>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Doğuma Hazırlık Eğitimi EBL507 Zorunlu Yüksek lisans 1 Güz 5

Öğretim Elemanı Adı

Prof. Dr. Ayla ERGİN

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Doğum öncesi eğitimin tarihsel geçmişini analiz eder.
2) Doğum öncesi eğitim sınıflarını tanımlar.
3) Doğum öncesi eğitim sınıflarında kullanılacak eğitim metodlarını tanımlar ve uygular.
4) Doğum öncesi eğitim sınıflarında verilecek yetişkin eğitim ilkelerini açıklar.
5) Doğuma hazırlık eğitim programı planlar.
6) Gebelik ve doğumda kullanılan beden ve nefes egzersizlerini uygular.
7) Dünyadaki doğum felsefelerini tanımlayarak örnek bir grup uygular.
8) Doğal doğum ve doğal sezaryen kavramlarını savunur.
9) Yetişkin eğitim ilkelerini bilir ve örnek hazırlanan sınıflarda uygular.
10) Suda ve suya doğum uygulamalrının avantaj ve dezavantajlarını bilir.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9
Öğrenme Kazanımları
1 Düşük                
2                  
3                  
4                  
5                  
6                  
7                  
8                  
9                  
10                  

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

Ebelikte Perinatoloji Ebelik Felsefesi ve Temel Kavramlar

Dersin İçeriği

Doğum Öncesi Eğitiminin Önemi Amaçları ve Tarihçesi,Yetişin Eğitim İlkeleri, Doğum Öncesi Eğitim Sınıflarının Çeşitleri ve Önemi, Doğum Öncesi Eğitim Sınıflarının Yapılandırılması, Doğum Öncesi Eğitim Sınıflarında Uygulanacak Eğitim Metotları ve İpuçları, Gebelik, doğum ve doğum sonu dönemde yapılacak egzersizler, Doğum Dalgaları ve Yönetilmesinde Non Farmakolojik Yöntemler, Doğal Doğum,Doğal Sezaryen, Doğum Destekçisi olarak Ebenin Görevleri, Doğum çevresi, Lamaze felsefesi , Aktif doğum, Hipnobirthing doğum felsefesi, Bradley doğum felsefesi, Keşkesiz doğum ve diğer örnek Doğum Felsefeleri, Suya doğum

Haftalık Ders İzlencesi

1) Dersin Tanıtımı
2) Doğum Öncesi Eğitiminin Önemi Amaçları ve Tarihçesi
3) Yetişin Eğitim İlkeleri
4) Doğum Öncesi Eğitim Sınıflarının Çeşitleri ve Önemi
5) Doğum Öncesi Eğitim Sınıflarının Yapılandırılması
6) Doğum Öncesi Eğitim Sınıflarında Uygulanacak Eğitim Metotları ve İpuçları
7) Gebelik, doğum ve doğum sonu dönemde yapılacak egzersizler
8) Doğum Dalgaları ve Yönetilmesinde Non Farmakolojik Yöntemler
9) ARA SINAV
10) Doğal Doğum, Doğum Destekçisi olarak Ebenin Görevleri Bağlanma ve Ebenin Görevleri
11) Lamaze felsefesi
12) Aktif doğum
13) Hipnobirthing doğum felsefesi ve hipnoz ile doğuma yaklaşım
14) Bradley Doğum Felsefesi
15) Keşkesiz Doğum ve Diğer Örnek Doğum Felsefeleri
16) Dersin Değerlendirilmesi

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- Lowdermilk D, Perry S, Cashion K ve diğ. Maternatiy & Women’s Health Care (11. Baskı). 2016.
2- Murray S.S.McKinney E. Foundations of Maternal-Newboorn and Women’s Healr-th Nursing, 5 th Edition, 2010.
3- Kıymet Yeşilçiçek Çalık, Fatma Coşar Çetin (Ed), Ebeler ve Ebelik Öğrencileri İçin Normal Doğum ve Sonrası Dönem. İstanbul Kitapevleri, 2018.
4- Perry S, Hocenberry MJ, Lowdermik LD ve diğ. Maternal Child Nursing Care (4. Baskı) 2010.
5- Nezihe Kızılkaya Beji (Ed) Hemşire ve Ebelere Yönelik Kadın Sağlığı ve Hastalıkları, Genişletilmiş 2. Baskı. Nobel Kitabevleri, Ankara, 2017
6- Hülya Okumuş, Samiye Mete. Anne Babalar İçin Doğuma Hazırlık,Deomed Yayıncılık, İstanbul 2010.
7- Doğum Ağrısı ve Yönetimi, Nuran Kömürcü, Ergin Ayla, Nobel Tıp Kitabevleri İstanbul, ISBN (Yayın) No: 978-605-5989-05-7, 2008.
8- Odent M. Sevginin ve Doğumun Kimyası, Gün Yayıncılık,2017
9- Odent M. Sezaryen,Kuraldışı Yayınları, 2008
10- England P,Horowitz R.Doğuma Hazırlık İçin Olağanüstü Bir Rehber, İçgüdüsel Doğum, Kuraldışı Yayınları, 2010.
11- Gaskin May I, Ina May’in Doğuma Hazırlık Rehberi, Sinek Sekiz Yayın Evi, 2015, İstanbul
12- Gaskin I.M.Ina May’in Emzirme Rehberi, Çev.Ed. Esin Çeber Turfan, 2018.
13- Deniz Sayıner, Gülbahtiyar Demirel,Nesibe Uzel, Ayla Ergin , Ina Mayın Doğum Meselesi, Akademisyen Yayınevi , ISBN (Yayın) No: 978-605-258-048-6, 2018.
14- Rathfisch G. Doğal Doğum Felsefesi, Nobel Tıp Kitabevi, 2018
15- Rathfisch G. Gebelikten Anneliğe Yoga, Nobel Tıp Kitabevi, 2015

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Rol Yapma
5) Grup Çalışması
6) Beyin Fırtınası
7) Problem Çözme
8) Proje Temelli Öğrenme


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarıya Oranı

30%

 

Sayı

Yüzde

Yarıyıl İçi Çalışmaları

Ara Sınav

1

50%

Ödev

1

50%

 

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

70%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte