>

Özel Gereksinimli Bireylerde Rekreasyon Uygulamaları

Rekreasyon

Sosyal Bilimler Enstitüsü
Yüksek lisans
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Özel Gereksinimli Bireylerde Rekreasyon Uygulamaları RYL106 Seçmeli Yüksek lisans 1 Bahar 6

Öğretim Elemanı Adı

Dr. Öğr. Üyesi Muhammet Eyüp UZUNER

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Özel birey tanımını ve anlamını bilir
2) Özel gruplarda rekreasyon teknikleri hakkında bilgi sahibi olma ve bu teknikleri amaca uygun uygular
3) Özel gruplarda sosyal hizmet alanı rekreasyon uygulamalarını bilir
4) Özel gruplarda rekreasyon alanlarında uygulama yapar
5) Özel gruplarda rekreasyon metotlarını uygular.
6) Özel gruplarda rekreasyon alanında etkin çalışma yapar.
7) Özel gruplarda liderliği hakkında gerekli bilgiyi kullanır.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15
Öğrenme Kazanımları
1 Yüksek Orta Yüksek Yüksek Yüksek Orta Yüksek Yüksek Orta Yüksek Yüksek Orta Orta Yüksek Yüksek
2 Yüksek Orta Yüksek Yüksek Orta Yüksek Yüksek Yüksek Orta Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Orta Orta
3 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Orta Orta Yüksek Orta Orta Orta Yüksek Yüksek
4 Orta Yüksek Orta Yüksek Orta Yüksek Orta Yüksek Orta Yüksek Orta Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
5 Orta Orta Orta Orta Orta Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Orta Orta Yüksek Orta Orta Yüksek
6 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Orta Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Orta Orta Orta Yüksek Yüksek
7 Orta Orta Orta Orta Orta Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Orta Yüksek Orta

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

Engellilerde spor

Dersin İçeriği

Özel bireylerde rekreasyon ile ilgili temel tanımlamalar, tarihsel bilgiler, sınıflandırmalar, düzenlemeler, teknolojik gelişmeler ve diğer bileşenler ile ilgili bilgilerin verilmesidir.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Özel bireyler kavramının tanımı ve tarihsel gelişim süreci
2) Özel gruplar rekreasyon hizmet alanları
3) Özel bireylere hizmet sunum süreçleri
4) Uygun rekreatif faaliyet seçimi
5) Bilimsel yöntemlerle verimlilik kontrolü
6) Bireysel aktif katılımlı faaliyet türleri
7) Bireysel pasif katılımlı faaliyet türleri
8) Sınav
9) Grup halinde aktif katılımlı faaliyet türleri
10) Grup halinde pasif katılımlı faaliyet türleri
11) Özel bireylerle çalışacak rekreasyon uzmanında bulunması gereken özellikler
12) Özel bireylerle çalışma prosedürü
13) Özel bireylerde rekreasyon ve etik kavramı
14) Açık alan örnek uygulamalar
15) Kapalı alan örnek uygulamalar
16) Final sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- Austin, D. R., & Lee, Y. (2013). Inclusive and special recreation. Urbana, IL: Sagamore.

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Grup Çalışması
5) Beyin Fırtınası
6) Örnek Olay
7) Bireysel Çalışma


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı

30%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

70%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte