>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Rekreasyon ve Pazarlama RYL119 Seçmeli Yüksek lisans 1 Güz 6

Öğretim Elemanı Adı

Doç. Dr. Fatma Yeşim KÖRMÜKÇÜ

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Rekreasyon pazarlama karmasını bilir.
2) Hedef pazar ve pazar bölümlendirme kavramlarını bilir.
3) Tüketici satın alma davranışları hakkında bilgi sahibi olur.
4) Pazarlamanın rekreasyon hizmetleri açısından önemini kavrar.
5) Yeni pazarlama yaklaşımlarını tanır

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15
Öğrenme Kazanımları
1 Yüksek Orta Yüksek Düşük Orta Yüksek Orta Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Orta Yüksek Yüksek Orta
2 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
3 Orta Yüksek Orta Orta Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
4 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
5 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

İstenmemekte

Dersin İçeriği

Dersin içeriği; Pazarlama anlayışı, pazarlama karması, hedef pazar ve pazar bölümlendirme, tüketici davranışları, pazarlamada yeni yaklaşımlar konularını kapsamaktadır.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Pazarlama tanım ve anlayışı
2) Rekreasyon-spor endüstrisi ve pazarlama
3) Spor tüketicisi ve taraftarlık davranışı
4) Pazar bölümlendirme
5) Pazar konumlandırma
6) Rekreatif ürün (hizmet)
7) Rekreasyon hizmetlerinde fiyatlandırma
8) Ara sınav
9) Rekreasyon hizmetlerinde dağıtım kanalları
10) Rekreasyon pazarlama iletişimi
11) .
12) Müşteri değeri yaratma, tatmin ve bağlılık
13) Tüketici davranışları ve satın alma karar süreci
14) Pazarlama kararlarıyla ilgili makro ve mikro çevre faktörleri
15) Pazarlamada yeni yaklaşımlar
16) Final sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- Ticari Rekreasyon, Kerem Yıldırım Şimşek, Detay yayıncılık
2- Pazarlama ilkeleri, Atatürk Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi yayını
3- 3. Spor Pazarlaması, Anadolu Üniversitesi Yayını No:2481

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Tartışma
3) Alıştırma ve Uygulama
4) Bireysel Çalışma


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarıya Oranı

40%

 

Sayı

Yüzde

Yarıyıl İçi Çalışmaları

Ara Sınav

1

50%

Sunum/Seminer Hazırlama

1

50%

 

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

60%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte