>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Din Sosyolojisi Teorileri II FDB104 Seçmeli Yüksek lisans 1 Bahar 8

Öğretim Elemanı Adı

Prof. Dr. Sefer YAVUZ

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Modern sosyolojik teorinin muhtevası ve tarihsel gelişimini ifade edebilir
2) Modern dönemde öne çıkan kuramcı düşünürleri tanır ve analiz edebilir
3) Modern sosyoloji teorileri çerçevesinde Din Sosyolojisinin yeri ve önemini kavrayabilir.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Öğrenme Kazanımları
1 Düşük Düşük Orta Orta Orta Orta Orta Düşük Düşük Yüksek Yüksek Yüksek
2 Düşük Düşük Düşük Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta
3 Düşük Düşük Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

Sosyal Bilimlerde Veri Analizi ve SPSS Uygulamaları II

Dersin İçeriği

Klasik dönemden sonra ortaya çıkan sosyoloji teorileri ve okulları, Yapısal İşlevselcilik, Yeni Maxçı Kuram, Sembolik Etkileşimcilik, Etnometodoloji, Alışveriş, Ağ ve Rasyonel Seçim Kuramı, Feminist Kuram ve sosyoloji kuramındaki bütünleştirici gelişmeler.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Giriş ve kaynaklar
2) Modern Sosyoloji teorileri; başlıca okullar
3) Yapısal İşlevselcilik
4) Sistemler Kuramı
5) Yeni Marxçık Kuram I
6) Yeni Marxçık Kuram II
7) Etnometodoloji
8) Ara Sınav
9) Sembolik Etkileşimcilik I
10) Sembolik Etkileşimcilik II
11) Rasyonel Seçim Kuramı I
12) Rasyonel Seçim Kuramı II
13) Çağdaş Feminist Kuram
14) Postmodern toplum kuramı
15) Kuramdaki bütünleştirici gelişmeler
16) Final Sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- George Ritzer ve Jeffery Stepnisky, Sosyoloji Kuramları (çev:, Himmet Hülür),deki Yay., Ank., 2014
2- Pitirim SOROKİN, Çağdaş Sosyoloji Kuramları (çev:, M.Münir Raşit Öymen),Kültür Bakanlığı Yay., Ank., 1994.
3- Margaret M. Polama, Çağdaş Sosyoloji Kuramları, (çev:, Hayriye Erbaş), Gündoğan Yay., İst., 1996.

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Alıştırma ve Uygulama


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı

40%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

60%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte