>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Gelenekten Çağdaşa Tasarım GTS131 Seçmeli Yüksek lisans 1 Güz 4

Öğretim Elemanı Adı

Dr. Öğr. Üyesi Zehra PALA YAVUZYİĞİT

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Alanıyla ilgili konularda bilgi ve görüşlerini nicel ve nitel veriler ile destekleyerek sistemli biçimde yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilme.
2) Alanıyla ilgili konularda bilimsel araştırma bilgi ve becerisini kullanabilme.
3) Alanıyla ilgili kazanımları disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme
4) Alanında edindiği uzmanlık düzeyinde bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme.
5) Alanında uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız yürütebilme.
6) Alanıyla ilgili konularda toplumsal ve kültürel değerleri gözetebilme.
7) Bilimsel etik kuralları benimseme ve uyma.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1
Öğrenme Kazanımları
1 Yüksek
2 Yüksek
3 Yüksek
4 Orta
5 Orta
6 Yüksek
7 Yüksek

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

MİNYATÜR VE EBRU EKOLLERİ

Dersin İçeriği

Tasarım kavramlarının öğrenilmesi, çeşitli unsurlarla eşleştirilmesi, tasarım örnekleriyle görseller eşliğinde sunulması.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Tasarım kavramının tanımı ve işlevleri.
2) Tasarım kavramının tanımı ve işlevleri.
3) Gelenek kavramı ve öğeleri.
4) Geleneksel sanatlar ve tasarım ilişkisi içinde ağaç işleri
5) Geleneksel sanatlar ve tasarım ilişkisi içinde toprak işleri
6) Geleneksel sanatlar ve tasarım ilişkisi içinde metal işleri
7) Arasınav
8) Geleneksel sanatlar ve tasarım ilişkisi içinde cam işleri
9) Geleneksel sanatlar ve tasarım ilişkisi içinde taş işleri
10) Geleneksel sanatlar ve tasarım ilişkisi içinde tekstil işleri
11) Tasarım Projesi-Sunum
12) Tasarım Projesi-Sunum
13) Tasarım Projesi-Sunum
14) Final Sınavı
15) -
16) -

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- Barışta, Örcün, Türk El Sanatları, Ankara, 1988.
2- YETKİN, Şerare, Türk Halı Sanatı, İSTANBUL.1974.
3- Tepecik, A. (2013). Yaratıcı Tasarımın Temelleri, İstanbul. Heskett, J. (2013). Tasarım, Dost Kitabevi.
4- Nas, Emine, Günümüz Konya'sında yaşayan bazı sanatlar ağaç işleri, toprak işleri, taş işleri, tespihçilik, kitap sanatları, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü-Yayınlanmamış Doktora Tezi- Konya, 2005.

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Bireysel Çalışma


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı

30%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

70%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte