>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Bellek ve Mekân I SEY111 Seçmeli Yüksek lisans 1 Güz 6

Öğretim Elemanı Adı

Doç. Dr. Safiye BAŞAR
Doç. Dr. Arzu PARTEN ALTUNCU

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Bellek Kavramını tarihsel perspektifte değerlendirebilir.
2) Bellek ve sanat ilişkisini çok yönlü tartışabilir.
3) Entellektüel bilgi düzeyini geliştirebilir.
4) Belirlenen bir mekâna özgü, sanatsal bir proje önerebilir. Önerdiği projeleri uygulayabilir ve eleştiri metinleri ile savunabilir.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Öğrenme Kazanımları
1 Yüksek Orta Yüksek Yüksek Yüksek Orta Orta Yüksek Yüksek Orta Orta
2 Yüksek Yüksek Yüksek Orta Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
3 Yüksek Yüksek   Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Orta Yüksek Yüksek Yüksek
4 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

yok

Dersin İçeriği

Bellek, mekan ve sanat birlikteliğinin tarihsel kök bilgilerinden , 20.yüzyıla değin olan süreci ele alır.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Arkaik Dönemden, İmparatorluğa: Mağara, Duvar, Tapınak, Sütun, Agora
2) Su ile Melezleşen Bellek: Akdeniz
3) Seramik ve Bellek İlişkisi
4) İkona, İkonaklazm: Görünen İşaretlenen. İmago’dan Fotoğrafa
5) Kitap Hafızası: Ortaçağ, hafıza sarayları
6) Bir Mekan Arkeolojisi: Proje Uygulama. Tartışma
7) Yeniden Hatırlamak: Rönesans. Tasarıdan, Postmodern binalara
8) Bir Mekan Arkeolojisi: Proje Uygulama. Tartışma
9) Nadire Kabileleri. Müze: Dünyanın Belleği
10) Kent ve Yeni İfade Biçimleri: Barselona, Goudi. Hoffmann’ın Paris’i.
11) Nesnelerin Düşündürdükleri.
12) Düşünen Adam, Modern İnsan. Kaidesini yutan heykel.
13) Yeni İkonlar: Eifel Kulesi, Tatlin’in Kulesi, Özgürlük Abidesi
14) Fabrika, İşçi Mahallesi , Periferi: Gürültü, Kaos Sessizlik
15) Bir Mekan Arkeolojisi: Proje Uygulama. Tartışma

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- Bachelard, G “Uzamın Poetikası” İthaki Yayınları, Baker, U (2015)
2- “Kanaatlerden İmajlara, Duygular Sosyolojisine Doğru” Sennet, R.(2011
3- Ten ve Taş Metis Yayınları, Mumford, L (2013)“Tarih Boyunca Kent” Ayrıntı Yayınları, Sennet , R(1996)
4- “Kamusal İnsanın Çöküşü” Ayrıntı Yayınları, Çığ,M(2015)
5- “Hititler ve Hattuşa”, Kaynak Yayınları. , Jacques le Goff (2019)“
6- “Ortaçağ Batı Uygarlığı” Doğu Batı Yayınları , Ricoeur, P(2017)
7- “Hafıza, Tarih, Unutuş” Metis Yayınları, Francalanci, E (2017)
8- “ Nesnelerin Estetiği” Dost Kitapevi, Sayın, Z (2015)“
9- İmgenin Pornografisi” Metis Yayınları, Draaisma, D (2018)“
10- “Bellek Metaforları, Zihinle İlgili Fikirlerin Tarihi” Metis Yayınları. Lefebvre, L(2015
11- “Mekanın Üretimi” sel Yayıncılık. Lynton, N(2001)
12- “Modern Sanatın Öyküsü” Remzi Kitapevi Broudell,F(2015)
13- “Bellek ve Akdeniz-Tarih Öncesi ve Antikçağ” Metis Yayınları Ergün, Ö (2012)“
14- “Anadolu Uygarlıklarında Pişmiş Topraktan Yapılmış Kybeleler” Dokuz Eylül GSF. Tanrıverdi,Y
15- “ Bellek Oluşturmada Seramiğin Çağdaş Sanata Katkısı” Raiting Academy. Parten, A (2017)
16- Kent ve Sessizlik “İstanbul Aydın Üniversitesi G.S.F. Dergisi. Özgüç,T
17- “Öntarihte Anadolu İdollerinin Anlamı” Ankara Dil ve Tarih Fakültesi Dergisi. Kızılgöl,C (2018)
18- “Ortaçağ Hıristiyan Dünyasında Bellek Kavramı ve Gizem Oyunları: York Döngüsü” Ankara Dil ve Tarih Fakültesi Dergisi

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Alıştırma ve Uygulama
5) Bireysel Çalışma


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Proje Notunun Başarıya Oranı

50%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

50%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte