>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Erken Çocuklukta Öz Düzenleme OOE510 Seçmeli Yüksek lisans 1 Bahar 7

Öğretim Elemanı Adı

Doç. Dr. Hatice Gözde ERTÜRK KARA

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Öz düzenlemenin tanımı ve kapsamını bilir.
2) Erken çocukluk döneminde öz düzenlemenin gelişimini bilir
3) Erken çocukluk döneminde öz düzenleme becerilerini değerlendirir
4) Erken çocukluk döneminde öz düzenleme becerilerinin evde ve sınıfta nasıl destekleneceğini bilir

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Öğrenme Kazanımları
1 Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta
2 Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta
3 Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta
4 Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

İstenmemekte

Dersin İçeriği

Dersin içeriği Öz düzenlemenin tanımı ve kapsamı, erken çocukluk döneminde öz düzenlemenin gelişimi, erken çocukluk döneminde öz düzenlemenin değerlendirilmesi, çocuklarda öz düzenlemenin desteklenmesine yönelik olarak ev ortamının düzenlenmesi ve yapılabilecek uygulamalar, çocuklarda öz düzenlemeyi desteklemek için sınıf ortamının düzenlenmesi ve kullanılabilecek stratejiler.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Öz düzenleme becerileri tanımı ve kapsamı
2) Öz düzenleme becerilerinin kapsamı
3) Öz düzenleme becerilerinin önemi
4) Öz düzenleme becerilerinin gelişimi
5) Öz düzenleme becerilerinin ev ortamında desteklenmesi
6) Öz düzenleme becerilerinin değerlendirilmesi
7) Öz düzenleme becerilerinin değerlendirilmesi
8) Ara sınav (ödev sunumları)
9) Öz düzenleme becerilerinin sınıf ortamında desteklenmesi
10) Öz düzenleme becerilerinin sınf ortamında desteklenmesi
11) Öz düzenleme becerileri üzerine araştırma örnekleri
12) Öz düzenleme becerileri üzerine araştırma örnekleri
13) ödev sunumları
14) ödev sunumları
15) Yarıyıl sonu sınavı- Öz düzenleme becerileri üzerine araştırma önerisi sunumu
16) Yarıyıl sonu sınavı- Öz düzenleme becerileri üzerine araştırma önerisi sunumu

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Anlatım
3) Anlatım
4) Soru-Cevap
5) Soru-Cevap
6) Soru-Cevap
7) Tartışma
8) Tartışma
9) Tartışma
10) Grup Çalışması
11) Grup Çalışması
12) Grup Çalışması
13) Beyin Fırtınası
14) Beyin Fırtınası
15) Beyin Fırtınası
16) Bireysel Çalışma
17) Bireysel Çalışma
18) Bireysel Çalışma


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarıya Oranı

20%

 

Sayı

Yüzde

Yarıyıl İçi Çalışmaları

Ara Sınav

1

50%

Ödev

3

50%

 

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

80%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte