>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Eğitim Ve Din Eğitimi Bilimi FDB112 Seçmeli Yüksek lisans 1 Bahar 8

Öğretim Elemanı Adı

Prof. Dr. Muhammet Fatih GENÇ
Doç. Dr. Süleyman GÜMRÜKÇÜOĞLU

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Eğitim düşüncesi ve eğitim bilimi alanındaki gelişmeleri bilir
2) Eğitim biliminin amaçlarını, ilkelerini ve yöntemlerini açıklar
3) Eğitim biliminin tarihi, felsefi, sosyal ve kültürel temellerini bilir
4) Din eğitimi biliminin temel özelliklerini tahlil eder
5) Din eğitimi biliminin geleceğini ve sorunlarını değerlendirir
6) Din eğitimi bilim ile eğitim bilimlerinin ilişkisini tahlil eder.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Öğrenme Kazanımları
1 Orta Yüksek Orta Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Orta Yüksek Orta Yüksek
2 Yüksek Yüksek Orta Orta Yüksek Yüksek Yüksek Orta Orta Yüksek Yüksek Yüksek
3 Yüksek Yüksek Yüksek Orta Yüksek Yüksek Orta Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
4 Yüksek Yüksek Orta Yüksek Yüksek Orta Orta Yüksek Yüksek Orta Orta Yüksek
5 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Orta Orta Orta Yüksek Orta Yüksek Orta
6 Yüksek Orta Orta Orta Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Orta Orta Orta

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

Din Eğitimi

Dersin İçeriği

Bu derste, eğitim düşüncesi alandaki gelişmeler, eğitim bilimlerinin hedefleri, ilkeleri, yöntemleri ve bu disiplinleri din eğitimi bilimi ile bağlantısı, din eğitimi biliminin temel özellikleri ve sorunları işlenecektir

Haftalık Ders İzlencesi

1) Eğitim ve din eğitimiyle ilgili kavramlar
2) Gelişim teorilerini ve dini öğrenme dönemlerini öğrenir
3) Türkiye’de din eğitiminin tarihi sürecinin tarihini bilir
4) Din eğitimi veren personelin eğitim süreç ve özelliklerinin tanımlar.
5) Dini öğrenme ve Dinden öğrenme
6) Türkiye’de dini öğrenmenin tarihsel süreci
7) Din Eğitiminin Türkiye’de hukuki temeli
8) Vize
9) Din dersi öğretmeni yetiştirme esasları
10) Din dersi öğretmeni yetiştirme esaslarının yeterliliği
11) Kur’an Kursu öğretmen yetiştirme yeterliliği ve özellikleri
12) Bazı Batı ülkelerinde din eğitimi (İngiltere örneği)
13) Bazı Batı ülkelerinde din eğitimi (Almanya örneği)
14) Türkiye ve batı ülkelerinden din eğitim faaliyetlerinin karşılaştırma
15) Genel Tekrar
16) Final

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- BİLGİN, Beyza, Eğitimi Bilimi ve Din Eğitimi, Gün Yayıncılık, Ankara 1998.

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Grup Çalışması
5) Beyin Fırtınası


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı

30%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

70%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte