>
Dersin Adı | Dersin Kodu | Dersin Türü | Dersin Düzeyi | Dersin Yılı | Dersin Verildiği Dönem | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|---|
Ebelikte Perinatoloji | EBL504 | Zorunlu | Yüksek lisans | 1 | Bahar | 6 |
Prof. Dr. Ayla ERGİN
1) Gebelik, doğum ve doğum sonu dönemde kültürel bakımın önemini bilir.
2) Gebelik öncesi, gebelik, doğum ve doğum sonu ve yenidoğan döneminde uygun ebelik bakımı verir.
3) Gebelik, doğum ve doğum sonu dönemde normalden sapma durumlarını erken dönemde fark edebilir.
4) Ülkemizdeki ve dünya’daki perinatal bakım modelleri, metotları ve protokollerini analiz eder.
5) Aileye bütüncül bakar.
6) Gebelik öncesi, Gebelik, doğum ve doğum sonu dönemde iyilik halini geliştirir, hastalıkları önler ve sağlığı sürdürür.
Program Yeterlilikleri | ||||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | ||
Öğrenme Kazanımları | ||||||||||
1 | Düşük | |||||||||
2 | ||||||||||
3 | ||||||||||
4 | ||||||||||
5 | ||||||||||
6 |
Yüz Yüze
Yok
Ebelik Felsefesi ve Ebelikte Temel kavramlar Üreme Sağlığı Doğuma Hazırlık Eğitimi Embriyoloji ve Yardımcı Üreme Teknikler Ebelikte Meslek Etiği
Perinatal hasta güvenliği ve ebenin yasal sorumlulukları, Gebelik, doğum ve doğum sonu dönemde kültürel bakım ve ebelik Gebelikte Fizyo-patolojik değişiklikler, Prekonsepsiyonel bakım ve ebenin rolü, Perinatal Bakım , önemi ve sağlık istatistiklerinin incelenmesi, Ülkemizdeki ve dünya’daki perinatal bakım metotları ve protokolleri, Aile Teorileri, Rol teorisi, Kathryn Barnad’ın ebeveyn-cocuk etkileşim modeli (parent-child interaction model), Sistem teorisi, Ramona Mercer’ın annelik rolünü kazanma (maternal role attainment) modeli Nola Pender’ın sağlığı geliştirme modeli (the health promotion model), Fetal Sağlığın Değerlendirilmesi, Riskli Gebelikler I, Riskli Gebelikler II, Riskli Gebelikler III, Riskli Postpartum Dönem.
1- Perry S, Hocenberry MJ, Lowdermik LD ve diğ. Maternal Child Nursing Care (4. Baskı) 2010.
2- Lowdermilk D, Perry S, Cashion K ve diğ. Maternatiy & Women’s Health Care (11. Baskı). 2016.
3- Sevil Ü., Ertem G. Perinatoloji ve Bakım, Ankara Tıp Kitabevi, İzmir 2016.
4- Simpson Rice K, GreeHan AP. Perinatal Nursing, ed: Rainey S., 3rd edition, Awhonn, Chapter 10, 2008.
5- Kıymet Yeşilçiçek Çalık, Fatma Coşar Çetin (Ed), Doğum Öncesi Dönem II, İstanbul Kitapevleri, 2018.
6- Murray S.S.McKinney E. Foundations of Maternal-Newboorn and Women’s Health Nursing, 5 th Edition, 2010.
7- Nezihe Kızılkaya Beji (Ed) Hemşire ve Ebelere Yönelik Kadın Sağlığı ve Hastalıkları, Genişletilmiş 2. Baskı. Nobel Kitabevleri, Ankara, 2017
8- Arslan Özkan H (Ed) Hemşirelik ve Ebelik İçin Kadın Sağlığı ve Hastalıkları. Akademisyen Kitabevi, Ankara, 2019, 495-534.
9- Taşkın L. Doğum Ve Kadın Sağlığı Hemşireliği, Akademisyen Yayınevi, 2020
10- Maureen D. Raynor, MA PGCEA ADM RMN RN RM, Christine Catling, RM MSc (Mid) PhD Synopsis. Myles Survival Guide to Midwifery E-Book,Edinburgh?London?New York?Oxford?Philadelphia?St Louis?Sydney?Toronto 2017.
11- TNSA, Türkiye Nüfus ve Sağlık 2018, Anne Ölümleri (Erişim:10.03.2019)
12- http://www.hips.hacettepe.edu.tr/tnsa2013/rapor/TNSA 2013 ana rapor.pdf Erişim: 07.06.2018
13- Ebelerin Travay ve Doğum El Kitabı, ed. Vicky chapman, Cathy Charles, Hafize can öztürk, Ummuhan Yücel, Aytül Hadımlı,Ankara Nobel Tıp Kitabevleri, 2018.
14- Ebelik Uygulama Standartları, Ed: Behzat Özkan,Esin Çeber Turfan, Serap Yaşaroğlu Toksoy, Ankara 2016.
1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Model Yapma
5) Rol Yapma
6) Grup Çalışması
7) Beyin Fırtınası
8) Örnek Olay
9) Laboratuvar/Çalıştay
10) Bireysel Çalışma
11) Problem Çözme
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarıya Oranı |
30% |
|||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
||||||||||||
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı |
70% |
|||||||||||
Toplam | 100% |
Türkçe
İstenmemekte