>

Rekreasyonda Kuramlar ve Trendler

Rekreasyon

Sosyal Bilimler Enstitüsü
Yüksek lisans
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Rekreasyonda Kuramlar ve Trendler RYL131 Seçmeli Yüksek lisans 1 Güz 6

Öğretim Elemanı Adı

Doç. Dr. Hakan AKDENİZ
Doç. Dr. Fatma Yeşim KÖRMÜKÇÜ

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Rekreasyon kuramlarını tanır
2) Disiplin ve disiplinle ilgili kavramlar bilir
3) Rekreasyonda Yeni Yönelimler kavrar
4) Rekreasyon alanında Türkiye’de ve dünyada yenilikleri ve gelişmeleri takip eder ve bu gelişmeler doğrultusunda politika ve planlar oluşturur.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15
Öğrenme Kazanımları
1   Orta Orta Orta Yüksek Yüksek Orta Orta Orta Düşük Düşük Yüksek Orta Düşük Orta
2 Orta Düşük Orta Orta Yüksek Orta Orta Yüksek Orta Orta Yüksek Yüksek Orta Düşük Orta
3 Yüksek Orta Orta Orta Yüksek Yüksek Orta Orta Orta Düşük Düşük Yüksek Orta Düşük Orta
4 Yüksek Orta Orta Orta Yüksek Yüksek Yüksek Orta Orta   Düşük Yüksek Orta Düşük Orta

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

Serbest Zaman ve Rekreasyon

Dersin İçeriği

Bu dersi alan öğrenci rekreasyon teorilerini kavrar ve bu teorileri rekreasyon etkinliklerinin planlamada ve uygulamada kullanabilir. Rekreasyonla ilgili temel kavramlar, rekreasyonun toplum yaşamındaki yeri, dünyada rekreasyon alanında yeni yönelimler, spor ve turizmde rekreasyon bağlamında yeni uygulama örnekleri ve bunların ürün zenginleştirme üzerindeki etkisi, rekreasyonel pazarlama, terapatik rekreasyon, sanayi rekreasyonu tutukevleri ve islahevleri rekreasyonu, işyerleri rekreasyonu, kampüs rekreasyonu ve okul rekreasyonu gibi güncel ve özelleştirilen alan rekreasyonlarının konularını kapsar.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Bilime giriş & Temel kavramlar: Teori, hipotez, varsayım, ideoloji vb.
2) Disiplin ve disiplinle ilgili kavramlar: Disiplin, disiplinlerarasılık, çok disiplinlilik, disiplinötesilik ve disiplinsizlik vb.
3) Bilim felsefesi ve tarihi
4) Bilim felsefesi ve tarihi
5) Disiplin olarak rekreasyon
6) Aristonun boş zaman kuramı, Dağıtma kuramı, Telafı kuramı
7) Akış kuramı, Ciddi boş zaman kuramı, Nash piramit kuramı
8) Ara Sınav
9) Sosyolojik boş zaman kuramı, Kendini geliştirme kuramı, Artık enerji kuramı
10) Rekreasyon kuramı, İç güdü kuramı, Rahatlama kuramı
11) Tekrarlama kuramı, Kendini ifade etme kuramı
12) Oyun kuramı, Etkili uyarılma kuramı
13) Psiko-analitik kuramlar, Kültürleşme kuramı, Gelişmeye yönelik araçlar kuramı
14) Rekreasyonda Yeni Yönelimler (Terapatik rekreasyon, sportif rekreasyon, sanayi rekreasyonu, rekreasyonel pazarlama vb.)
15) Rekreasyonda Yeni Yönelimlerle İlgili Öğrenci Sunumları

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- Hacıoğlu, N., Gökdeniz, A., & Dinç, Y. (2003). Boş Zaman & Rekreasyon Yönetimi. Detay Yayıncılık, Ankara.
2- Karaküçük, S.: Rekreasyon, Boş Zamanları Değerlendirme, Kavram, Kapsam ve Bir Araştırma. 8. Baskı,Ankara, 2011
3- Kılbaş, Ş. : Rekreasyon-Boş zamanları Değerlendirme. Gazi Yayınları, Ankara, 2011.
4- Tezcan, M.: Sosyolojik Açıdan Boş Zamanların Değerlendirilmesi. A. Ü. Yayını, Yayın No: 174, Ankara, 1993
5- Karakucuk, S.,Gurbuz, B.: Rekreasyon ve Kent(li)lesme. Gazi kitapevi, 2011, Ankara

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Tartışma
3) Gösteri
4) Grup Çalışması
5) Problem Çözme


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Ödev Notunun Başarıya Oranı

30%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

70%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte