>

Pediatrik Rehabilitasyonda İş ve Uğraşı Tedavisi

İş ve Uğraşı Terapisi

Sağlık Bilimleri Enstitüsü
Yüksek lisans
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Pediatrik Rehabilitasyonda İş ve Uğraşı Tedavisi FTR502 Zorunlu Yüksek lisans 1 Güz 6

Öğretim Elemanı Adı

Prof. Dr. Erbil DURSUN
Dr. Öğr. Üyesi Çiğdem ÇEKMECE

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Pediyatrik hastalıklarda iş ve uğraşı tedavi prensiplerini açıklar.
2) Pediyatrik hastalarda değerlendirme prensiplerini açıklar.
3) Pediyatrik hastalıklarda aktivite seçimini sıralar.
4) Görev, yetenek, performans tanımlarını ve uygulama alanlarını açıklar.
5) Pediyatrik hastalıklarda terapötik proses basamaklarını sıralar ve uygular.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7
Öğrenme Kazanımları
1              
2              
3              
4              
5              

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

İstenmemekte

Dersin İçeriği

Çocukta günlük yaşam aktivitelerinin anlamı ve önemi Pediyatrik rehabilitasyonda hastaların iş-uğraşı terapisi açısından değerlendirilmesi Terapi planlanması Klinik uygulamalar

Haftalık Ders İzlencesi

1) Pediatrik hastalıklarda iş ve uğraşı terapisi nedir?
2) Pediatrik hastalıklarda iş ve uğraşı terapistinin görevleri.
3) Pediatrik hastalıkların tanımı ve özellikleri.
4) Pediatrik hastalıklarda değerlendirme yöntemleri.
5) Terapötik proses 1.
6) Terapötik proses 2.
7) Pediatrik rehabilitasyonda oyun ve oyuncağın önemi.
8) Ara sınav/Değerlendirme
9) Pediyatrik rehabilitasyonda katılım.
10) Çocuklarda motor gelişim-1.
11) Çocuklarda motor gelişim-2.
12) Kavrama ve el becerileri.
13) Pediyatrik hastalarda transfer ve taşıma yöntemleri.
14) Pediyatrik hastalarda beslenme.
15) Pediyatrik hastalarda banyo aktivitesi.
16) Yarıyıl sonu sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Tartışma
3) Alıştırma ve Uygulama
4) Bireysel Çalışma


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarıya Oranı

50%

 

Sayı

Yüzde

Yarıyıl İçi Çalışmaları

Ara Sınav

1

40%

Uygulama

1

30%

Sunum/Seminer Hazırlama

1

30%

 

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

50%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte