>

Yenidoğan Sağlığı ve Hastalıkları

Ebelik

Sağlık Bilimleri Enstitüsü
Yüksek lisans
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Yenidoğan Sağlığı ve Hastalıkları EBL150 Zorunlu Yüksek lisans 1 Güz 4

Öğretim Elemanı Adı

Dr. Öğr. Üyesi Sinem YALNIZOĞLU ÇAKA

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Yenidoğanın sağlığını izler ve Yenidoğan Yoğun Bakım Ünitelerini tanımlar.
2) Sağlıklı ve riskli yenidoğanı ayırt eder ve bakımını yapar
3) Yenidoğanın doğum sonu bakımını yapar
4) Doğum odasını yönetebilir ve yenidoğan transportunu tanımlar
5) Enfeksiyon kontrolünü yapar
6) Bakım standartlarını yükseltmekle ilgili teknolojik gelişmeleri takip ederek uygular
7) Anne bebek davranışlarını algılayıp ebeveyn bebek ilişkisini yönlendirir
8) Yenidoğan hastalıklarını ve bu durumlarda yaklaşımı tanımlar
9) Yenidoğan resüsitasyonunu tanımlar

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9
Öğrenme Kazanımları
1   Orta Düşük Orta Orta Orta Orta Orta Yüksek
2 Düşük Orta Düşük Orta Yüksek Yüksek Yüksek Orta Yüksek
3 Düşük Orta Orta Orta Orta Düşük Düşük Düşük Yüksek
4 Orta Orta Orta Orta Orta Orta Düşük Yüksek Orta
5 Orta Orta Düşük Orta Orta Orta Orta Düşük Düşük
6 Orta Düşük Orta Orta Orta Orta Orta Düşük Düşük
7 Orta Orta Orta Düşük Düşük Yüksek Yüksek Düşük Yüksek
8 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Orta Orta Yüksek Yüksek Düşük
9                  

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

Yenidoğan Canlardırma Ebelikte Perinatoloji

Dersin İçeriği

Neonatoloji Giriş-Ülkemizde ve Dünyada Yenidoğan Sağlığının Durumu, Yenidoğanın Fizyolojik Özellikleri ve Ekstrauterin Yaşama Adaptasyonu, Yenidoğan Yoğun Bakım Ünitelerinin Organizasyonu, Yenidoğan taramaları, Anne Sütü ve Bebek Beslenmesi, Anne Sütü ve Bebek Beslenmesi, Yenidoğan ve ebeveyn ilişkisi, Sağlıklı Yenidoğanın Bakımı, Yüksek riskli yenidoğana yaklaşım, Yenidoğan acilleri, Yenidoğan enfeksiyonları, Yenidoğan Resüsitasyonu

Haftalık Ders İzlencesi

1) Neonatoloji Giriş-Ülkemizde ve Dünyada Yenidoğan Sağlığının Durumu
2) Yenidoğanın Fizyolojik Özellikleri ve Ekstrauterin Yaşama Adaptasyonu
3) Yenidoğan Yoğun Bakım Ünitelerinin Organizasyonu
4) Yenidoğan taramaları
5) Anne Sütü ve Bebek Beslenmesi
6) Yenidoğan, prematüre ve bebek beslenmesi
7) Yenidoğan ve ebeveyn ilişkisi
8) Ara sınav/Değerlendirme
9) Sağlıklı Yenidoğanın Bakımı
10) Yüksek riskli yenidoğana yaklaşım
11) Yenidoğan acilleri
12) Yenidoğan enfeksiyonları
13) Yenidoğan dönemi sorunları ve yaklaşımı
14) Yenidoğan dönemi sorunları ve yaklaşımı
15) Yenidoğan Resüsitasyonu
16) Yarıyıl sonu sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- .1-Düzkaya DS, Karakul A, Sade G, Sönmez T (2024). Hemşireler ve Ebeler İçin İlk 1000 Günde Kanıta Dayalı Uygulamalar. İSTANBUL TIP KİTABEVİ
2- Dağoğlu T.,Görak G. (2008). Temel Neonatoloji ve Hemşirelik, Yenilenmiş İkinci Baskı, Nobel Tıp Kitabevi, İstanbul.
3- Ball JW, Bindler RC, Cowen KJ. (2010). Child Health Nursing Partnering With Children & Families, Co: Pearson Education, Second Edition, New Jersey.
4- Genç, R. E., & Özkan, H. (2016). Ebeler için yenidoğan sağlığı ve hastalıkları. Nobel Tıp Kitabevleri.
5- Kollar LM. (2005). Wong?s Essentials of Pediatric Nursing, MJ Hockenberry, D Wilson, ML Winkelstein (Eds), Seventh Edition, Mosby
6- Çınar N. (2019) (Editör) ANNE SÜTÜ VE EMZİRME Anneler Sordu Biz Cevpladık, Birinci Baskı, Gece Akademi
7- Neriman ZENGİN,Handan ÖZCAN,Ayşe ÇUVADAR (2023). Ebeler ve Hemşireler İçin Fizik Muayene. Akademisyen Kitapevi
8- ÇINAR, N., & ŞAHİN, S. (Eds.). (2020). Anne ve Çocuk Sağlığı İlk 1000 Gün. Akademisyen Kitabevi.

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Grup Çalışması
5) Bireysel Çalışma


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarıya Oranı

30%

 

Sayı

Yüzde

Yarıyıl İçi Çalışmaları

Ara Sınav

1

50%

Uygulama

1

50%

 

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

70%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte