>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Çağdaş Seramik II SEY106 Seçmeli Yüksek lisans 1 Bahar 6

Öğretim Elemanı Adı

Doç. Dr. Safiye BAŞAR

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Seramik sanatına özgü üslup ve ekolleri ayır eder. Distinguishing the art of ceramics specific genres and schools
2) 20. yy çağdaş seramik sanatçılarının işlerini, üsluplarını tanır.
3) Farlı dönem ve üsluplarda üretilmiş seramik çalışmaları ayırt edebilir.
4) Türkiye’de çağdaş seramiğin gelişimine ilişkin bilgiyi aktarabilir.
5) Türk Seramik sanatçılarının işlerini ve tekniklerini tanır.
6) 20. yy dan günümüze seramik sanatındaki üslupları bilir.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Öğrenme Kazanımları
1 Yüksek Yüksek Orta Yüksek Orta Yüksek Orta Orta Yüksek Yüksek Yüksek
2 Yüksek Yüksek Orta Yüksek Orta Yüksek Orta Orta Yüksek Yüksek Yüksek
3 Yüksek Yüksek Orta Yüksek Orta Yüksek Orta Orta Yüksek Yüksek Yüksek
4 Yüksek Yüksek Orta Yüksek Orta Yüksek Orta Orta Yüksek Yüksek Yüksek
5 Yüksek Yüksek Orta Yüksek Orta Yüksek Orta Orta Yüksek Yüksek Yüksek
6 Yüksek Yüksek Orta Yüksek Orta Yüksek Orta Orta Yüksek Yüksek Yüksek

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

Çağdaş Sanatta Yeni Malzemeler 2

Dersin İçeriği

20. yüzyılın ikinci yarısında çağdaş sanata eklemlenen seramik, özgün bir sanatsal ifade aracı olarak kullanılmaya başlamıştır. Bu ders kapsamında seramik disiplininin 20. Yüzyıl sanat hareketleri ile ilişkisi araştırılarak, sanatçıların çalışmaları incelenir.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Sanayi devrimi ve bunun sanata yansımaları. Endüstrileşmeye karşı bir hareket: Art and Craft
2) 1900-1945 dönemi Endüstrinin olanaklarını yadsımayan bir ekol: Bauhaus Okulu
3) 1900-1945 dönemi zanaat ve çömlekçilik: Bernard Leach ve Leach Okulu
4) Lucie Rie ve Hans Cooper
5) Seramik sanatına katkı sağlayan ressamlar
6) Seramik sanatına katkı sağlayan ressamlar
7) 1950 -1960 Dönemi sanatsal çömlek, Picassocular, soyut eğilimler
8) Ara sınav
9) 1970'ler ‘Yeni Seramik’ (New Ceramic) kavramı ve üç eğilim. Seramik yüzeyde perspektif oyunları Bir konu olarak -vazo (vessel) kavramı Seramik vazolarda kaplarda renk ve dekorasyon.
10) 1970'ler ‘Yeni Seramik’ (New Ceramic) kavramı ve üç eğilim. Seramik yüzeyde perspektif oyunları Bir konu olarak -vazo (vessel) kavramı Seramik vazolarda kaplarda renk ve dekorasyon.
11) 1980'ler işlevsel seramik formun yeniden yorumu. Soyut Form yönelimi. Figüratif Heykel.
12) 1980'ler işlevsel seramik formun yeniden yorumu. Soyut Form yönelimi. Figüratif Heykel.
13) 1990’lar seramik sanatında yeni eğilimler ve öncü sanatçılar
14) 1990’lar seramik sanatında yeni eğilimler ve öncü sanatçılar
15) 2000’ler ve sonrası seramik sanatında yeni eğilimler ve öncü sanatçılar
16) final

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- Oliver Watson, Studio pottery: twentieth century British ceramics in the Victoria and Albert Museum collection
2- Emmanuel Cooper, Ten Thousand Years of Pottery, University of Pennsylvania Press, 2000
3- Sevim Çizer, Lüster, Dokuz Eylül Üniversitesi, Güzel Sanatlar Fakültesi Yayınları, 1995
4- Mark Del Vecchio, Post Modern Ceramic, Thames & Hudson, 2001
5- Aygün Dinçer Kırca, Meryem Mete ,Türk Seramik Sanatı. 1930'lardan Günümüze Türk Seramik Sanatı'ndan Seçme Eserler, MSGSÜ yayınları, 2007
6- New Ceramics
7- Ceramic Review
8- Ceramic Monthly
9- Post Modern Ceramic Studio Pottery Lüster Seramik Astarları Kağıt Katkılı Seramikler
10- Post Modern Ceramic Studio Pottery Lüster Seramik Astarları Kağıt Katkılı Seramikler

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Bireysel Çalışma
4) Proje Temelli Öğrenme


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarıya Oranı

30%

 

Sayı

Yüzde

Yarıyıl İçi Çalışmaları

Ara Sınav

1

50%

Sunum/Seminer Hazırlama

1

50%

 

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

70%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte