>
Dersin Adı | Dersin Kodu | Dersin Türü | Dersin Düzeyi | Dersin Yılı | Dersin Verildiği Dönem | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|---|
İslam Düşüncesinde Din Eğitimi | FDB130 | Seçmeli | Yüksek lisans | 1 | Bahar | 8 |
Prof. Dr. Muhammet Fatih GENÇ
Doç. Dr. Süleyman GÜMRÜKÇÜOĞLU
1) İslam dininin eğitim ve öğretime bakış açısını kavrar.
2) İslam eğitim kuramlarının ve kurumlarının oluşumunu ve gelişimini ana hatlarıyla açıklar.
3) Genel eğitim ve öğretim metotları ile İslam’daki eğitim-öğretim metotları arasında ilişki kurar.
4) Eğitim-öğretim alanında medreselerden önceki ve sonraki gelişmeleri ve bu gelişmelerin arka planını değerlendirme becerisi kazanır.
5) Osmanlıdan Cumhuriyete geçiş sürecinde eğitim-öğretim alanındaki yenilikleri ve bu eğitimin dinamiklerini öğrenir.
Program Yeterlilikleri | |||||||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | ||
Öğrenme Kazanımları | |||||||||||||
1 | Yüksek | Yüksek | Orta | Orta | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Orta | Orta | Yüksek | Yüksek | Yüksek | |
2 | Orta | Yüksek | Yüksek | Orta | Orta | Orta | Orta | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | |
3 | Orta | Yüksek | Orta | Orta | Orta | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Orta | Orta | |
4 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Orta | Orta | Orta | Orta | Orta | Yüksek | Orta | Yüksek | |
5 | Düşük | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Orta | Düşük | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Orta | Orta | Yüksek |
Yüz Yüze
Yok
yok
Örgün ve yaygın din eğitimi müesseselerini ve gelişim süreçlerini konusunda bilgilendirir.
1- 1. BİLGİN, Beyza,, Eğitim Bilimi Din Eğitimi, Gündüz Yay. Ankara 2001.
2- 2. Gazzali, İhya, Kitab'lİlm Bölümü,
3- 3. İbn. Haldun, Mukaddime, İlm Bölümü
1) Grup Çalışması
2) Örnek Olay
3) Laboratuvar/Çalıştay
4) Bireysel Çalışma
5) Problem Çözme
6) Proje Temelli Öğrenme
Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı |
40% |
---|---|
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı |
60% |
Toplam |
100% |
Türkçe
İstenmemekte