>

Erken Çocukluk Eğitimi Yaklaşımları ve Modelleri

Okul Öncesi Eğitimi

Sosyal Bilimler Enstitüsü
Yüksek lisans
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Erken Çocukluk Eğitimi Yaklaşımları ve Modelleri OOE507 Seçmeli Yüksek lisans 1 Güz 7

Öğretim Elemanı Adı

Doç. Dr. Aslı EŞME
Dr. Öğr. Üyesi Esra ÜNLÜER

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Öğrenciler okul öncesi eğitim modellerini bilir.
2) Öğrenciler Türkiye’de okul öncesi eğitimin durumunu bilir.
3) Öğrenciler, Dünyada uygulanan okul öncesi eğitim yaklaşımlarını bilir.
4) Öğrenciler, okul öncesi eğitim yaklaşımlarını karşılaştırabilir.
5) Öğrenciler, farklı yaklaşımlara uygun planlamalar yapabilir.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Öğrenme Kazanımları
1 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
2 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
3 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
4 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
5 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

İstenmemekte

Dersin İçeriği

Türkiye’de ve dünyada okulöncesi eğitimin durumu, okulöncesi eğitim modelleri (Montessori, High Scope, Proje Program, Regio Emilia, Ev Okulları , Waldorf yaklaşımı, Açık Eğitim, Bank Street, Çocuktan Çocuğa Eğitim Yaklaşımı, Çoklu Zeka, vb.)

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi



Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Ödev Notunun Başarıya Oranı

40%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

60%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte