür),deki Yay., Ank., 2014
2- Pitirim SOROKİN, Çağdaş Sosyoloji Kuramları (çev:, M.Münir Raşit Öymen),Kültür Bakanlığı Yay., Ank., 1994.
3- Margaret M. Polama, Çağdaş Sosyoloji Kuramları, (çev:, Hayriye Erbaş), Gündoğan Yay., İst., 1996.
1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Alıştırma ve Uygulama
Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı |
40% |
---|---|
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı |
60% |
Toplam |
100% |
Türkçe
İstenmemekte