>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Modern Felsefede Din-bilim İlişkisi FDB120 Seçmeli Yüksek lisans 1 Bahar 8

Öğretim Elemanı Adı

Doç. Dr. Mustafa EREN

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Dini öğretiler ve bilimsel verilerin bilgi teorileri açısından değerini kavrayacaktır.
2) Konuya düşünce tarihinde hangi açılardan bakıldığının bilgisine ulaşacaktır.
3) Dini ve bilimsel bilgi arasındaki ilişkinin pratik hayatta yansıyan boyutlarının neler olduğunu kavrayıp, iki bilgi türü arasında sorgulama yeteneği gelişecektir.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Öğrenme Kazanımları
1   Orta Düşük Yüksek Yüksek Orta Yüksek Yüksek Yüksek Orta Yüksek Yüksek
2 Yüksek Orta Düşük Yüksek Yüksek Orta Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
3 Yüksek Orta Düşük Orta Yüksek Orta Yüksek Yüksek Orta Yüksek Yüksek Yüksek

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

yok

Dersin İçeriği

Modern felsefede din bilim ilişkisine yönelik yaklaşımlar, dinin ve bilimin mâhiyeti, sınırları vb konuların ilgili literature dayanarak tahlil edilmesi.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Din ve Bilim İlişkisine Temel Yaklaşımlar 1
2) Din ve Bilim İlişkisine Temel Yaklaşımlar 2
3) Felsefe-Din İlişkisi
4) Bilimsel Bilginin Kaynağı ve Neliği 1
5) Bilimsel Bilginin Kaynağı ve Neliği 2
6) Dinin Bilginin Kaynağı ve Neliği 1
7) Dinin Bilginin Kaynağı ve Neliği 2
8) Ara Sınav
9) Bilim Felsefesi ve Etiği
10) Din ve Bilim Arasındaki İlişki (Çatışmacı Yaklaşım)
11) Din ve Bilim Arasındaki İlişki (Ayrışmacı Yaklaşım)
12) Din ve Bilim Arasındaki İlişki (Ayrışmacı Yaklaşım) II
13) Din ve Bilim Arasındaki İlişki (Uzlaşmacı Yaklaşım) I
14) Din ve Bilim Arasındaki İlişki (Uzlaşmacı Yaklaşım) II
15) Genel Değerlendirme
16) Final Sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- Sartre, Jean Paul, Varoluşçuluk, çev.: Asım Bezirci, Say Yayınları, İstanbul 1997.
2- Einstein, Albert, İzafiyet Teorisi, çev.: Gülen Aktaş, Say Yayınları, İstanbul 1998.
3- Megill, Allan, Aşırılığın Peygamberleri -Nietzsche, Heidegger, Foucault, Derrida, çev.: Tuncay Birkan, Bilim ve Sanat Yayınları, Ankara 1998.
4- Bauman, Zygmund, Siyaset Arayışı, çev.: Tuncay Birkan, Metis Yayınları, İstanbul 2000.
5- Erdem, Hüsameddin, Bazı Felsefe Meseleleri, Hü-Er Yayınları, Konya 2009.
6- Kuhn, S. Thomas, Bilimsel devrimlerin Yapısı, Çev.: Nilüfer Kuyaş, Alan Yayıncılık, İstanbul 1995.
7- Woolgar, Steve, Bilim – Bilim İdesi Üzerine Sosyolojik Bir Deneme-, Çev.: Hüsamettin Arslan, Paradigma Yayınları, İstanbul 1999.
8- Yaran, Cafer Sadık, Bilgelik Peşinde, Araştırma Yayınları, Ankara 2002.
9- Des Jardins, Joseph R., Çevre Etiği, Çev.: Ruşen Keleş, İmge Yayınevi, İstanbul 2006
10- Tatar, Burhanettin, Siyasi Hermenötik, Etüt Yayınları, Samsun 2000.

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı

40%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

60%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte