>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
İslam Eğitim Teorileri FDB132 Seçmeli Yüksek lisans 1 Bahar 8

Öğretim Elemanı Adı

Prof. Dr. Muhammet Fatih GENÇ
Doç. Dr. Süleyman GÜMRÜKÇÜOĞLU

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Bir eğitim teorisinin temel niteliklerini öğrenir.
2) İslâm eğitim klâsiklerindeki eğitime ilişkin fikirleri kavrar.
3) İslâm düşünürlerinin eğitime ilişkin fikirleri hakkında bilgi sahibi olur.
4) Bu fikirleri modern eğitim düşüncesiyle sentezleme becerisini kazanır.
5) İslam eğitim teorisine dair fikir yürütebilir.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Öğrenme Kazanımları
1 Yüksek Orta Yüksek Orta Yüksek Orta Yüksek Orta Yüksek Orta Yüksek Orta
2 Yüksek Orta Yüksek Orta Yüksek Orta Yüksek Orta Orta Orta Yüksek Orta
3 Yüksek Orta Yüksek Orta Yüksek Orta Yüksek Orta Yüksek Orta Yüksek Orta
4 Yüksek Orta Yüksek Yüksek Yüksek Orta Orta Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Orta
5 Yüksek Yüksek Yüksek Orta Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Orta

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

yok

Dersin İçeriği

Bu ders, İslami değerlerin öğretimi ve aktarımına yönelik anlayış ve uygulamalar konularında katkıda bulunur.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Eğitim teorisi üzerine düşünceler
2) İslâm eğitim teorisi üzerine düşünceler
3) İbn Sahnûn'da eğitim
4) Kâbisî'de eğitim
5) Zernûci'de eğitim
6) İbn Cemaa'da eğitim
7) İbn Miskeveyh'de eğitim
8) Vize Sınavı
9) Gazâli'de eğitim
10) Gazâli'de eğitim
11) Gazâli'de eğitim
12) İbn Haldun'da eğitim
13) İbn Haldun'da eğitim
14) İbn Haldun'da eğitim
15) Genel Tekrar
16) Final Sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- Bayraktar Bayraklı, İslâm da Eğitim, İfav Yay., İstanbul 1989.
2- Abdurrahman Dodurgalı, İbn Sina Felsefesinde Eğitim, İfav Yay., İstanbul 1995.
3- Ahmet Koç, İhvan-ı Safa nın Eğitim Felsefesi, İfav Yay., İstanbul 1999.
4- H. Mahmut Çamdibi, Şahsiyet Terbiyesi ve Gazâli, İfav Yay., İstanbul 1994.
5- Mehmet Tütüncü, Türk-İslâm Eğitimcisi Zernûcî, İlvak Yay.,İzmir 1991.
6- Bülent Çelikel, Gazâli ve Eğitim, İlvak Yay., İzmir 2009.
7- N. Yusuf Aruç, İbn Rüşd ün Eğitim Felsefesi, Rağbet Yay., İstanbul 2004.
8- S. M. Nakib el-Attas, İslami Eğitim, (çev. Ali Çaksu), Endülüs Yay., İstanbul 1991.
9- S. Hüseyin Nasr, Modern Dünyada Geleneksel İslâm, (çev. S. Şafak Barkçın, Hüsamettin Arslan), İnsan Yay., trs.

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Alıştırma ve Uygulama
5) Grup Çalışması
6) Benzetim
7) Beyin Fırtınası
8) Bireysel Çalışma
9) Problem Çözme


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı

20%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

80%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte