>
Dersin Adı | Dersin Kodu | Dersin Türü | Dersin Düzeyi | Dersin Yılı | Dersin Verildiği Dönem | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|---|
1960 Sonrası Sanatta Yeni İfade Biçimleri I | SEY107 | Seçmeli | Yüksek lisans | 1 | Güz | 6 |
Doç. Dr. Safiye BAŞAR
1) Popüler Kültür ve Pop Sanat arasındaki ilişkileri kurabilir. Pop sanata ilişkin eleştiri bilgi becerisi kazanır
2) Modernizmin sanatsal kodlarını ifade edebilir. Bunların modernizim sonrası süreçte gelişen sanatsal hareketlerle bağlantılarını kurabilir.
3) Popüler Kültür ve Pop Sanat arasındaki ilişkileri kurabilir. Pop sanata ilişkin eleştiri bilgi becerisi kazanır
4) Yeni gerçekçilik Fluxus ve kavramsal sanata ilşkin bilgi kazanır. Bu başlıklar altında incelenebilecek sanat yapıtlarını karşılaştırmalı olarak yorumlama ve değerlendirme becerisi kazanır.
5) bu gününün sanatının hangi temeller üzerine inşa edildiğinin farkına vararak kendi sanatsal ifade dilini oluştururken elde ettiği bilgi ve beceriyi dönüştürebilir.
Program Yeterlilikleri | ||||||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | ||
Öğrenme Kazanımları | ||||||||||||
1 | Yüksek | Orta | Yüksek | Orta | Orta | Yüksek | Orta | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Orta | |
2 | Yüksek | Orta | Yüksek | Orta | Orta | Yüksek | Orta | Orta | Yüksek | Orta | Orta | |
3 | Yüksek | Orta | Yüksek | Orta | Orta | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Orta | Yüksek | |
4 | Yüksek | Orta | Yüksek | Orta | Orta | Yüksek | Yüksek | Orta | Yüksek | Yüksek | ||
5 | Yüksek | Orta | Yüksek | Orta | Orta | Yüksek | Yüksek | Orta | Orta | Yüksek | Orta |
Yüz Yüze
Yok
Bellek ve Mekân 1
İkinci dünya savaşı sonrasında ekonomik gelişmelerin paralelinde ortaya çıkan ve resim heykel gibi geleneksel üretim biçimlerinden ayrılan pop sanat, yeni gerçekçilik, beden sanatı, arazi sanatı, performans, kavramsal sanat, video sanatı, dijital sanat gibi tavır ve oluşumları sanatçı manifestoları örnekler üzerinden karşılaştırmalı olarak inceler.
1- Semra Germaner, 1960 Sonrası sanat Kabalcı Yayınevi, 1997
2- Nancy Atakan, Arayışlar Resimde ve Heykelde Alternatif, Yapı Kredi Yayınları ,1998
3- Tony Godfrey, Conceptual art, Phaidon, 1998
4- ?Alexander Alberro, Art after conceptual art, MIT Press, 2006
5- Hilary Robinson, Feminism-Art-Theory: An Anthology 1968-2000
6- Jonathan Vickery, Diarmuid Costello (edited) Art: Key Contemporary Thinkers, Berg,2007
7- Eleanor Heartney, Sanat ve Bugün, Akbank Kültür Sanat İstanbul ,2012
8- Ahu Antmen , 20. Yüzyıl Batı Sanatında Akımlar ( Sanatçılardan Yazılar ve Açıklamalarla, SEL YAYINCILIK, 2012
9- Ahu Antmen, Joseph Beuys ve Öğrencileri / Joseph Beuys and His Students. Deutsche Bank Koleksiyonundan seçmeler. 9 eylül - 1 kasım 2009. sergi kataloğu, Sakıp Sabancı Müzesi SSM, 2009
10- Ahu Antmen, Hale Tenger: İçerdeki Yabancı Stranger Within, Yapı Kredi Yayınları, 2007
11- AHU ANTMEN (EDİTÖR), SANAT / CİNSİYET Sanat Tarihi ve Feminist Eleştiri, İLETİŞİM YAYINLARI,2008
12- JEAN BAUDRILLAD , SANAT KOMPLOSU (YENİ SANAT DÜZENİ VE ÇAĞDAŞ ESTETİK I ), iletişim yayınları, 2010
13- ALİ ARTUN ( editor) SANAT MANİFESTOLARI: AVANGARD SANAT VE DİRENİŞ
1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Gösteri
5) Grup Çalışması
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarıya Oranı |
70% |
|||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
||||||||||||
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı |
30% |
|||||||||||
Toplam | 100% |
Türkçe
İstenmemekte